Tråden om Leise/Boba

Dessa kanske förtjänar en helt egen tråd. Leise är ju den som pratat hittills, Boba ser man mycket mer på resande fot då han är och ser väldigt mycket hockeymatcher.

5 gillningar

Vilket smeknamn på en scout.

6 gillningar

Någon som vet skillnaden mellan deras uppgifter? Känner mig lite förvirrad här.

1 gillning

Samma i stort sätt

Tror Boba jobbar mer med match/videoscoutning medans Leise analyserar det underliggande.

Kan de va så att Boba letar spelare, ber Leise kika på dem och senare så avgör de om de ska skicka dessa vidare till Björn?

Leise har ju även fått i ansvar att utifrån analys sätta ett värde på potentiella nyförvärv, sedan betalar inte HV en krona mer än det som han har satt.

2 gillningar
1 gillning

Ja, firma Leiss/Boba/Liljander är något som andas fräscht, nytt och framtid. Tror de kan utveckla HV71 ordentligt och leda oss mot en ljusare framtid. Gillar ALLT jag hör om denna trios arbete, även om Liljander i mina ögon inledde väldigt trevande.

16 gillningar

Heter Boba så eller är det ett smeknamn :squinting_face_with_tongue:?

Nicklas Pettersson men kallas Boba och har så gjort i ca 250 år :sweat_smile:. Det smeknamnet har hängt med honom enda sen han själv spelade.

2 gillningar

Dessa kan ju vara den viktigaste värvning på länge!

Lyssnat på podden nu. Slås av.

Det måste finnas andra värden att spela här, än att komma hit för en hög lön. Hur utvecklas man som spelare, vad har man för chans att nå framgång, intresset i staden och våra supportrar. Det är signaler vi ska sända ut.

Dem orden har man inte varit bortskämd med. Jag ser glaset halvfullt, men är också beredd på den vana trogna besvikelsen. Det är sen gammalt.

Är det inte sjukt när man tänker på det att HV inte haft en analytiker innan Boba och Leise kom hit?

1 gillning

Lindbom ska enligt uppgift inte tyckt det behövdes, bland annat.

3 gillningar

Vi hade ju Hult och sen Nubben.

Behövdes väl ingen analytiker då.

2 gillningar

Bara att skjuta från höften, någon gång träffar man!

Man kan tycka att en man i Lindboms position skulle vara villig att testa allt efter de resultat HV haft senaste åren.

Märkligt att han tyckte det när de vann 2017 och hade en analytiker då. Känns som att rekryteringar efter det mestadels blev misslyckade…?

Äntligen verkar det andas lite framtid! Helt sjukt att det tagit så lång tid egentligen att få igång detta

1 gillning

Framtid och framtid, snarare nutid och moderna hockeyn :wink: Men de är helt klart på tiden att HV också börjar med sånt här håller jag absolut helt med om.

2 gillningar