Tråden om: JVM 2013!

Sverige spelar ut Finland i den första perioden. 3-1 är nästan i underkant.
Alla tvivel som fanns innan matchen är nog bortblåsta nu. Njeh det ser riktigt bra ut.
Både W.Karlsson och Sandberg har sett riktigt heta ut. Unnar William ett mål.

Just nu så har Sverige egentligen fyra mål att gå på med tanke på att de kan förlora med två mål och enda gå direkt till semifinal.

Kan bara hålla med, men vi ska inte glömma bort att Finland vänt underläge tidigare i turneringen så det är inte avgjort på långa vägar men mycket bra första period av Juniorkronorna, hoppas på en lika bra andra period

och så står det 3-3.

Det gick ju bra till slut… fortfarande noll poäng för WK tror jag? Han är värd bättre, gör mycket bra saker och spelar jävligt moget.

Är ganska säker på att han fick en assist på 6-4 målet.

En riktigt rolig match att se på och Sverige gör det riktigt bra. Just nu så leder Kanada mot Ryssland med 2-1 så det ser ut som att Ryssland kommer att stå för motståndet i semifinalen.

Lite tidigt kanske men Sverige kommer troligen att ha ett sjukt bra lag nästa år. Speciellt forwardssidan.
Jag menar följande spelare kommer att kunna vara med nästa år, Filip Forsberg, Sebastian Collberg, Elias Lindholm, Viktor Arvidsson, Alexander Wennberg, Filip Sandberg m.m. Dessutom så kommer ju spelare som André Burakovsky och Jacob de la Rose växa ytterligare.
Sedan så finns det väldigt många bra backar som inte är med i år men som kan vara aktuella för nästa års trupp, t.ex Hampus Lindholm, Ludwig Byström, Jesper Pettersson, Jonatan Nielsen m.m.
Sedan så kommer Oskar Dansk troligen att storspela. Jag hade faktiskt gärna sett honom som andra/första målvakt redan i år.

USA-Kanada och Ryssland-Sverige i semifinal

För Sveriges del var det positivt att Ryssland inte lyckades besegra Schweiz förrän efter straffläggning, de lär ha mycket mjölksyra i benen, om vi utnyttjar det spelar vi final på lördag

Sverige har haft tur 2 år i rad mot Schweiz då vi endast har vunnit mot dom i straffar. Ryssarna hade tur denna matchen också då de kvitterade med 1 minut kvar. Sverige hade åkt på däng mot Schweiz men jag tror att Ryssara är farbaksat taggade för förlusten förra året och vill drämma till Kronorna på hemma is. Skulle vi vinna så är det inte så säkert att det är matchstraffs/skadeälskande laget Kanada som står för finalmotståndet. (WHCJH) :mrgreen:
Personligen hoppas jag mer på USA vars Hockey känns mer som…Hockey!!

True. Och i förmiddags visade de vad skridskoåkning och pucktempo kan göra. Väldigt kul att det blev USA.

// JV(M)

UNDERBART!!!
SVERIGE-USA I FINAL :smiley:

Finalen spelas nu på Lördag, Svt2 kl 14.00

Jösses vilken nagelbitare!!! Underbart att “småkronorna” åter visar hur STORA de är. Heja Sverige!!! :smiley:

Denna turnering är inte bra för nerverna kan jag säga men starkt att vi spelar final i år med

Så underbart skönt att slippa Kanada i enfinal. Jag skrattade gott åt den utspelningen som USA presterade. :laughing:
USA känns för svåra för våra hjältar men hoppas hoppas gör man att de ska kunna spela lika bra som de gjort som bäst under turneringen. Vilken triumf det skulle bli att vinna 2 år i rad!!

Sjukt, vilken rysare det blev mot Rusland och ändå står vi i final igen…grymt starkt.
USA ser ju nästan för bra ut för att vara sant, öser in mål från både backar och forwards och har en grym målvakt…men när Sverige spelar som bäst är lagen väldigt lika varandra… kommer bli en väldigt intressant final. :mrgreen:

Nästan så man får undvika att dricka i morgon så man inte sover över finalen… vilket öde.

Svårt val, ska jag se JVM-finalen eller vara på plats och hylla våran kapten i Kinnarps?

Jävligt svår fråga men minns jag inte fel så lär Sportsbaren visa finalen 14.00
Du bör vara där 13.30 för att värma lite och du missar bara halva 1a perioden
och det kan det nog vara värt…om du nu kommer in :wink:

Filip Sandberg 1-0!

All cred till grabbarna. Silver var mer än jag trodde inför.

Bra kämpat i sista perren men tycker USA förtjänade bucklan.

W.K och F.S var grymma idag.

Grattis

Instämmer, dock hade jag tyckt att Sverige oxå var förtjänt av guldet :wink: Synd för Wille att inte få in nån puck, han var helt klart en av de bästa på plan…men i efterhand måste det ändå vara stort att ha med sig ett guld och ett silver från JVM sammanhang.
Hoppas och tror vi tar det på hemmaplan nästa år med en ännu bättre trupp och att Sandberg får en chans till.

Hallå alles.

Snart är det dags för årets stora höjdpunkt. Jag startar en tråd och börjar med att ställa frågan ifall det är några hvfans som ska ner och heja fram Sverige?

Jag och e kompis ska ner iallafall från den 28e till 31a och kommer se 2 matcher per dag.

Någon som kan rekommendera ett bra billigt boende nära gamla malmö isstadion?
Vart bor kanadas lag? Tänkte man kunde spendera en del sena timmar i närheten…

Någon specifik junior att hålla utkik på? Har generellt ganska dålig koll j20 spelare.