Tråden om Lias Andersson

Ni som avgudat Lias, tur att vi inte mötte Frölunda i slutspelet när man är så fanatisk som Lias i sitt uttalande. Har inte trott på honom helt och fast och denna kommentar säger en del Citat från Expressen.
”Redo att bli jämförd med honom”
“– Jag har blivit lite äldre, lite mer mogen. Jag är redo att bli jämförd med honom, säger han och berättar om känslan av att ha skrivit på sitt nya kontrakt.
– Det var en vecka sedan jag var så här glad senast och det var vid guldfirandet. Det här har jag drömt om sedan jag var liten, jag håller på Frölunda och har alltid hållit på Frölunda. Det är klubben i mitt hjärta och jag har växt upp i det här omklädningsrummet, säger han”.

Jag tycker han “skiter lite på HV”, hur skulle han gett järnet mot Frölunda?

Tycker det är ganska förståeligt. Lias vill skapa sig ett eget namn och inte leva i pappas skugga som han hade gjort i Frölunda. Nu har han vunnit guld, visat att han kan vara en producerande center och kommer troligen bli högt draftad med. Nu har han skapat sitt eget namn. Att dra på sig samma tröja som han farsa har haft i så många år är stort även om jag inte gillar Frölunda personligen. Förstår hans val, hade hoppats han skulle stanna men helst ser jag att han drar till NHL snabbt som fan.

Jävligt osmakligt uttalande tyvärr av honom…

Ja, verkar vara väldigt otacksam och egoistisk. All lycka till Almqvist och resten av grabbarna som valt att lämna/tvingats lämna, men Lias känner jag mig rätt likgiltig inför. Han utnyttjade oss fullt ut och tackade inte ens för allt klubben gjort för honom. Osmakligt som sagt…

Ja tyvärr är jag inte förvånad, märkte en kaxig attityd ibland från honom. Han drog på sig en hel del onödiga utvisningar dessutom. Han kan hålla sig i Götet.Den brunkarhockeyn som de spelade mot ZAIK och Brynäs som är spelande lag gillar inte jag.

Tråkigt att Lias väljer Frölunda även om det är helt naturligt
Ser man saken ifrån hans sida så har han gjort en bra säsong och fått ett oerhört stort förtroende och fått oss fans med oss på hans sida, och smart val av honom att välja HV då han knappast skulle ha blivit så framlyft i Frölunda, Känns lite som att HV har varit extra glada över att vi snott en Frölundaikons son till oss… Sedan att kanske varit en medveten strategi ifrån Lias sida är ju inget konstigt. Han har ju en pappa som kan branschen och säkert en bra agent dessutom
Ser man på slutspelet så var det ju inte han som klev fram trots allt ståhej med björnar hit och dit
I finalserien så var hans statestik inte så bra 1mål och 1 ass och -6 i plus/minus var ju faktiskt sämst i laget att jämföra med Anton Bengtsson som var bäst med 2mål 5 ass och plus 7 och då spelade Anton mindre och inget PP…Rätt stor skillnad !
Önskar Lias all lycka sitt nya lag som han tydligen alltid drömt om :slight_smile: och hoppas att det går bra för honom i draften i sommar
Bästa vore om han fick NHL kontrakt, då får ju HV lite stålars för honom !

Ett sådant klubbhjärta som Lias visar är en bristvara i dagens hockey. Att han valde att utvecklas i HV sänder signalen till hockeysverige att här finns en bra organisation. Dessutom har han i hög grad bidragit till vårt guld. Där har ni tre anledningar till att vi borde applådera honom, inte dissa.

Håller helt med.

Och næsta steg før Lias ær NHL eller spel i AHL.

Tror han kør fast om han vælger att spela næsta sæsong i Frølunda.

Precis. Killen har växt upp i Scandinavium. På samma sätt som arlbrant texvis gjort i kinnarps. Klart han gillar Frölunda. Tror han har ett jävligt gott öga till HV71 om frågan kommer på tal. Just nu är han hög på framgång. Dessutom så är han ung och inte helt fullärd i ödmjukhet. Det kommer nog, kolla bara på far hans.

Stort grattis att gå i första rundan som #7 till New York Rangers!

Hoppas han drar redan detta år :sunglasses:

Står att på NYRs twitter att
“OFFICIAL: #NYR have agreed to terms with forward Lias Andersson on a three-year, entry-level contract.”
[url]https://twitter.com/NYRangers/status/885515101335408640[/url]

Säger detta något om var han kommer att spela nästa år?

Nej inte definitivt, men det kanske ger en indikation på att han drar över nu i alla fall. Däremot innebär det mer pengar till HV som nu får för tre år istället för om han hade sajnat med dem efter säsongen för då hade frölunda fått pengar också. Nu får HV 3/4 och Kungälv 1/4. Så väldigt bra för oss.

Man delar väl pengarna på de tre senaste åren?

Fyra år är det som gäller, så HV hade fått 3/4 oavsett om Lias signat efter
denna säsongen eller nästa.

Det fördelas på de lag som spelaren representerat de senaste fyra åren ja. 1275000 dollar till HV får jag det till efter att Lias skrivit på. Ca 10,5 miljoner alltså. Inte helt fel.

Enligt GP lämnar han Frölunda för att försöka slå sig in i NHL. Misslyckas han kan han ev. komma tillbaka.
“Avtalet är ett så kallat “entry-level contract”, vilket innebär att om Andersson spelar fler än nio matcher för Rangers i NHL så måste klubben behålla honom. Då blir det inget spel i SHL med Frölunda. Skulle han däremot misslyckas med att ta en plats hos NHL-giganten finns möjligheten att Frölunda-publiken får se honom i Scandinavium den här säsongen.”

[url]http://www.gp.se/sport/ishockey/frölundas-nyförvärv-lämnar-klar-för-nhl-1.4442270[/url]

Man får önska lycka till och hoppas att han tar en NHL-plats! :smiley:

Noll stålar - inga matcher, för sillstryparna :smiley:

Återigen blytung diskussion där halva släkten bor i Göteborg.

Välkommen tillbaka Lias! Klar för resten av säsongen! Grymt!

Fantastiskt! Hult är ett geni!

Kul! Hoppas på att få se honom med Lill-Sampa och varför inte Ikonen :sunglasses: