Tråden om Lias Andersson

Välkommen tillbaka där du hör hemma Lias!

Hade varit intressant med en kedja med Thörngren-Lias-Sandberg
Thörngren som jag inte trodde så mycket på har kanske varit vår bästa forward det senaste och visar att formen är på väg uppåt och äntligen kanske han är på väg mot sitt genombrott! Farten har han men kanske inte som Teden men ändå!
Lias kommer förhoppningsvis hem och är ruggig spelsugen och vill visa alla NHL klubbar att han är värd att satsa på och kanske lyckas bli trejdad!
Sandberg har haft det svårt men är inte konstigt då skadan ifjol var tuff! Här har vi sparmaterial som förhoppningsvis får en boost av att återigen få spela med Lias!

Underbart! Ska bli kul att se Lias spela hockey i världens vackraste tröja!

Vilken oväntad och positiv överraskning. Välkommen Lias!

Fan va najs.

Jag har följt denna saga med Lias under en tid och läst både vad folk på blue shirt banter och andra sidor skriver om röran och fan va folk gissar/sågar/sympatiserar/ljuger omvartannat. En hel del sympatiserar och önskar Lias allt gott, men helvete…

Folk är helt galna och älskar att se när en ung person hamnar i problem.

Lias har mått dåligt och varit relativt öppen med detta samt att det fungerat dåligt i hockeyn. Den typ av öppenhet är inte vad en organisation som rangers vill se eller själva bidrar med, således tror folk att Lias är 100% skyldigt till allt skit i världen samt Boris Johnson.

Jag skall säga att jag själv inte har någon åsikt om var felet ligger, utan mer att jag skiter i det. Det är människor det handlar om, det går nästan alltid åt helvete, för människan är som art, i grunden dum i hela jävla huvudet.

Jag hoppas killen hittar tillbaka till glädjen i livet och hockeyn. That is all.

Bra skrivit Hoppas att Lias kan boosta HV framåt särskilt i PP :smiley:

Kul grabben börja komma igång, man får nästan tillbaka hoppet om slutspel igen.

Kul han visar energi och vilja på isen nått som vart obefintlig innan

11p på 13 matcher. Detta är mycket bättre än jag hade hoppats på. Skitkul!!!

Nån som hittar pappa niklas periodpaus-intervju kan väl lobba den åt mitt håll plz?

Den var tyvärr sjukt ointressant. Han får en fråga om hur han känner inför en sån här match med sonen i HV mot hans hjärtas lag. Tyvärr svävar han bara iväg och tjattrar om Frölundas spel. Svarar aldrig på frågan. Du missade inget.

Undra vad som händer med Lias efter säsongen?

Tvivlar på att han får en ny NHL chans redan.

Däremot lär väl Frölunda rycka i honom.

Jag ser han mer än gärna kvar i Hv71 nästa säsong som vår första center 20/21. Varken Fröberg eller Holmström är första center material men får man inte behålla Lias så tror jag tyvärr Hv kommer att satsa på någon av dom 2 som första centers igen.

Tror inte han går till Frölunda, finns ingen plats där. De har liksom Sundström, Hjalmarsson, Lundqvist och Lasu på kontrakt, sen finns också Carlsson o Mustonen som halvcentrar.

Jag har hopp om att se honom i HV nästa år.

Det hade varit fullträffen för nästa säsong om Lias skrev på ytterligare.
Riktigt vass över hela banan.

Ja det ska bli intressant att se hur situationen med Lias utvecklar sig efter säsongen. Det hade ju verkligen varit en fantastisk lösning om han blev kvar i HV. Det beror väl pu hur Rangers vill göra med hans kontrakt, kan jag tänka. För om de låter en annan klubb ta över det så lär han ju inte bli kvar här, tyvärr. Men jag har dålig koll.

Är han för bra blir han säkert såld av Rangers till annat lag i NHL är jag rädd för. Det är bara pengar för dem :frowning:

Det har varit en fröjd att få sett Lias ännu en gång i Hv71!
Jag är rädd för att detta var sista gången vi fick njuta av honom i Hv71.
När han väl bestämmer sig vart han ska ta sin karriär vidare så antar jag om det blir SHL så gäller nog bara ett lag, Frölunda!

Tycker synd om grabben som verkar gilla Hv71 oerhört mycket men då han är uppväxt med farsan och farbror som är Frölundaiter uti fingerspetsarna så har han han nog inte hjärta att spela för annat lag än Frölunda om de vill ha honom.

Man blir glad och hoppfull när man ser Lias lirar hockey som både visar skills samt en retsticka och som inte tvekar att gå in i skiten om det behövs. Det är för mig Hv71 anda! Lycka till Lias!

Tror Diabolics sa det tidigare. Förväntade mig att det skulle ta lite tid för Lias att komma in i spelet. Men det gick snabbt och med honom på isen lyfte sig HV markant.

En riktig stjärna, och som nämns ovan, en riktig retsticka. Länge sen vi hade en sån.

Om Lias sökte revansch på belackarna på andra sidan pölen så lyckades han.

Stort lycka till med allt Lias!

Fantastiskt imponerad av denna kille! Inte det minsta förvånad över hur bra han presterade sina 15 matcher dock. Jublade när han skrev på och jublar över hans framgång, men sörjer att han nu lämnar… En sådan stjärna man fått bevittna - STORT Tack Lias! Du har allt en stjärna har och lite till.

Skulle inte kalla Lias retsticka, även om han väl egentligen är det iofs. Vill Däremot omformulera det till en jävla vinnare! Vinnarskalle uti fingerspetsarna. Höjde direkt omgivningen, kravbilden och tävlingslusten på träningarna. Markant! Backar inte för något och ger sig fan på att alltid ge allt i varenda situation och förväntar sig samma av sin omgivning. Han var inte på träning för att glida runt. Han spelade inte match för att skaffa nya vänner att vara tjenis med.

Visste detta skulle bli bra, men är trots det mäkta imponerad över hur grymt bra han var och framförallt vilket enorm vilja som finns i den kroppen.

Välkommen tillbaka när som helst Lias! Du är och förblir en förebild!

Medveten om att ordet retsticka kan ha en negativ klang. Men i mina ögon är det bland finaste en hockeyspelare kan vara :wink: Som du säger, en synonym till vinnarskalle.

Du har så rätt! :slight_smile:

Intervju i AB:

aftonbladet.se/tv/a/308897/ … lever-igen

Måste säg att jag är sjukt imponerad över vilken integritet den här killen har. Att dömma av intervjun så och vad man har läst innan så stod han upp för sig själv i en situation där han uppenbarligen behandlades som skit. Han tog ett beslut som var bäst för honom själv och sket i vad andra tyckte om det, inkl Rangers. Tyder på stor inre personlig styrka.

Vi vet ju inte vad som hänt men tänk dig skälv vilken oerhörd jäkla press man sätter på unga killar som flyttar dit för att spela i NHL. Inte veta dag för dag vart du ska spela, få höra att du måste bli bättre på det det och det samtidigt som man ska klara sig i en helt ny miljö och långa bortaturneer utan familj och vänner.