Edwin Persson Norén ser ut att hamna på andra sidan pölen.
Bäst plus/minus i U-20 av backarna ![]()
En spelare som jag inte alls har koll på. @Jompii Lika bra som stats antyder?
Får man hoppas att HV inte sumpat ännu en framtida återvändare då…
Edwin Persson Norén ser ut att hamna på andra sidan pölen.
Bäst plus/minus i U-20 av backarna ![]()
En spelare som jag inte alls har koll på. @Jompii Lika bra som stats antyder?
Får man hoppas att HV inte sumpat ännu en framtida återvändare då…
Nja asså Edvin har väl inte riktigt fått till det i HV71. Oklart om det rörde sig om en skada, eller något annat, men han lirade inte med J20 i slutet av kvalet. Dessförinnan varvade han spel i tredje backpar med att vara extra back. Edvin spelar ju helst på högersidan och där går både Blanar och Sigge Lindh före. Och även Malte Gustafsson om man nu ska räkna med Malte.
Edvin har väl, de matcher jag sett, inte gjort något större väsen av sig. Svårt att se att han skulle ta de kliv som behövs för att lira/vara nära A-laget. På sin höjd Div1-lirare (även om det alltid är svårt att uppskatta). Här gör HV71 helt rätt genom att gå skilda vägar med Edvin.
Tobias Krestan draftad av LA. Ska han stanna i HV? Någon som vet?
Ska bli väldigt intressant att följa hans utveckling.
HV var ju klubben som lockade till sig juniorer från rivaliserande klubbar under sina goda år, inte så konstigt att det motsatta händer när rollerna är omvända.
Tyvärr.
Kan inget om denna kille, bara de som EP visar och där visas inget direkt smickrande så.
Vart tyst om J-20, är de några påväg in?
Ja. U18.
På det stora hela är jag inte odelat positiv till värvningar som görs till U20. Ok någon behövs emellanåt. Men ofta är nog värvningar för U20 lite för sent för att det skall utvecklas djupare klubbkänsla. En sån som gör att man kommer hem till rabatterat pris efter utflykt i tex Nordamerika.
Då bättre att ta in tidigare eller satsa på de man har från U18 även om det innebär missat slutspel för U20 laget.
Att tappa för många egna inför sista U20 året är dock något helt annat.
Skriver man kontrakt med vissa sista års juniorer visar man ju att dessa tror vi i HV på. Då är de tyvärr oundvikligt att risken är stor att någon hamnar i kläm och drar vidare. Man kan inte satsa på alla och måste gallra. Oundvikligt
Adam Annborn uttagen till team 18 truppen för att vara med i Hlinka/Gretzky i Kanada, Edmonton.
Spelas den 3-8 augusti.
Kul för han!
![]()
Vet inte vilken ålder men HV71 leder mot Örebro med 7-1 i andra perioden!
Längesen man såg ett Hv lag dominera så något att glädjas åt!
Det är U14. HV vann första matchen tidigare idag med 12-6 mot Örebro. Nu är det det andra laget som leder med 7-1
@Jompii
Har du sett nåt av den nye back bjässen (196cm!!) i J-20, Vilmer Smedmark?
Storleken ser ju lovande ut, utvisningsstats med ![]()
Men kan han röra på fötterna?
Nixx, inte mycket. Hade hoppats kunna se någon match på plats nu på försäsongen men ser mörkt ut med det då J20 möter Rögle här i Ängelholm samtidigt som A-lagen möts i Halmstad på torsdag.
Vad jag har hört dock är att Vilmer lirat lite till och från under försäsongen. Spelat mycket i första och andra backpar, bland annat med Vashek Blanár (bra storlek på det backparet) och gjort det okej. Vashek är ju i skrivande stund ett par snäpp vassare, och det är en liten anpassningsperiod för Vilmer, men visst finns det potential. Vilmer har ju sina styrkor främst i det defensiva, jämfört med Vashek som är lite mer framåtlutad/allround, så återstår att se när serien drar igång och det blir lite mer påslaget (även om det alltid kan gå från noll till hundra på ett skridskoskär när det gäller juniorer).
Då ska ni spana in Anton Toivola i J18, mäter 198 över havet och 98kg.
Landslagsforward klar för U20!
Kan han spela center? Lyft upp honom till A-laget direkt isf
Han har centerstorlek så det är nog tanken om 2 år!
Är det bara jag som tycker det är fel att våra egna juniorer ombeds söka sig någon annanstans medans vi ger plats för för folk utifrån. Denna killen är från Göteborg med förflutet i Frölunda. Känns lika genomtänkt som att Örebro lägger sitt hopp till talangen Liv istället för sina egna juniorer.
Det beror väl lite på hur bra de som kommer utifrån är. Om det är väldigt hög klass (t.ex. landslagsklass) så ser jag inget problem i det. Det höjer vilken nivå träningar kan hållas på vilket borde vara bra för alla andra som är med. Tycker det bara ska vara såna som ligger i högsta klass som kommer utifrån dock, inte såna som är i nivå med eller bara lite bättre än från egna led.