Kan vi skicka en blombukett eller något till Djurgårdens sportchef?
Under 90 procent igår men likförbannat ännu en seger med Linus i mål.
Lite galen statistik. Men hade ni koll på att senast HV förlorade med Linus var 4 februari, snart två månader sedan, i Sudden hemma mot LHC.
Och ännu sjukare. Senast HV blev poänglösa när Linus stod var 20 december(!) borta mot Frölunda.
Jag vet inte om jag sett ett sådan här galet målvaktsgenombrott förr. Definitivt inte i HV-tröjan.
Repotaget som sändes om Linus idag:
Mer om Søderstrøm.
[url]http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/varit-valdigt-mobbad-av-vissa-lagkamrater/[/url]
Bara o njuta av Söderström nu när vi kan. Nästa år lär bli sista i hv sen lär han dra till AHL/NHL.
Stor cred till ledningen som matchade in lugnt och blev helt perfekt huvudet spelades ut. Trots lite sjukdomsproblem och trassel utan någon kontinuitet fram te årsskiftet då allt föll på plats. Kom ihåg första matcherna o tänkte oj da han har mycket och lära. Men satan hur han har utvecklats helt sjukt
Detta underbarnet har givit precis den lugn HV behöver för att kunna nå framgång.
Jag är knappt nervös längre med säkerheten själv i mål!
Hur ser hans kontrakt ut? Kan han sticka över atlanten redan efter denna säsongen?
Superlativen är slut… Tack Linus! Utan dig hade det inte gått detta. Vidhåller vad jag tidigare sagt han kan bli topp 5 i världen. Vilken begåvning! Så lugn så trygg så klok! Hoppas Ny Islanders lånar ut denna fantastiska målvakt till oss nästa år så att han får fortsätta sin utveckling i Hv:s miljö 1år till. Tack för ett lysande målvaktspel
Grattis till NHL-kontraktet! Vilken fantastisk säsong alltså… Helt galet.
Såja, där kom en viktig bit med information som återigen visar att vi fans inte skall börja gorma innan det ligger fakta på bordet.
Jag syftar på de tvivel och visst gnäll som framfördes tidigare på säsongen gällande Söderströms sjukfrånvaro. Ord som klen och opålitlig drogs fram i debatten på olika ställen för att beskriva det tvivel vissa kände att de var tvungna att föra fram utan någon som helst insikt eller kunskap.
I denna artikel framkommer det att Linus haft problem med en matallergi som återkom under hösten.
Detta var en nyhet för mig. I artikeln beskrivs hur detta hindrade Linus från att få mer matcher före jul men oxå hur HV agerade genom att plocka in en dietist. I övrigt en bra artikel med en del spännande beskrivningar av Linus styrkor och svagheter sett från NHL-perspektiv. Även kul att de i kommentarsfältet “identifierat” brrunäs-sopan som hånade Linus i finalserien
Grattis Linus till NHL-kontraktet. Vi älskar dig!
Har för mig att stod i någon artikel i samband med hans frånvaro att hans bror haft liknande problem, och att han blivit bättre när han uteslutit viss mat, minns inte vad, om det var samma dvs.
Söderström hyllar HV71s organisation i Expressen.
“Vad kommer säsongen 16/17 betyda för dig senare i din karriär?
– Jag tror att den kommer betyda väldigt mycket. Jag har bara spelat i HV 71 ett år och klubben var ny för mig men den betyder redan väldigt mycket för mig. Att få komma från Djurgården där man blev behandlad som jag blev, på ett väldigt dåligt sätt och sen få komma till en förening där det är som en varm familj från materialförvaltaren till ordföranden.
– Det är kärlek, engagemang och förståelse för varandra som ishockeyspelare och även som människor. Det gillar jag mest med HV, man har förståelse för varandra.”
[url]http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/jag-blev-behandlad-pa-ett-valdigt-daligt-satt/[/url]
Idag är det fredag. Solen skiner semestertider m.m…
Linus Söderström i Nyhetsmorgon 09,45 förresten
Här är länken.
Fy fan. Tv4, vilken jävla clown-tv. Linus är otroligt vältalig och on point för att vara en hockeyspelare som i vanliga fall låter mer som en brunstig älg/full raggare i dessa situationer. Men herre jävvlar vad töntiga programledare. Alice Bah-klass på dessa två. Nu skall man väl tillägga att jag inte konsumerar tv alls, noll procent, så jag är inte van vid dessa pinsamheter. Mitt tv4-imunförsvar har legat i träda sedan 2005 när jag sist ägde en tv.
Men Linus. Helvete, en kille med så mycket på sin tunga, så mycket han vill få ut. Jag otroligt imponerad av denna människa. Som målvakt och som person. En värdig arvtagare till Stefan på förstaspaden på fler sätt än alla andra tidigare aspiranter.
Delvis för att Linus blev taskigt behandlad hos DIF, delvis för att DIF är ett skitlag med hybris baserat på framgångar på 1700-talet, så måste jag erkänna att jag är skadeglad för att de sket ner sig, och själaglad för att HV gav Linus chansen att skina.
Som Linus själv är ytterst noga med att påpeka så är det viktigt att följa upp fjolåret med en ny stark säsong, denna gång med ett större ansvar på sina axlar. Jag hoppas ju det blir så att han lyckas med detta, både för honom men självklart oxå för HVs skull. HV går in som regerande mästare och med det så blir motståndet lite extra jävligt detta år då alla vill vinna mot mästarna. Med ett i stort sett nytt lag blir Linus nu ännu viktigare där bak. Kan han göra om samma siffror som förra året blir det jävligt kul.
DN:s interjuv länk med Linus, riktigt läsvärd
Ger mycket beröm över William Rahm.
Då får vi väl gratulera till landslagsplatsen för Söderström.
i år har Linus spelat 15 matcher och släppt in 32 mål på dessa
Förra året spelade han 22 matcher och släppte 30 mål.
Han har alltså redan släppt in fler mål och vi är inte ens halvvägs av serien.
Går inte att känna igen i målet, har inte den där turen riktigt som han hade förra säsongen, Ser också lite mer loj ut tycker jag än vad han var förra säsongen i målet.
Tyvärr så känns han inte alls lika säker i målet längre, PW har ungefär samma statistik som Söderström i år. Men mycket ligger också i att man släpper till mycket fler chanser än tidigare i farliga områden.
Känner vi igen mönstret med bra målvakter som börjar prestera sämre med en viss Rahm som målvaktstränare?
Han måste få spela sej i form.
Speciellt efter en sådan hackig säsong som det varit för honom.
Konstigt att han inte fick stå efter Brynäs-matchen.
Sen att PW gjorde det riktigt bra är en annan sak.
Linus hade kanske inte sin bästa dag igår. Men att tycker fortfarande han är en grym målvakt.
Han spelar bakom ett av seriens virrigaste lag kanske bara är Rögle som är värre.
Vi ligger på minus i målskillnad vilket säger det mesta. Men att skylla att Söderström har blivit sämre håller jag inte med om utan beror som sagt mer på hans kamrater därute.
Igår mot LHC fick han noll hjälp snarare så var det att de stjälpte honom.