Tråden om Linus Fröberg

Frostis tror att han kan spela imorgon med kommentaren “han brukar kunna bita ihop”

Jag tycker såhär. Vila. Stå över matchen. Ha inte ont i onödan. Ditt lags fans förtjänar inte att man lägger ner lite extra. Fansen hatar på dig ändå.

Vi hatar absolut inte Fröberg. Han är en av dem som “kommer till jobbet” även om han inte är en toppcenter i ligan. Sen har han inte så stort register när det gäller känsloyttringar, men sitt jobb det gör han. Inte hans fel att vi ligger sist.

Helt klart bättre att spara Fröberg. Han behövs i kvalet. Extremt dåligt beslutsfattande att spela honom i träningsmatcherna innan säsongens viktigaste matcher.

Märkligt inlägg!

Vad menar du? Ska inte folk va me på träningen för att de är för viktiga? Klart de måste få träna med alla som är friska.

Vad jag menar är att det i de flesta realistiska scenarion redan är klart att HV ska spela kval. Därför blir de återstående 7 matcherna fram till kvalet träningsmatcher där det handlar om att spela sig i form till bäst av 7:an som väntar.

I de matcherna är det onödigt att spela med halvskadade/skadade spelare. Bättre att de får vara hela och friska när det gäller något istället.

Var han skadad redan innan då? Fattade det som att det var nått som hände på träningen.

Om inte så måste ju laget träna när de har chans. Går inte att ligga o vila sig i form till säsongens viktigaste matcher.

Det är klart han ska träna. Men lika bra att ställa över honom de kommande matcherna så han får vila upp sig. Frostemark sa väll att han kan vara aktuell redan imorgon. Men känns fel att stressa med rehabliteringen av en av de viktigaste spelarna i detta läge. Bättre han får läka fullt ut så han är hel i kvalet.

Ok, nu är jag me på vad du menar. Att man ska spara honom i matchen. Jag vet inte om jag håller med. Vi har en liten liten chans än på att slippa play-out. Men ja, man bör nog inte ta risker när det är helt kört.