Tråden om Linus Fröberg

hv71.se/artikel/dv71ajwhe-3 … -till-hv71

Välkommen till Sveriges finaste klubb, Linus!

Inte riktigt den pangvärvning man hoppats på och spontant känns det som ett nedköp från Ljungh…

Med det sagt, välkommen till Sveriges vackraste förening!

Välkommen till HV!

Hoppas det blir bra.

Välkommen Linus. Jag är inte jättekunnig om dig som hockeyspelare, men jag ser fram emot att lära mig mer. Jag hoppas på en kanon-passform mellan dig och HV!

Välkommen till HV71 Linus.

Du är fan kung. Alltid så ödmjuk i det du skriver får mig alltid att skratta åt ditt 'jag hatar tv4" :laughing:
Vilket jag håller med om till 100 procent

Jaja Välkommen Linus. Hjälp oss att bli bäst i Sverige igen

Jag känner mig alltid “värdelös” när nyförvärv presenteras då andra diskuterar för och nackdelar medans jag inte ens vet vilket land tjommen kommer ifrån :blush:

tv4 känner jag väl.

Klockren värvning.
Varmt välkommen till Sveriges största och vackraste hockeyklubb - Hv71.
Hult och Davidsson klappar på hårt, ordentligt och mer är på ingång.

Ska bli intressant att se Fröberg i ett riktigt hockeylag och med en större roll.

Varmt välkommen!

[size=120]Offtopic-inlägg har raderats.

Denna tråd handlar enbart om Linus Fröberg och ingen/ingenting annat.
Vill man diskutera någon/något annat än just Linus Fröberg så gör detta i rätt forum (annan tråd/pm).
Framtida offtopic i denna tråd kommer beivras.[/size]

Mycket stabil insats i går.

#fröbergout

Efter de 12 första omgångarna:
2018/2919 Ljungh 3+4=7
2019/2020 Fröberg 2+4=6

Än så länge skiljer det bara en stolpträff ut mot en stolpträff in.

Snyggt! Och till Fröbergs fördel är väl att han bidrar ner i defensiven än vad Ljungh gjorde.

Man glömmer bort att Ljungh hade en urusel start. Började väl leverera kontinuerligt från match 7 och framåt om jag inte är helt ute och cyklar.

Från omgång 13 till 52 snittade Ljungh drygt 0,8 poäng per match. Har ytterst svårt, just av den anledning som Quila påpekar ovan (hans defensiva egenskaper) att se att Fröberg skulle nå upp till samma nivåer.

Fröberg är inte dålig, men står fast vid att han är en tredjecenter för ett lag med guldambitioner, en andracenter för ett lag som nöjer sig med slutspel.

-lejacques,tycker nog vi kan höja upp Fröberg som andre center i ett potentiellt guldlag,han var ju faktiskt landslags center så sent som förra säsongen!

Däremot håller jag med om att han inte är en första center för ett topplag!

På förhand är han väl mer meriterande än Ljungh. Ser en stor möjlighet till utväxling på honom. Ljungh var förövrigt inte heller förstacenter innan tiden hos oss, men håller med om att Fröberg inte har en på förhand lika bra offensiv sida, utan istället lite bredare egenskaper.

Ja, jo. Kanske andracenter. Samtidigt. Växjö var ju inte direkt i toppen förra året med Fröberg som andra.

Vad gäller landskamper får man ju ta det för vad det är.

Att spela x antal kamper efter säsong, när inte ens SHL:s bästa är tillgängliga pga slutspel säger egentligen inte så mycket. Det är liksom best of the rest (sett till SHL) som är med på de där samlingarna. En sak om man kontinuerligt spelar Euro hockey tour eller VM. Men de där “träningsmatcherna” ger jag inte mycket för. Till och med Adam Åhman blev ju uppkallad nån match i Oskarshamn pga skada…

Hävdar vi fortfarande att detta är en bra ersättare för Markus Ljungh?

Lite komiskt ändå att han hittills är precis så som man befarat.

Strax över 0,5 poäng per match och inte på långa vägar en förstacenter.

Många höjde på ögonbrynen när vi värvade Växjös tredjecenter. Sett till speltiden de två senaste är det precis det han blivit i HV.

Fortsätter det på samma sätt måste man se över hans kontrakt till kommande år.

Ser vi till här och nu bör vi försöka hitta en riktig förstacenter. Fröberg är inte en ledande spelare, och han ska definitivt inte spela PP.