Tråden om Linus Fröberg

Du måste skämta Davestar? Refererar du Fröberg till en trött tjeck, eller vad är grejen?
Har du ens studerat Fröberg? Har du sett hans rörelsemönster, hans positionsspel, hans smartness i defensiven, hans uppåkningar genom zonerna? Om inte, Så tycker jag du gör det Innan du slänger ur dig massa nonsens. Bra tryck på rören och inget glidande där inte.

Inget skämt alls. Tycker han saknar intensitet och har taskigt kroppsspråk. Vidare så är han alldeles för puckkär och försöker vara överkonstruktiv. Speciellt i pp, där han många gånger under säsongen fipplade ut puckar ur offensiv zon och därmed förstörde momentum.
Jag såg väl i runda slängar 45 matcher förra säsongen och har legat på ungefär den nivån de senaste 12 åren, så jag tycker att jag är berättigad till en åsikt om Fröberg. Så Quilla, jag skojar inte. Nästa gång du inte har samma åsikt som någon annan behöver du inte bli så arg och försöka Idiotförklara denne. Olika är bra, smaken är som baken osv osv

Var inte arg, trodde bara inte du hade sådan olik syn på Fröberg gentemot min syn.

Tycker det är övertramp att kalla honom för diva och ingen riktig hockeyspelare.
Killen gjorde 34 poäng, var en av våra bästa Fw:s andra halvan av säsongen och kom på en 22:a plats i SHL:s poängliga. Detta av en utpräglad tvåvägscenter som haft en undanskymd defensiv roll i flera säsonger innan han nu flyttade hit.
Han står för ett bra jobb där han balanserar sina Fw:s fantastiskt bra och täcker upp ytor på ett föredömligt sätt.
Kan hålla med om att pp-spelet var sådär stundtals, men där tror jag man gav honom fel roll. Fröberg är ingen playmaker. Han är stark på puck och slår bra och hårda pass på bladen, samt tar sig fram genom zoner resolut, men han ska inte vara den som sätter upp spelet.

Som sagt, var inte meningen att låta arg och ber om ursäkt för det. Med det sagt hoppas jag att du väljer dina ord bättre i framtiden, för trots din och allas rätt att tycka och tänka (oavsett hur många matcher man sett) så väljer man också på vilket sätt man formulerar sig och tycker allt att du har en mycket högre nivå än så i dig :slight_smile:

Intervjusing med Fröberg. Känns ändå som hans analys stämmer hyffsat med min, om senaste insatsen. Hans tilltro till sig själv kan ju både vara en tillgång och ett problem. Där får man nog som supporter välja halvfullt eller halvtomt.

Ja, alltså. Den här intervjun säger väl precis allt om varför man inte ska värva och dessutom ösa pengar på spelare som Fröberg. Men HV har ju blivit den här typen av lag. En hållplats på väg mot utlandskontrakt.

Smakar riktigt illa i mun när man läser att han lämnat om buden varit ett annat. Nu blir han kvar. Och under den tiden sk han både ha på tok för mycket cash och istid. Absolut sämsta sättet att investera pengar och skapa kontinuitet.

Fröberg kommer göra en säsong till i HV. Sen kommer vi aldrig mer få se röken av honom. Han fick det han ville. När han vänder hem nästa gång blir det FBK alternativt ett lag som är galna nog att kasta nya pengar på honom. LHC?

Står inget om att budet var för dåligt,vet att du inte gillar Fröberg men rätt ska va rätt!

Fröberg säger däremot att det var det hockeymässiga som avgjorde och att han trivs väldigt bra i Hv!!!

Eh. Ja, rätt ska vara rätt. Så läs mitt inlägg och läs artikeln igen. Jag skriver inte att budet var för dåligt. Jag skriver om budet varit ett annat.

“Detta bekräftar Fröberg för 26-åringen för hockeysverige.se men berättar att just det budet inte var aktuellt. Han hade dock kunnat lämna HV71 om han hade fått ett annat bud från andra intresserade klubbar.”

Aha okej trodde det var JP:s artikel du menade sorry.Men förstår ändå inte all hets mot Fröberg,i mina ögon en perfekt andra center som ligger runt 35 p,så många poäng har aldrig Ullström lyckats göra!!!

Svag spaning.

Linus Fröberg är en långsam Tedenby. Båda gillar att hålla i pucken länge och driva runt lite. Båda gör det också ibland alldeles för länge och gör en vansinnig.

Det är också kanske den enda likheten dem emellan, men de kan absolut få mig att känna samma typ av frustration för samma typ av beteende.

Vad har hänt med denne filur? Från att vara bäst i höstas till att vara ointresserad och likgiltig nu. From hero to zero. Tar noll ansvar för pucken och assisterar mer eller mindre till motståndarnas mål på grund av att han inte tar ner pucken djupt i anfallszon, utan bromsvänder inåt 1m innanför offensiv blå och ger bort pucken gång på gång. Sen sitter han helt jävla likgiltig i båset.

Förlorarmentaliteten personifierad.

Lär få 7-årskontrakt.

Klubb drop! Boom.

Kunglig mål gest!! Vakna nu Fröberg, detta va precis det du behövde, som hv behövde. För alla vet hur bra ishockey spelare du är!!

Ha ha. Klockren målgest!

Linus till Tre Kronor.
hockeysverige.se/2021/02/10/fre … onor-debut

skulle inte hv spelare exkluderas?

Gissar att HV-spelare är tillgängliga nu efter att man spelat matchen mot Brynäs.

Kul för Linus, naturligtvis. Han har verkligen fått ett uppsving sedan Lillis tog över och Ilomäki kom in.

Men. Verkligen skit för HV. Man blir ju inte mindre orolig när man ser anledningen till att han kallas in.
Marcus Ljungh skadad på Tre Kronors träning… Kul för LHC…

Fy f-n. Håller tummar och tår för att Fröberg återvänder till HV pigg och fräsch, och framför allt skadefri.

Grattis Linus. Välförtjänt
Varit på Topp5 i HV71 nästan i varje match som spelats
Hur ligger han till i JP-femman?

Om det som skrivs på Flashback stämmer att Fröberg tjänar 240k i månaden tycker jag det är vansinne och Emil J sitter på 170k.

Skribenten hade koll på Holmströms och Lias lön så känns legit, galenskap om det är sant

Ja. Verkligen.

I mitt tycke är han en av lagets bästa spelare. Men han är det i ett bottenlag.

Linus ligger marginellt bättre till poängmässigt än vad han gjorde i Växjö. Men då ska man också komma ihåg att han har en helt annan roll, ledande och i PP, samt några minuter extra i istid.

Med det i åtanke tycker jag inte han fått den raketutveckling som Hult hoppats på. Och även om han är vår bästa center skulle jag säga att 240 000 kronor är alldeles för mycket sett till vad vi får ut.

Tycker det är extremt olyckligt att han värvades under de här förutsättningarna. Linus skulle kunna bli en stabil andracenter som vi kan bygga kring i flera. Men med tanke på löneläge och roll har jag extremt svårt att se hur HV ska kunna motivera en förlängning.

Som så många gånger förr har man lovat en spelare alldeles för mycket vilket i slutändan gör det mer eller mindre omöjligt att förlänga när kontraktet går ut.

Fröberg troligen skadad på träningen idag.
Så mer istid till poängkungen Holmström med andra ord