Pg79an. Absolut. I det här fallet tror jag dock det har med antal matcher att göra. Söderström har inte erfarenheten att stå varannan dag. Kolla på hans stats. Förra årets 22 grundseriematcher var väl nåt all time high tror jag, för att inte tala om slutspelet.
Gunnarsson hade varit perfekt som målvaktspartner till Söderström. De hade kunnat stå typ varannan match. PW, senaste matchen till trots, levererar alldeles för sällan för att kunna varva på det sättet.
Jo men det har ju varit så att dom är bra men tenderar att stagnera i utvecklingen.
Gunnarsson är ju ett klockrent exempel. Storspelade i pantern och Malmö efter att han lämnade Hv
Man undrar ju vad det beror på att Söderström är borta så ofta även denna säsong. Lär ju knappast bli NHL för honom om han inte kan spela mer än hälften av matcherna per säsong.
Efter operationen har det varit oroväckande tyst från hvs sida. Tycker man borde fått nån status efter operationen och man borde gått ut med. Kan vara så man är tysta pga man fått negativt besked och man letar nytt men vill inte medla ut det offentligt för att starta oro, men tystnaden gör en orolig.
De enda vi har var ju den twittringen från USA, ingen aning om hur pålitlig den är och sen hults svar att det var ett antal veckor borta. Förr har man ju haft uppdateringar på skadefronten med frostmark, nu har man ju inte haft de angående wännerström och Söderström, det gör mig orolig att det är allvarligt men osäkert som gör så man inte går ut med de.
Han kör fullt ut med laget, plus att han kör extra med William Rahm. Han har kört dubbla pass torsdag, fredag, lördag, måndag och tisdag. Idag vet jag inte eftersom laget är på väg till Karlstad, men gissningsvis körde han ett pass på förmiddagen idag. Han lär vara spelklar vilken dag som helst. Om inte i morgon mot Skellefteå så på lördag. Gissar jag, för jag vet ju inte.
Oerhört tråkigt att det är så här Linus slutar i HV, känns tveksamt att han kommer tillbaka i det här slutspelet. Men tusen tack för allt Linus, du är otroligt fantastisk!
Felix har varit bra (förutom 3:an igår). Han har förmodligen inte samma högstanivå i sig som Söderström. Men detta är inte en total katastrof så länge Felix är hel och klarar belastningen i ett lång slutspel.
Linus kommer säkert spela i AHL nästa säsong. Det är bara att önska honom lycka till och tacka för den magiska våren ifjol. Bästa HV målvakten sen Stefan Liv.
Jag börjar ställa mig tveksam till om Linus hälsoproblem kommer sätta stopp för en fortsatt elitkarriär inom hockeyn tyvärr. Hoppas verkligen inte att det är så.