Tråden om Lias Andersson

Man får hoppas att det står i lånekontraktet att det gäller hela säsongen

Länkar till det ni snackar om:
hockeysverige.se/2020/10/07/kla … till-kings

hv71.se/article/xw9fakd0g-3 … nar-i-hv71
Lias Andersson har kontrakt med New York Rangers även 20/21, men lånas ut till HV71 under hela säsongen.

"Sportbladet har varit i kontakt med Christian Ruuttu, som är ansvarig för LA Kings europeiska scoutingverksamhet. Han meddelar att klubben ännu inte fattat beslut gällande när de vill att Lias Andersson ansluter till laget.

”Har inte hunnit diskutera saken”, skriver han i et sms."

Gäller hans låneavtal ( säsongen ut) med NYR vidare med LA nu eller kan dom plocka honom precis närsom helst?
Faktiskt tillsammans med Kinnvall vår bäste spelare, så vore ju tämligen bra att bringa klarhet kring detta!

Då rättigheterna numer tillhör LA så gäller väl inte det avtalet längre antar jag.
Men tror inte LA plockar hem honom då jag tror de vill få en kille med bra självförtroende och en bra säsong bakom sig med tanke på fjolåret då han inte spelade så mycket i Rangers.

Det är så jag hade tänkt om jag var ansvarig för Kings!

Lias stannar:

hockeysverige.se/2020/10/08/lia … -kvar-hv71

Förhoppningsvis har Hult rätt…

När får vi tillbaka Lias i laget?

Avstängd ytterligare 3 matcher.

aftonbladet.se/sportbladet/ … l-la-kings

Låter ju som han redan är i NHL mentalt.
De är ju inte direkt…
“nä tänker inte på de nu utan nu ligger all fokus på hv o att vinna här.”

Tror Lias är förlorad.

Låter ju inte alls bra dedär nej…

Bra och positiv intervju av Lias i Sexpressen.

se länk nedan (Tack Highlander)

Jag tycker han verkar otroligt nykter och mogen. Hoppas det kan överföras till framgång för HV.

Länken verkar vara trasig?

expressen.se/sport/hockey/sh … -fran-shl/

Instämmer i att han ger ett väldigt moget och balanserat intryck!

Vad har hänt med Lias? Helt osynlig där ute, han ska ju vara så mycket bättre än såhär. Samma med Sandin ju.

Inte särskilt orolig. Hade ett väldigt långt uppehåll från match, tycker mot Leksand att han hade typiska Lias-moments när det gäller offensivt och defensivt med ett gott jobb och bra brytningar. Däremot har poängen inte trillat in. Tycker han bör spela med någon annan än Forsberg som enbart har ett gott skott, skridskoåkningen och arbetsinsatsen i övrigt har en del att önska. Tycker att när han spelade med Wedin och Önerud hände desto mer och är något jag förespråkar framåt.

Oroväckade då LA inte bestämt om Lias ska åka över när campen startar eller om han får stanna säsongen ut. Verkar inte vara em fast utlåning som Hult trodde…

Händer detta får vi en riktig mörk vår framför oss…

hockeynews.se/articles/16777/?f … 1wBpQA9QJ4

Quila eller annan med insyn: Hur ser Lias situation ut ? Vartåt lutar det? HV säsongen ut sen NHL eller lämnar han snart?

Hult har gjort ett fantastiskt jobb med att skapa en bra relation med NYR, vilket varit vägledande för att vi fått ha Lias hos oss. Nu jobbar man på samma sätt med LA och man vill inte gå ut med något förrän allt är helt klart av respekt för LA, vilket är oerhört viktigt att man visar här. Man kommer vad jag hört ha LA-representanter/scout på plats vissa matcher för att följa Lias och göra en egen bedömning över hur de ser på honom. Min känsla är att de går på vad Lias själv säger i detta läget, såvida han inte dominerar ligan likt förra säsongen, för då lär det bli svårt att hålla kvar honom. Lias vill vara kvar säsongen ut och jag tror att så kommer bli fallet, bara Hult spelar sina kort rätt och det tror jag han kommer lyckas med, då han är duktig på just dessa typer av kontakter. Luddigt svar, men inget är spikat utan förväntas bli det inom de närmsta veckorna, men tror Lias får lira kvar säsongen ut.

Lika bra att han sticker till NHL. Älskar Lias, men känner just nu inte igen honom. Verkar redan ha tankarna där borta. O då är de lika bra han lämnar.

Så slipper han vara med om detta haveri.

Kings planerar att plocka över Lias snarast:

aftonbladet.se/sportbladet/ … v-stjarnan

det förklarar varför han inte vart sig själv sedan trejden. Han har huvudet på annat ställe och siktar på NHL