Tråden om: Junior och Ungdom

@Jompii Kan nog bidra bäst här!

1 gillning

HV är en breddförening upp till 15 år. Med det sagt så kan barnen få pröva på att spela med äldre barn men den bedömningen görs individuellt och tillsammans HV71 och föräldrar. Kontakt ungdomsansvarig Johan Sandstedt på mail johan.sandstedt@hv71.se eller telefon via växeln 036-299 71 00

6 gillningar

Det funkar exakt som TobbeA beskriver.

1 gillning

J20 torskar alltså med 0-11 mot Frölunda idag. :face_with_raised_eyebrow:

3 gillningar

tack för info! jag anmäla han men han har argt temprament han vill spela en back. Han går boxning så han kan slåss mot elaka spelare :boxing_glove: :melting_face:

1 gillning

Vashek Blanár blir inte långvarig i HV71.
Lämnar HV71 efter säsongen. Klar för University of Massachussets.

Kommer växa ut till en storback.
Bortslarvad han med.
Kanske hade stannat ett år om han kände att chansen till A-lags spel fanns.
Men det får vi aldrig veta.

Inte säkert. Universiteten drar mer och mer i hockeyspelarna. Visst är det så att de kan få betalt för att spela universitetshockey numer?

2 gillningar

En spelare jag hoppas HV71 kan locka till sig är Alex Helte från HC Dalen. En ung herre, född 2013, som imponerar stort i DM just nu. Hade varit skoj att se han tillsammans med Elton Önerud i U16 om ett eller två år.

HC Dalen som för övrigt har en väldigt fin ungdomssektion med många bra spelare.

8 gillningar

Grymt att du håller koll! Kul att ha folk på forumet som vet något om alla områden.

2 gillningar

Helte kommer inte gå till HV. Han har två storebröder som gått till Växjö. Familjen tycker inte om HV. Så tyvärr blir nog det svårt.

Och tyvärr knakar det även i HC Dalens ungdomssektion. Även om det finns bra spelare där så är nepotismen total och många spelare slutar. Team 12 och 13 har knappt några spelare kvar pga detta. U18, som bara för ett par år sen var nära att ta sig till Regional men föll på en poäng och ett mål, har inte ens en ordentlig tränare denna säsongen. Ordinarie hoppade av, vilket även ass tränaren Martin Thörnberg gjorde när hans son Texas la av för ett par månader sen. Thörnberg var f ö en riktig jäkla gnällspik som aldrig sa ett positivt ord. Synnerligen icke omtyckt av spelarna. Så det var lika bra att han slutade, annars hade antagligen hela laget gjort det istället. Nu är det en kille född 2006 som är tränare. Han gör det bra, men ändå.

Fordell, som bl a är HC i U20 har ett ytterst märkligt ledarskap som lett till att flera spelare hoppat av och flera andra är på gång.

Jag tycker att det är konstigt att HV inte tar större ansvar för att hjälpa HC Dalen avseende detta, då ett större samarbete hade kunnat gynnat utbytet mellan klubbarna.

7 gillningar

Kan det vara så att nämnda bröder som väljer Lakers har en morsa som är mark- och exploateringschef i kommunen? Får man vara konspiratorisk så här på tredje advent och fundera på om det förklarar varför HV inte får köpa marken av kommunen? I tidigare inlägg påstods att familjen inte är några stora HV-fans.

Riktigt OT så okej om adm tar bort det.

2 gillningar

Det personliga spelar mer roll än man tror både i föreningsliv och yrkesarbeten. Oavsett hur det är i detta fall så att säga.

Sen angående ungdomsverksamheten så är det väl sådär i HV också, då är det inte lätt att hjälpa andra.

Det pratas om att det inte går bra för för representationslag och junior men där under finns det ungdomslag - inte minst flick - som leder serierna och inte behöver förta sig mycket för att vinna matcherna. Det ger ingen bra utveckling. Tror det är viktigt på den nivån att HV inte tar in spelare från andra orter redan i den åldern. Nu kanske det inte är så men ifall ifall. Och oavsett kanske det vore bättre att uppmuntra de som kanske har lika nära till Vetlanda att vända sig dit. Klart det kanske är häftigt att säga man spelar i HV men för den enskildes, lagens och hockeyns utveckling är det så mkt bättre om vi säkrar fler jämna ungdomsmatcher där alla kan kämpa om seger och kämpa för att vinna varje moment . Det är tyvärr för stora skillnader idag.

Blir kul se vad HV ungdomar kan bidra med i JVM.
Fyra stycken får jag det till.
Viggo-Schweden
Reber - Schweiz
Blanár -Tjeckien
och den lite bortglömde Bundgaard för Danmark som tidigare gjort det riktigt bra för smådanskarna.

Inte missat nån va?

Edit: Åsså LillLiv med då såklart.

Vi har ytterligare en dansk i form av Martinus Uggerhøj Schioldan.

1 gillning

Danmark torskar med 2-6 mot Finland. Bundgaard spelar ±0, ett mål och 21:50 i istid, mest av alla. Schioldan ±0 och 14:34 i istid.

Inte kattpiss.

1 gillning

Så har Tjeckien vart på is å torskat mot Kanada. Blanár petad i den matchen.
Igår var Viggo 7de back, ±0 och blygsamma 3:10 på isen.

1 gillning

Skriver här, då Malte ännu inte fått en egen tråd,

Malte Gustafsson börjar bli ett namn utanför HG och HV71. Ska bli intressant att följa hans namn till kommande draft. Spelar också med sin brors nummer. Som han hade i HV.

Denna kille m.fl var alltså inte aktuell i inledningen av säsongen för att man inte vågade ta chansen/riksen. Nu när skadeläget är som det är, ja då är Malte aktuell spel. Och går in och gör det väldigt bra. Till och med mer framstående än vissa ordnare backar. Hur är det egentligen ställt med AB och då Liljanders värdering och omdöme.

Allt Malte va duktig och något för framtiden har @Jompii och @shitkicker säkerligen redan koll på.

3 gillningar

Och det är väl lite min poäng i det jag skrev i tråden om HV.

Ger man inte juniorer och unga talanger chansen och istället går för allsvenska spelare som Eriksson, Laz, WIN och Lagerberg. Ja, då kommer man aldrig få veta om man sitter på något extra. Lösningen kan finnas INOM föreningen, vilket både är billigare och bättre sett till det långa perspektivet.

Trodde det var slut på allsvenska skitvärvningar för att man istället skulle satsa på sina egna. Oj, vad fel jag hade.

1 gillning

Att vi har ett ungt lag i J20 är ju ett problem i sig. Många väljer bort HV71 inför hockeygym pga all problematik som finns i föreningen och när man inte har tillräckligt bra spelare i rätt ålder måste man fylla på underifrån med deras bästa spelare. Spiralen är igång och alla U-lag blir sämre än de bör vara då alla söker sig uppåt.