Tråden om: Junior och Ungdom

Denna bakisdag blev helt plötsligt helt ÖVEEERSTYYYYYYYYYYV.

Grattis till Guldet :smiley: :smiley:

GRATTIS!

Fyfan vad grymt. 3e finalen i rad och andra guldet i rad? GRATTIS O BRA JOBBAT! :smiley:

Riktigt, riktigt bra jobbat, J20! Ni bevisar återigen att vi har en framtid för HV71!

Bra jobbat grabbar, grattis!

Jättekul och jättegrattis! Bra jobbat, gubbar!

Hoppas nu att dessa framgångar på juniorsidan på allvar kan börja ge utdelning i A-truppen också inom en snar framtid.

KANON Grymt imponerande!!!

Underbart. Svenska mästare igen!

Roger Forsberg som bytte plats med Olsson blir nu ny tränare för Timrå enligt mrmadhawk.

mrmadhawk.se/

Stort grattis till HV71 för guldet! Verkligen imponerande att lyckas ta två guld i rad, nån som har koll på om något annat lag har gjort det i J20?

Måste säga att det var en jäkla härlig dag.
Eftersom jag inte kunde kolla på matchen och va lite förbannad på TV4:s ändring så drog jag till Södertälje, utan vetskap att matchen faktiskt spelades där. Till min förvåning så hann jag se en del av hjältarna hoppa in i HV-bussen för sin hemresa när jag gled in på området med “Västra sidan”, för att senare få se ett Sirius totaldominera Syrianska stadion bredvid.
Samma siffror, dubbel lycka! :slight_smile:

En söndag utöver det vanliga, när den som oftast brukar bestå av lathet och att man knappt lyfter ett ben ur soffan… :wink:

SM-guld! Vansinnigt roligt att se detta på plats! En rejäl kross helt enkelt. 3-åringen ligger här i mörkret och viskar “kämpa HV - KÄMPA!”.

PP var ungefär lika dåligt som A-lagets. Annars var det en femstjärnig insats. Även domarinsatsen kändes igen från SHL. De måste verkligen hata HV. Bra BP hanterade dock det problemet.

Känns extremt bra att ha så bra virke i valp-generationen. Håll i de här killarna nu bara. Forza HV!

// JV

Två PP mål i första perioden får väl ändå anses som ganska okej?

Jag gissar på att han tog fel på HV och fbk i PP :wink: :laughing:

Snubblade över några rykten till J20 inför nästa säsong.

För intresse:
bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 … almobaset/
Kim Rosdahl eliteprospects.com/player.php?player=147674
Kalle Hult eliteprospects.com/player.php?player=61464
Tobias Dyk eliteprospects.com/player.php?player=38181

Är några fler som är klara. Klarström från AIK och någon Persson från Tingsryd. Kan ha missat någon.

Snacka om underbetyg till juniorverksamheten under J20 att vi ska plocka in så många spelare till j20. Varför värva in spelare till j20 om det inte är av yttersta spets? Rosdahl vore bra, en ruskigt lovande 96a. Men vad ska vi med Dyk eller Hult till? Två riktigt bra spelare i j20 men ser det som en riktigt högoddsare att de gör en enda alagsmatch för HV. De kommer komma in och kanske vinna ett SM-Guld åt j20 och sen få ett kontrakt i div1 eller möjligtvis något HA lag. Jag ser hellre att man spelar med ett yngre, kanske lite sämre J20 och får fram mer egenproducerat.

Precis min tanke. Rosdahl är den enda som känns vettig. Har väldigt svårt att se att de övriga två killarna kan bli aktuella för a-laget (men ja, jag har bara tittat på EP)

Det är så man har valt att jobba. Dyk/Kellman/Strindö är några tidigare exempel. HV vill vinna JSM och tycker att det är den bästa vägen. Jag hade hellre sett spelare som tex Dahlén och Younan får större roller.

Ja exakt, förstår inte vad man får ut av att värva j20spelare utan direkt SHL potential. Ett Sm guld kan ju ändå inte vara edt primära för ett juniorlag? Är det någon annan klubb som jobbar likadant? Vet att tex Rögle inte plockade in en enda spelare utifrån inför fjolåret, utan alla kom ifrån j18.