Tråden om: JVM 2013!

[size=140]Här diskuterar vi allt som berör/kretsar kring JVM 2013.[/size]
JVM närmar sig med storsteg. Det är endast 23 dagar kvar innan årets höjdpunkt drar igång.
Årets JVM är det 37:de JVM-mästerskapet genom tiderna och spelas i år i Ufa, Ryssland.
Mästerskapet börjar som sagt den 26 December och håller på i 11 dagar (finalen spelas den 5 Januari).
Det är tio stycken deltagande nationer som är uppdelade i två grupper, grupp A respektive grupp B. Nationerna i grupp A kommer att spela sina matcher i Ufa Arena som har en åskådarkapacitet på 8,250. Nationerna i grupp B kommer att spela sina matcher i Ice Palace Salavat Yulaev, där även finalen kommer att spelas, som har en åskådarkapacitet på 4,200.

[size=130]Grupp A[/size]
Sverige
Finland
Tjeckien
Schweiz
Lettland

[size=130]Grupp B[/size]
Ryssland
Kanada
Slovakien
USA
Tyskland

Laguppställningar och statistik finner ni här - [url]http://goo.gl/HXqMR[/url]
OBS: Alla laguppställningar/uttagningar är ännu ej klara.

Schemat för turneringen finner ni här - [url]http://goo.gl/H3eVf[/url]

TV-sändningar finner ni här - [url]http://goo.gl/9u3SC[/url]
Väldigt dåligt strukturerat men det är det enda schemat/länken som finns atm.

expressen.se/sport/hockey/tr … vm-fuling/

Varför är jag inte förvånad? Tråkigt att Kanada inte kan spela rent spel men de är ju så dåliga förlorare och samtidigt asrädda och sura för att de inte vunnit JVM sedan år 2009 :angry:

Skönt att slippa Ryssland i gruppen, kommer bli ett jävla liv på de matcherna.

Jag ser väldigt mycket framemot årets JVM, som vanligt, men det kommer att bli väldigt svårt att slå de senaste årens JVM.
För det första så arrangeras inte JVM i Kanada vilket alltid är ett stort minus. Sedan så spelas matcherna mellan ca 10:00 - 14:00 vilket är alldeles för tidigt för mig (kommer bli väldigt svårt att tagga). Och sedan så förstår jag inte riktigt hur Ryssland tänkte när de valde att de skulle befinna sig i Ufa. Jag menar att spela in JVM final klockan 14:00 en lördag i en arena som endast rymmer 4,200 känns ju sådär.
Dock så är det ju positivt att man slipper nyårsmatchen som har varit Sverige-Kanada de två senaste åren (spelats precis vid årsskiftet).

De lägger väl allt fokus och krut på OS skulle jag tro, men 4,200 är väldigt fjuttigt, då kunde evenemanget lika gärna ha gått i Timrå, till och med den hallen tar mer folk än finalarenan :laughing:

För egen del passar tiderna rätt bra :slight_smile: alla Sveriges gruppspelsmatcher är 13.00 svensk tid, så då krockar man inte med hv samt att man kan vara lite social kvällstid under julledigheten :slight_smile:

Sverige möter Finland 13 på nyårsafton, perfekt uppladdning för kvällen!

Sämsta tv tiderna någonsin, kommer nog inte bli lika stor uppståndelse i år över denna turnering. Hellre sent än tidigt…

Håller nog inte me, när finalen var färdigspelad förra jvm:et gick man och la sig kl 07.00 på morgon för att sedan gå upp och köra bil två timmar senare, …men självklart ska jvm:et hållas i Kanada/USA inför storpublik.

Det är verkligen inget brödgäng Kanada skickar iår. Tror nog att de kommer ha sitt bästa lag sedan 2009. De kommer antagligen att ta hem skiten iår :frowning:

hockeysverige.se/article/137 … -jvm-trupp

Dougie Hamilton, Ryan Murray, Jonathan Huberdeau, Nathan MacKinnon, Mark Scheifele, Ryan Strome och värst av allt är Ryan Nugent-Hopkins. Ryan Nugent-Hopkins gjorde 52 poäng på 62 NHL-matcher förra året som var hans debut år i NHL.

