Är detta någon form av VM?
Om inte tycker jag det är ganska fräckt att ta betalt, dock var det inte alls dyrt på något sätt. Men om detta ses som en tränings-turnering känns det bara lite… konstigt.
Som jag har förstått det så är det ungefär som Oddset Hockey Games/Karjala Tournament fast för juniorer.
Jag betalar gladligen 250 kr (25 kr/match) för att se Europas + USA:s bästa juniorer drabbas samman. Hade de deltagande länderna valt att ställa upp med deras B-lag så hade jag kanske tvekat lite men utifrån den informationen som jag har tagit del utav så kommer de flesta nationerna att ställa upp med bästa tänkbara lag. Den enda riktiga stor stjärnan som ej kommer att vara med (vad jag vet) är Aleksander Barkov.
Sedan så håller J18 fortfarande en riktigt hög nivå så enligt mig så är det okej att ta betalt. Jag menar 250 kr för 10 stycken matcher får ju enda ses som helt okej med tanke på att 250 kr knappt räcker till en vettig sittplats på en vanlig HV-match.
För egen del så är jag väldigt spänd på att se Victor Crus Rydberg. Han är en utav få spelare som jag faktiskt kommer ihåg från TV-pucken. Senast jag såg han spela var i just TV-pucken där han dominerade stort (39 poäng på 16 matcher).
Det ska även bli riktigt roligt att få se William Nylander Altelius (Michael Nylander’s son) spela. Jag menar är man 96:a (16 år) och har gjort 43 poäng på 27 matcher i J20 SuperElit samt 10 poäng på 6 matcher i JVM 17 så är man “helt okej”. Dock så står det på EP att han är skadad och bör vara tillbaka i mitten utav Februari så det är inte helt hundra att han kommer att spela. Hoppas att dom tar in Gustaf Franzén om nu William ej kan spela.
Sen förstår jag inte varför Amil Krupic inte är med i truppen. Amil är en riktigt stor talang som enligt mig är självklar i diverse landslag.
Okej, tack för klargörandet!
Hoppas ni får se några riktigt goa matcher, juniormatcher hade man ju gärna sett streamade och betala för det hade jag också gärna gjort om det hålls lite kvalité på sändning (typ kommentator som ej är full och matchgrafik )
Vanligvis brukar det vara mecenat/csn-kortet som får gå som studentbevis, men olika ställen är ju olika hårda på det. Ifall du är osäker kan du ju alltid ringa dom och fråga också, eller om du saknar ett sådant kort och vill höra efter om något annat bevis för det går bra.
Kul med Sverige vinst och det verkade vara en lättare överkörning av vad jag har läst och hört.
35-18 i skott bevittnar matchen.
Den dag jag börjar med twitter så reggar jag om mig omgående till sir Majbjörn.
Ang matchen imorgon så är det inte omöjligt men måste lösa visa prylar och återkommer
men om så blir fallet så blir det lite problem.
Ska du då gå hand i hand på knäna och titta på när vuxna ölar
Du börjar dagen i Kinnarps genom att stå vid entrén och vänta på att Jörgen ska anlända. Så fort du får syn på Jörgen så drar du fort som vinden fram din kamera/mobil och knäpper ett kort för att sedan skutta iväg till toaletten för att skicka iväg din tweet. https://twitter.com/TimpanHv71/status/299157013936619520/photo/1
Du lever på denna händelse/kick i ungefär tre timmar, därefter så tar det hus i helvete. Abstinensen efter att få en glimt/stalka Jönsson blir för stor för dig så du springer runt överallt i kinnarps i hopp om att få en glimt av Jörgen. Du bestämmer dig snabbt för att springa till den platsen som Jörgen satt på under första matchen. Väl där så möts du endast utav tomma stolar och för att dölja denna dundertabben så väljer du snabbt att fota Sverige/Tjeckien-spelarna som värmer upp. https://twitter.com/TimpanHv71/status/299209804130439168/photo/1
Därefter så beger du dig ut i Kinnarps mörka korridorer för att hitta Jörgen. Precis när du håller på att ge upp hoppet om att hitta Jörgen så ser du något rött på andra sidan korridoren. När du närmar dig det röda skenet så upptäcker du att det är Jörgen. Du blir helt överlycklig och börjar hyperventilera. Du förstår snabbt att du måste gömma dig för att Jörgen inte ska upptäcka dig. Du väljer därför att diskret lägga dig i fosterställning i ett hörn och vänta tills att Jörgen har gått och satt sig på läktaren. Du ringer sedan dina kompanjoner och ber dom lokalisera Jörgen. Efter tre minuter så får du ett samtal från Ann. Hon talar om för dig att hon har lokaliserat Jörgen och berättar vart han sitter. Du blir nu likt ett barn på julaftonen och skyndar dig till Ann. Väl på plats på läktaren så kan du inte motstå frestelsen att knäppa ett “stalker-kort” på Jörgen och lägga upp på Twitter. Du väljer dock att skriva att det är Ann som är i extas för att rädda ditt eget skin. https://twitter.com/TimpanHv71/status/299216855778856960/photo/1
När matchen väl är slut så är du så “hög på Jörgen” att du tvingas att besöka sjukhuset. Väl där så får du träffa din personliga läkare, Tommy Hlinder, som ger dig den behandling som du behöver. En kvart senare vaknar du upp hemma.
Wow… Där tog du dig verkligen tid!
Antingen, A) är du seriös? B) försöker vara rolig eller C) Vem är det som är stalker…
Fyi, Jag kom till Kinnarps 14:34 då jag stod med två personer som du säker kan luska fram själv… Där fick jag syn på JJ (precis som jag såg alla andra som gick in genom den enda dörren som var öppen…
Jag gick på toaletten TRE gånger under båda matcherna och detta var i pausen mellan båda
Jag satt på EXAKT samma plats på båda matcherna och JJ satt på olika…
Jag tog bilder på uppvärmningen, ja, möjligtvis där JJ satt MEN du kanske missade att mitt sällskap bla Kurre och två till stod i gången och pratade, jag gick därav upp på trappan och tog bilder (tog över 200 bilder på matcherna idag)
Och jag satt jämte Ann båda matcherna där vi skämtsamt snackade om JJ till och från… Det du kanske missade var att hon också tog bilder…