Tråden om Lias Andersson

Har tittat och tittat men hittar ingen tråd om Lias ännu. Har vi missat det allihop :slight_smile:
hittade en väldigt intressant Video från J20 där Lias visar vad han går för.

Riktigt intressant skott, att han var spelskicklig visste man men såhär bra trodde jag inte.
Lias ska man nog satsa ordentligt på i år medans han är kvar i HV71. Varför inte i andra PP.

youtube.com/watch?v=PlmB7VO … youtu.be&a

Hoppas och tror på genomslag i år! Vore skitkul att ha en riktig sensationsjunior igen efter några år utan att någon slagit igenom stort.

Fiala?

Jag hade faktiskt glömt av honom, men vi fick inte heller se så mycket av honom, bara 20 matcher sista säsongen, och som jag minns det så var det lite friktion där som gjorde att det inte riktigt brakade loss.

Sedan var det väl så att kevin inte direkt slog igenom, han var ju svinbra och relativt känd redan när han kom till J20.

Om texvis Lias kliver fram nu, som är känd, så blir det mer av ett genomslag då han i stort sett inte spelat någon seniorhockey.

Kanske kan det liknas vid Fialas första säsong, men mitt minne är kort.

Fullblodsproffs! Lias “Anze Kopitar” Andersson.

Då grattar vi Lias till första SHL målet

Varför spelar inte Lias längre för. Tyckte han gjorde det skitbra när han spelade. Knappt inne på baklängesmål och skapade ändå en hel del i den linan han spelade i. Platsbrist eller skada? Petning tycker jag inte han förtjänar även om det är trångt med platser. Man ska spela de bästa. Tråkigt scenario att nån måste petas då ingen varit direkt förtjänt av petning förutom Laine möjligtvis. Nu gjorde dock han en bra match och borde få fortsätta så var ska Lias få plats. Han är ju ändå en tillgång för laget så som han spelat.

Handlar inte direkt om petning utan Lias har fått vila för han spelade med juniorkronorna och fick lite skavanker. Återstår dock och se vart han hamnar nu när Bengtsson är tillbaka i den kedjan som Lias centrade innan.

Jag trodde Lias skulle va bättre i JVM. Känns inte som nån supertalang direkt.

Jag tycker han gör det bra, på rätt plats och avlossar handledaren med precision.
Är han en dominant, nej, men det trodde jag inte heller, det är rätt mkt bra junisar i detta lag.
Nu har jag bara sett två matcher, så kanske har han varit kass i de andra, men han motsvarar mina förväntningar i det jag sett. Hade han tagit mer plats hade jag blivit positivt överraskad. Självklart hade det varit gött, men killen har bara en halv säsong i SHL bakom sig. Han har framtiden framför sig.

OT: Ahl gör det ganska bra, det trodde jag inte.

bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 … -goteborg/
Inget märkligt med detta. Men ack så irriterande att detta om Lias och Adam kommer ut precis innan slutspelet.

Lite märkligt ändå kan jag tycka. Hög status i HV och lär gå till NHL efter nästa säsong (om inte efter denna).
Varför bryta upp för en säsong? Frölunda finns ju kvar sen.
Jävla tråkigt att få veta det nu innan slutspelet hur som helst.
Skyller allt på Carnbäck :wink:

Håller med. Nu när han har hittat det här sköna liret med Tedenby och Sandberg också. De är ju kvar nästa säsong. Borde väl locka att fortsätta spela med dem. Nä lite märkligt kan jag tycka, varför så viktigt att spela i Frölunda typ en säsong innan han drar till NHL? Fiskrensarna finns ju som sagt kvar efter NHL-karriären. Fan, det här drog ner mitt humör. Hoppas det inte stämmer men MrMadhawk brukar ju ha koll på grejerna.

Frölunda är hans lag i hjärtat och vill lira där innan sin NHL karriär so inget konstigt i det. Tråkigt men sant

fy fan, frölunda börjar segla upp som ett riktigt hat-objekt vad gäller att sno åt sig folk som andra fostrat och utvecklat till kompetenta SHL-lirare.

Jag är inte alls säker på detta, även om Herr Rödhök brukar ha på fötterna. Det basunerades ut lika självsäkert förra året att Lias var klar för Frölunda. Det kan lika gärna handla om att Carnbäck håller på att trissar upp lönen. Vi får se…

Hans intervju i CMore inför matchen igår hintar en del om att ryktet stämmer tyvärr

Om Lias vara eller inte i HV beror nog väldigt mycket på vad som händer när det är dags för NHL draften, dock känns det lite att ta i att han skulle vara redo för NHL redan nästa säsong, men vad vet jag :slight_smile:

Coacherna har verkligen gett honom stort förtroende och han har med detta fått självförtroende och verkligen tagit chansen som han fått och har haft en grym utveckling
Men har man en pappa som inte bara har spelat en mängd år i både NHL och SHL utan också jobbar som NHL scout så vet man ju naturligtvis hur man ska skapa förutsättningar för sin utveckling, I Frölunda skulle han knappast fått dem möjligheterna som HV givit honom i år Om sedan ryktet är sant att han är på väg till Frölunda så är det ju knappast en överraskning .
Vi vill ju också få hem våra Jönköpings killar till HV
Hoppas att han fortsätter med samma fina spel så länge han har rätta tröjan på sej :slight_smile:

Om Lias nu har tänkt att lämna så tycker jag man ska signa Törngren och försöka spela in honom på Lias plats i den kedjan. Tror faktiskt det är bästa alternativet för att behålla kemin som hittas där, då det är ganska lika spelare. Nån annan har jag svårt att se skulle passa in där och nå upp till samma kemi som hittats. Dumt att släppa båda spelare nu när man hittat en grym lina som kan bli ruskigt farlig framöver även nästa säsong. Nä nån av dessa måste behållas för att Teden och Sandberg ska utveckla sitt spel och hitta sin maxnivå som man gör nu.

Hoppas verkligen Lias går till NHL redan nu så Frölunda inte får någon nytta av honom.
Hv har byggt upp denna kille till den han är idag o går han redan nu till Frölunda. En sak om han gjort det när han vänder hem från NHL men nu köper jag inte!
Har verkligen agg mot Frölunda som är det äckligaste laget man kan skåda i hela världen.