Tråden Om Lagbygget 18/19

Nja, först får han bli officiellt presenterad av HV71.

Prio
Försöka få hem Önerud
Försöka jobba in en förlängning med Elliot
Försöka lösa Ytterells kontrakt.
Försöka hitta en riktigt bra 1a center

Rekrytera backar som passar den röda tråden vi hade i backlinjen 16/17.

På målvaktssidan försvinner PW vilket kommer att göra oss betydligt mycket bättre.

På backssidan får vi tyvärr ett rejält tungt tapp i Pilut. Zanetti och Styrman ska så långt bort från jkpg som möjligt. Dylan är bra men väldigt skadebenägen så förläng ej. Jaakola är inte dålig men inte heller speciellt bra- förläng ej. Förläng med elliott.

Forwards: ejdsell och Stenlund försvinner tyvärr. Förläng ej med Sweatt. Bryt kontrakten med figren och Wännström (skadebenägen och verkar i det närmaste rädd sen comebacken).

Värva riktiga karaktärer, dvs spelare med vinnarskalle, stolthet och hjärta för det dom gör.

Høgst upp på min ønskelista ær en SCOUT.

Förra året vann vi för att vi fick behålla nästan hela laget och till nästa år ser vi återigen ut att få bra kontinuitet då vi har många spelare på kontrakt. Kontinuitet är inte bara en floskel, det ger framgång. Men laget behöver ändå stärkas upp på flera ställen, framförallt på backsidan.

[size=150]Målvakt[/size]

Gunnarson, Sandström, Åhman

Känns ganska givet och ser spännande ut på pappret med tre talangfulla målvakter.

[size=150]Backar[/size]

Berglund, Elliot, Reese, Yttrell, Persson
NY, NY, NY, Fehérváry

Backsidan är den del som behöver restaureras mest. Jaakola, Zanetti och Styrman har utgående och ingen bör få förlängt. Hedberg bör lånas ut för en mer framträdande roll i HA.

Förläng med Elliot och Reese och fråga vegas snällt om vi inte kan få låna Brännström ett år till. Pilut har kontrakt nästa år med men räknar med att han har en out-klausul om han skriver NHL kontrakt? Nån som vet något om det?

I övrigt behövs det några starka förvärv här för att det ska bli en rolig säsong om Pilut och Brännström sticker. På förhand den svagaste lagdelen.

[size=150]Forwards[/size]

Tedenby, Ullström, Engvall, Gustafsson, Bengtsson, Sundh, Thörnberg, Wännström, Wärn, Andersson
NY, NY, NY, Markus Ljungh,

Tycker det ser ganska bra ut att vi har kontrakt på detta gäng. Bra mix av åldrar och speltyper. Det bör samtidigt finnas löneutrymme att ta in några spännande namn. Ljungh tror jag blir ett utmärkt tillskott om det ryktet stämmer.

Ejdsell och Stenlund kommer försvinna till NHL/AHL. Sweatt bör inte få förlängt. Isac Brännström kan man låna ut och se hur han utvecklas. Figren kan man bryta med då han inte motsvarat förväntningarna. I övrigt har i stort sett alla andra kontrakt nästa år och bör få fortsätta. Men det gäller att hitta spets för att fylla på för det saknas naturliga målskyttar bland annat.

Håller med dig Regnet om nästan allt. Det jag opponerar mot är att förlänga med Reese. Skadebenägen och saknar förmågan att steppa upp tempomässigt när det drar ihop sig. Jag är inte heller säker på att Elliot ska vara kvar, men han var helt ok efter en bottenlöst svag inledning. Försvann dock när det började bli allvar.

Sen tror jag det blir otroligt viktigt att se spelarna för vad de verkligen är så att man kan satsa på att få in rätt spelartyp. Vissa av de som värvats för att de ska producera har inte längre vad som krävs för att vara pålitliga där, och då måste man spetsa med det utifrån. Det värsta som kan hända som jag ser det är att man tror att Ullström, Tedenby, Thörnberg osv. ska vara poängproducenter i fortsättningen trots att mycket lite talar för det. De är bredd nuförtiden, inte spets.

Engvall och framförallt Ejdsell har motsvarat förväntningarna på poängproduktion i år, men efter dom är det sparsmakat. Den spetsen måste som sagt tillföras utifrån och det är där krutet ska läggas.