Förra årets Kanada var inte dåligt heller men de fick stryk av Ryssland, alla lag går att slå, det är bara olika svårt

Kanada kommer att bli riktigt farliga. Grupp B kan bli riktigt intressant då tre utav de fyra stora nationerna (USA, Kanada, Sverige och Ryssland) spelar i den gruppen. Jag är ganska övertygad om att Kanada kommer att vinna gruppen efter USA och Ryssland(har dock inte så stor koll på vilket lag amerikanerna kommer med). Därför är det oerhört viktigt att Sverige vinner sin grupp. Gör dom detta, vilket dom borde göra, så får dom möta Kanada tidigast i en final.

Nej inte dåligt, Kanada ställer aldrig ett dåligt lag på isen. Men detta lag är antagligen både ett och två snäpp bättre än de föregående lagen, åtminstone sedan 2009.

Juniorkronorna spelar just nu mot USA i sin näst sista träningsmatch innan JVM börjar, finns stream till matchen.
Ställningen 2-2 inför 3:e (Filip Sandberg 1 ass)

EDIT: 2-3 till USA i OT.

Nu börjar träningsmatchen mot Kanada, Görtz har lämnat truppen och 1 forward och 1 back ska oxå gallras ur truppen efter matchen.

Stream finns till den som vill ha (ej den bästa).

Tråkigt för Jesper Pettersson, tacklingen är riktigt ful och det är väl ingen större överraskning att det är en kanadensare som delar ut den. På A-lags nivå har de mognat rejält och spelar med fart och fläkt, rent spel medans det snarare är tvärtom på J20-nivån där de mer eller mindre tar till alla knep för att vinna, lägg där då till att de är väldigt frustrerade efter tre års misslyckande. De kommer spela så här varenda match, det gäller att alla lag är förberedda.

Jenner borde inte få spela JVM överhuvudtaget

Shoot

Inte speciellt förvånande att kanadensarna fuskar i vanlig ordning. Tråkigt när de håller på så med tanke på att de har goda chanser att vinna utan fusk tack vare att de alltid kan ställa ett grymt lag på isen.

Jag väntar fortfarande på att JVM nån gång kommer hållas här i jkpg. Då jävlar kommer jag ge utlopp för alla de senaste årens ilksna och frustrerande nätter som de gett mig genom åren. De ska inte få sova en blund, det kommer “brinna” på deras hotell ett par gånger per natt. Jag kommer tuta utanför hotellet som en galning, köra framåt tillbaka med bilen. Jag ska buda dit pizzor och kebab bara för att allt ska kännas lustigt är någon allergiska ska den jäveln få blommer etc. Kunde jag skulle jag se till att de fick byta om på vapenvallen för att sedan åka buss till kinnarps…Tyvärr kommer vi väl i vanlig svensk ordning buga o boka och de får det finaste omklrummet för att “de är så artiga”.

Jag hatar Kanada.

Ska det spelasfult så är det bara att betala tillbaka. Stå upp och ge igen.
Det är samma tendens i hela den kanadensiska hockeyn sedan 60 talet. Man ska tackla sönder sina motståndare, gärna rappa sönder armarna på dom, slå upp klubban i ansiktet, speara rejält så man knäcker revben, knätackla så karriärer tar slut omgående. Den som trott att den sagan är över kan ju säga god natt. Har aldrig gillat den typen av fostran i det kandensiska systemet för det är återkommande och ligger självklart i utlärningen i att spela hockey.
Kör man på deras målvakt eller rent utav blir inputtad mot deras målvakt så får man en smäll på käften av 3 st. Kör deras kille över vår målvakt ja då fattar dom nada varför man blir förbannad.
Nej ge igen. Lite polisiär verksamhet behövs. Inga koner som ska rundas eller slås bort, det ska göra ont att möte Tre Kronor. Man kan inte bara säga att vi ska spela vårt spel för det räcker inte alltid till.
Hoppas de försvinner fort ur turnerningen för Kanada är trist rakt igenom. även om de har spelande bra spelare så är dom i minoritet så fort det blir landslagshockey.

Kommer dom hit till ett eventuellt JVM ja då kan de få bo i uthuset på Stigby behandlingshem på Visingsö och ro i roddbåtar till matcherna. Skit ska skit ha!!!

Ja, han verkar dessutom vara en “återfallsförbrytare” av rang. Tredje gången gilt nu, ut med honom hela JVM.
hockeysverige.se/blogg/jvm-b … as-centrum