Det var Kinnarps. Ägaren eller om det var VD sa i någon intervju att låna till arenabygge och betala pengar för arenanamn skull de aldrig göra igen. Nu prioriterar de annat. (Det kan ju vara så att den egentliga orsaken är försämrad ekonomi. Tittar man i boksluten för Kinnarps AB ser inte resultatet superstarkt ut över tid och bolagets tillgångarna sjunker stadigt från år till år. Men det är alltid svårt att tolka då goda/dåliga resultat och tillgångar delvis kan skyfflas mellan koncernens bolag.)
Har hört ett rykte om att det är ett fastighetsbolag, låter rimligt är väl de som har pengar. SKa vi tippa på “Tosito Arena” eller “VBAB Arena”?
Kanske “vätterhem arena”? ![]()
Vätterhem är ett kommunalt bolag har jag för mig. Tror det finns någon lag t.o.m att kommuner inte får sponsra verksamhet på det sättet. Men den som lever får se, vore inte ett helt tokigt namn iaf ![]()
Visst får kommunala bolag sponsra. Det av Skellefteå kommun helägda Skellefteå Kraft har ju köpt namnet på hockeyarenan i Skellefteå. Frågan är väl vilken vinning just Vätterhem skulle få genom att köpa arenanamnet. Ingen enligt mig.
Ett lite häftigt namn kan ju vara, appropå Skellefteå, “Jönköping Energi Arena”. Stadsnamnet kommer med, energi behövs för att vinna hockeymatcher. Dessutom har man en fin blixt i loggan. Som gjort för ett namn på ett hockeytempel.
Men…jag har också hört lite rykten om att något fastighetsbolag har köpt namnet, så det blir kanske “Tosito Arena” eller “Riksbyggen Arena” eller “Liljedahls Arena”. Vill Husqvarna AB gå in med mer pengar? Inte troligt, annars vore väl t ex “Husqvarna Garden Arena” gångbart.
Hur som helst, liiite spännande är det ju.
Det får heta lite vad det vill. Bara HV får in en stor påse pengar och det inte är uppåt väggarna fult.
Men Monitor ERP arena. Vilken mardrööööööm.
Husqvarna Garden, det hade varit perfekt.
Apropå fastighetsbolag som Vätterhem så är det nog mer sannolikt med Tosito Arena eller Tolust Arena.
Det är den gamle hv-backen Tommy Fritz som driver fastighetsbolagen, de tycks ha tjänat ordentlig på detta, de har fastighet till ett värde på långt över miljarden (har t.ex. köpt hela området med Munksjö pappersbruk) och Tommy har sagt att han vill ge tillbaka till bygden. Nu är det väl upp till bevis ![]()
Sure, jag kan se att man vill ge tillbaka till bygden, men är det inte rimligare att man vill sprida sitt varunamn över hela Sverige och på så sätt få reklam och sedan en skjuts i sin verksamhet? Ett lokalt fastighetsbolag tjänar ju inga pengar på reklam i tråk-lule?
Skillnaden är ju med till exempelvis Serneke som opererar och suktar efter fläskbyggen i hela landet.
Husqvarna … Arena
Är väl det seriösa ryktet som surrar…
![]()
** EDIT **
Ser nu att jag inte var först på bollen. Vågade inte skicka tidigare…
Ha ha ha
Frågan är om det godkänns rent PR-mässigt. Man vill ju så gärna marknadsföra sig som “Jönköpings-klubben”
är väll ingen högoddsare direkt
Behöver inte per automatik bli Husqvarna. Finns flera tunga sponsorer som mycket väl kan ta över Kinnarps spade.
Vi har b.la Intersport, Fagerhults Belysning, Bauer, Liljedahl Group som sponsrar med betydande belopp.
Sen har vi Länsförsäkringar, Nybergs Bil(tyvärr ej BMW), och sist men inte minst Tosito, fastighetsbolag som har expanderat
något oerhört. VDn heter Tommy Fritz, forna HV legenden.
Personligen har jag ingen aning eller inte ![]()
Rökridå eller inte. Min info kommer från tidig sommar. Kanske nåt ändrats från när flugan på väggen hörde det seriösa.
Dock lär fontstorleken bli mindre vad jag förstått. Kanske ändrats där oxå?
Augusti är inte långt borta…
![]()
Bara den inte kommer heta Ät ägg som det står på clubens hjälmar så är man väl nöjd ![]()
Hmm, verkar som att Husqvarna har lagt mindre reklam på matchstället i år… Kan det vara ett tecken på Husqvarna Arena?
Stefan Liv Arena vore klockrent.
Ser det som en utopi att arenanamnet inte innehåller ett företagsnamn.
Hoppas innerligt att det inte blir Holmgrens bil som köper namnet vilket det snackas en del om. Ligger inte bra i mun.
Min favorit är Tosito Arena! Känns lagom långt o ett namn som känns fräscht o ligger bra i munnen.
Husqvarna Arena eller Husqvarna Garden är helt ok men min känsla är inte att de kommer ta namnet oxå.
Liljedahls Arena känns lite tråkigt o omodernt. Lite för likt Leksands Ejendahls Arena som dock bytt namn till Tegera. Vill att det ska vara nåt helt eget som folk inte kan förväxla.
Då var det tydligen klart!
Husqvarna Garden Arena, jag hade föredragit bara Husqvarna Garden eller i värsta fall Husqvarna Garden Center med en vikning till Madison Square Garden (Center).