Sen tror jag att man bör lösgöra sig ur vissa kontrakt, t ex E Andersson, Figren och Wännström.
E andersson får ju inte spela så varför ha kvar honom?
Figren är den största floppen och mest onödiga värvningen sen Bremberg. Vad har och ska han tillföra som inte redan finns? Och säkert till en ganska rejäl slant också.
Wännström har gjort det ok, men är alldeles för skadebenägen. Det blir ett orosmoment att ha en sån on/off-spelare som kanske/kanske inte ska vara med i laget hela tiden. Det blir ryckigt och instabilt.

jkpgnews.se/sport/hv71/hv-spela … ll-stanna/

Reese och Zanetti vill stanna. Säger nej tack till båda.

Reese är en bra SHL-back men alldeles för skadebenägen. Missat 38 procent av matcherna under sin tid i HV och det håller ju självklart inte. Skapar en osäkerhet och gör att man måste fylla på med spelare som…

…Zanetti. Gillar verkligen hans inställning, men det var länge sen jag såg en så medioker back i HV. Håller absolut inte för ett topplag. Frågan är om han ens håller för SHL.

Skulle det bli en förlängning för dessa båda herrar så blir jag på riktigt orolig över HV’s framtid och Hults hockeykunnande…

I ärlighetens namn var är även Reese rätt medioker denna säsong. Men skadefri har han bevisat att han håller bra klass. Men som du säger missat 38% på 2 säsonger det håller såklart inte.

Nej tack till båda, absolut nej till Zanetti och Reese är duktig men har bevisat att han inte är pålitlig när det kommer till att inte skada sig

Jag va helt emot den förra förlängningen av Dylans kontrakt och är ännu mer emot det nu. Det betyder garanterat att han förlänger.

Jag ryser lite när hör att Zanetti och Reese vill vara kvar. Jag tror att det innebär minst 50/50 att de får förlängt. Det var ju något som gjorde att de fick kontrakt till att börja med och om det var karaktär eller inte vet jag inte. Jag kan tycka att det är synd på Zanetti, för han verkar vara en sån som ger allt för laget, men hans skicklighet är för dålig helt enkelt.

Den enda räddningen från den här typen av förlängningar är att den här säsongen med all önskvärd tydlighet har visat att enbart karaktär inte räcker, det måste finnas skicklighet i spelet också. Å andra sidan har man blivit negativt överraskad förr… Det som avgör är nog om/vad Hult har för alternativ.

Jag tycker att Reese höll för grundserien, men inte riktigt för slutspelet förra säsongen. När tempot höjdes så hängde han inte med. Jag var precis som vissa andra tveksam till förlängning och nu säger jag nej tack!

Tycker Dylan gjord ett bra slutspel han hade lika bra +/- som bla Lehtonen och de två var de två bästa backarna i +/- i HV. Han gjorde 9 assist i slutspelet mest assist av samtliga i HV. Han kunde vara lite rejälare i sitt spel tycker jag. Men tycker han gjord en mkt bra säsong när vi vann guld. Känns som folk glömt hur bra han är/va på uppspel bla.

Dock tvek på om man ska förlänga med honom, den skadan han har måste verkligen vara 100% bra och verkligen inte känna av den alls. Han hade väl något med ryggen?

Tycker att Hv71 ska omgående förlänga kontraktet med Dylan Reese.

Pallar inte ännu en säsong som slutar i kaos för att några spelare går sönder och Hult inte kan hitta nya, Reese känns skadebenägen ?

Han blir tyvärr inte yngre heller. Reese fyller 34 i år så förläng med max ett år i så fall men då ska läkare gått igenom han med lupp.
Tycker dock inte att han är en toppback i SHL vilket jag tycker importer skall vara. Med bra scouting känner jag att vi nästan hade kunnat ersätta han med nått från allsvenskan som har åldern på sin sida och är utvecklingsbar.

Sett till prestation i år tycker jag inte att Reese skall få förlängt. Hade knappast varit kvar en i år om vi fått behålla Borgman eller Lehtonen som man hoppats. Älskar Zanettis inställning men han räcker dessvärre inte riktigt till. Hans plats är dessutom redan fylld om nu Fehervary och Strömberg är klara.

Jag håller med, men egentligen är det väl Ytterell som sitter på Zanettis plats för det var väl när Ytterell blev skadad som Zanetti kom in? Så egentligen är det väl ingen som ska ersätta Zanetti, utan snarare förväntas den ordinarie spelaren vara tillbaka till nästa säsong.

Vad gäller Reese ställer jag mig tveksam till att vi ska satsa på en snart 34-årig skadebenägen back. Han är helt klart en stabil SHL-back (när han är hel), men har sina bästa år bakom sig. Hans lön kan vi gott lägga på att försöka locka till oss något större namn inför nästa säsong.