Tråden om Johan Lindbom

Den där kontinuiteten verkar dessutom bara vara viktig när det är Lindboms jobb som står på spel, annars hade man väl inte skickat både Samuelsson och Montén? Men nu när det är ryggdunkargänget som ska bytas ut, när man inte har nån scapegoat, då jävlar ska vi ha kontinuitet.

8 gillningar

Det låter som en trolig förklaring.
Frågan är hur man bäst når dit i sånt fall. Kan man pricka rätt genom att tillsätta ny HC, KD och SC samtidigt eller är det med mindre justeringar över tid?

Hur det än är behöver den här organisationen lite lugn och ro. Lite i alla fall. Jag har tillhört organisationer som gjort för många förändringar på för kort tid. Det är inte något man vill tillhöra vanligtvis. Svårt… jag hade inte velat vara beslutsfattare i det här läget.

Avgå snälla

Jag har lite hopp om att Lindbom ska reflektera i påsk och sedan kliva av. Kanske inte av samma grunder som vi tänker utan för att må bättre. Förhoppningsvis förstår han att HV blir bottenlag nästa år också samt att han inte klarar pressen.
Bara resultatet blir att han lämnar är jag nöjd.

1 gillning

In med Stillman och Blomqvist!!!

6 gillningar

Vem det nu är som är beslutsfattare. Lindbom själv antar jag. Eller AD? … suck

2 gillningar

Jag kommer aldrig glömma vad Lindbom gjort för föreningen.

Det här handlar om vad Lindbom och Co satt upp för mål för föreningen ifjol och i år. Att misslyckas kapitalt med detta och sen stå och snacka om kontinuitet och gräset är inte grönare.

Det är idioti och ryggradslöst.

Vad gäller tålamod för framtida tränare och SC. Ja, det beror ju helt på vilka de tar in.

Bara för att de kommer in nya namn så innebär det inte att de är skyddade. Jag menar. Norberg visste vi ju vad han skulle leverera (blev ännu sämre än förväntat). Detsamma med Montén. Så beror helt på vilka namn den här klubben vaskar fram.

Om det är något vi lärt oss av de två senaste säsongerna så är det att på förhand dåliga rekryteringar inte blir bättre bara för att man ger dem tid.

Säg att de tar in Garpen som tränare och Fagervall som SC. Med deras facit skulle jag ge dem fem matcher innan jag börjar skandera avgå.

5 gillningar

Vilka är exemplen på när kontinuitet har lett till riktigt bra resultat, och inte tvärtom att bra resultat har lett till kontinuitet?

Rönnberg hade väl lite körigt i början, men inte katastrofalt om jag inte kommer ihåg fel.
Hallam hade lägre förväntningar i början men byggde upp något bra.

2 gillningar

Håller inte riktigt med i analysen. Lindbom skapar inte lugn eller trygghet utan snarare likgiltighet och nästan lite apati.

Och vad gäller liknelse med tennis, om du slår grundslag från baslinjen och ständigt antingen slår bollen för långt eller i nät men inte har förmågan att justera din teknik så är du en förlorare. Även om du håller masken i intervjuer och upprepar dina klyschor.

Så nej alla måste avgå: Johan L, Johan D, Pelle G och Kent N.

PS! Pelle G är ett mysterium, jag har sett honom live när han coachat HC Dalen och han var riktigt bra och aktiv.

4 gillningar

De som vill ha kvar Lindbom i klubben vill inte HV71 bästa. De vill skada föreningen lika mycket!

En del Hv fans är som guldfiskar! Man glömmer helt vad denna man ställt till med. Att Hv höll sig kvar denna säsong ger jag inget till Lindbom.
Han höll på att sätta oss i skiten rejält.
Både med sin otroligt korkade spelidé samt hans coachning. Att vi vann match 7 va att målen kom så tätt samt att Oskarshamn va slutkörda.

Nej Lindbom kan stå och kränga bira i baren eller sälja korv. Något annat ska han inte göra i klubben mer.

1 gillning

Mardröm deluxe om Lindbom hoppar av som HC för att ta över som SC efter Nubben. Då går vi från mörker till nattsvart.

8 gillningar

Då kan Lindbom ändå värva för sitt spelsystem. Bara brunkare som dumpar puck. Ingen som kan slå en pass bara ner med pucken i hörnet.

Ha lite respekt för Lindbom. Han gav oss två SM-guld 1995 och 2017, samt räddade oss från Allsvenskan förra säsongen samt denna, även om det såg skakigt ut den här gången. Det är inte kattskit. Sen tycker jag inte han är perfekt. Jag har också retat upp mig på ett par laguttagningar.

5 gillningar

Respekt är en färskvara

4 gillningar

Äntligen någon med lite sans och vett. :pray:

Suck…. NEJ! Lindbom ska INTE vara kvar, hans arrogans är ingenting klubben ska fortsätta med. Han skadar föreningen och är en enorm bromskloss. Han är ingen frälsare, han är kass.

4 gillningar

Håller med. Nattsvart är ordet.

Vi får nog räkna med en befordran där hur konstigt och ologiskt det än är.

AD och JL lär nog se till att kuppa in den lösningen innan årsmötet är mitt tips.

1 gillning

Svårt att ta ditt resonemang seriöst när du använder Lindbom’s prestationer som spelare för 30 år sedan som något man ska lägga någon vikt vid vad gäller Lindbom som tränare/ledare. Absolut han har gjort mycket för föreningen genom åren, och han har ett stort HV-hjärta, men Johan bör inte ha något att säga vad gäller A-laget, vresig som AC, HC eller SC. Sätt han som KD utan något sportsligt ansvar om man nu måste ha kvar han i föreningen. Optimalt är dock att bryta helt.

3 gillningar

19/20 Lillis/ Holmström/ Rahm
20/21 Rahm/ Nyman/ Johansson
21/22 Samuelsson/ Stillman/ Thermell
22/23 Lindbom/ Åkerman/ Challe
23/24 Monten/ Pelle G/ JD

Det är alltså bara de senaste 5 åren. Med reservation för att något namn hamnat fel så har alla dom här och ännu flera assisterande kommit och fått sparken. Under samma korta tid har vi haft 4 sportchefer inklusive biträdanden. Det kan vara så att det är fel på samtliga. Eller så va flera av dessa helt rätt men kom till en organisation i oreda. Betyder det här att Lindbom är rätt man för framtiden? Nej det tror jag inte.
Men ska vi verkligen fortsätta på det här viset? Det kan väl ingen tycka.

5 gillningar

Det är värre än kattskit