Tråden om Lias Andersson

Hoppas kan man ju alltid
hockeystaden.se/2020/04/19/l … AbWopkXSBw

JAAAAAAA :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Fan vad härligt!

TJOOOOHOOOOOOO!

Wow! Detta var en mycket bra nyhet! Precis vad laget behövde!

Fy fan vad nice! En riktig topp spelare i SHL. Han kommer driva hela laget med sin griniga tuffa attityd! Underbart vi får se dig igen Lias!

Tack för det, vågade inte tro på det, nu ser man fram mot nästa säsong!

Tacka f-n för det :sunglasses: Heja Lias Andersson :smiley:

Kunde inte önska sig någon annan än Lias!
Grym spelare som är sådär Hv elak(Tuggar mot motståndare och åker in efter avblåsning) och gör allt för att vinna!

Underbart, Lias!

Grymt :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses: Kommer dominera i år helt säker !!!

Vi har en förstecenter. Den första sen Christensens glansdagar. Man blir glad.

Helt underbart. Lias bör kunna vara seriens bästa center och vi kan utmana om guldet. Bra jobbat Hult, och man blir ju lite tårögd av Lias inställning till HV71.

Sanny har inte med Lias i listan bland seriens 15 bästa forwards. (Men andra centrar är med)
Jag blir besviken om han inte blir tvingad att ändra uppfattning framöver…

Jag reagerade också på det. Tänkte t o m se om jag kunde skicka frågan till Sanny om hur han resonerar kring Lias. I mina gulblåögda resonemang är han bättre än t ex Åslund, Ljungh och Mursak. Men annars utmärkte Sanny för ändra uppfattning snart :slight_smile:

Lyckades du få någon kommentar?
I övrigt anser jag Sanny vara den med bäst insikt i sina resonemang av alla så kallade experter. Men samtidigt känns det som att det börjar märkas att det är några år sedan han var i hetluften själv.

Nej jag tog mig inte för att leta upp/ chansa på sanny.lindstrom@expressen se. Men jag såg att man även har Lias till reapris på Dream Team. Man blir sugen på att starta ett lag direkt :smiley: Han känns totalt undervärderad.

dn.se/sport/jag-har-slagit- … erskorgar/

Intressant intervju med Lias, för er som har tillgång till Dagens Nyheter.

Såhär skriver de om varför valet föll på Hv i år:

"Vad som skulle hända den här säsongen var länge ett frågetecken, men när New York Rangers gick med på att låna ut honom visste Lias att han ville stanna i HV.

– När jag hade vänt och vridit på allt kom jag fram till att det jag mest av allt behöver nu är kontinuitet i både hockeyn och vardagen. Det får jag här, säger Lias."

Lias rättigheter trejdade till LA Kings.

Läskigt…oklart om Lias kommer vara kvar i Sverige och HV…

Hmm förhoppningsvis innebär inte detta ngt för nuvarande SHL-säsong? Pappa Niklas är LA scout. Förmodligen inser dom värdet av att låta han göra en ordentligt bra SHL-säsong?