Alltså denna killen! Man känner ju ett inre lugn när han står i målet.
Som jag sagt förut, gör vi bara minst 3 -4 mål per match som vinner vi för han släpper inte in mer än 3 puckar!
Allvarligt talat med risk att överdriva lite nu men…satan vad bra Linus är alltså.
Som igår mot Brynäs, det va ju inga skit skott Brynäs tog…riktigt många sjukt bra chanser
frilägen 2mot1 osv. Linus rör sig väldigt lite men ser så förbannat lugn ut och han tar ju precis
allt…Var längesedan jag va så imponerad av en spelare som jag är av Linus just nu.
HATTEN AV!
Kom på efter att jag skrev att jag inte visste var Söderström låg i målvakts ligan…
TVÅ efter Alsenfelt 94,32% !!!
1,38 GAA
ruskigt bra
Det är tydligen många feta NHL/KHL svenska målvakter påväg tillbaka till SHL inför nästa säsong men
om man kan och om Linus (sjukdom?) håller för att han kan vara första målvakt så säger jag ALL IN på Söderström
Dock är det ett litet problem, PW är fördyr som andra målvakt…bryt kontraktet och förläng med allsvenska målvakten
som är backupjust nu som jag glömt namnet på ?
Niklas Rubin
eliteprospects.com/player.php?player=44007
Hittade av en slump Linus kanal på youtube, kände igen rösten på en video jag kikade på
TheSpOrTiC
Om nån är intresserad.
Någon som har hört om hur det går med eventuell kontraktsförlängning för Linus?
Känns som den viktigaste spelaren att lägga krutet på så inte någon annan SHL klubb snor honom vilket vore surt.
Eller siktar han redan på NHL ?
Känns hur lugnt som helst med Linus i kassen. Skulle inte byta honom mot någon annan målvakt i SHL. Att Djurgården kunde släppa honom är en gåta.
Det som är lite komiskt, men också en fördel för HV71 är att Söderström smugit under radarn hela säsongen. Han har, som jag tjatat mig blå om, varit bättre än PW från försäsongen. Men det är först nu som det börjar surras om honom som slutspelsjoker, och då menar många, även HV-fans, att vi har två bra målvakter och målvaktsfrågan ännu är öppen inför slutspelet.
Det tror jag som sagt kan vara en fördel för HV i framöver. Hockeysverige har inte riktigt varit beredd på Söderström, och jag tror många kommer stå som stora frågetecken när slutspelet väl drar igång och klia sig i huvudet och undra; “var han SÅ bra?!”
SHL-lagen har nog full koll på Linus tyvärr så där har vi nog ingen fördel.
Media och diverse allmänt folk däremot kommer förhoppningsvis få en ny (o)trevlig bekantskap.
Hoppas han pallar trycket i ett slutspel bara…
Söderströms succé kan nog tackas lindboms inmatchning av honom. Så nu hoppas jag han är våran första målvakt och han skriver nytt kontrakt
Herrejävlar var bra han är!
Hur ser hans kontrakt ut?
utgående tror jag.
Hurra för Linus som nu är bäst genom tiderna. Grymt jobb!
Linus Söderström bättre statistik än Henrik Lundqvist! Det räcker så. Blivande världsmålvakt om han får vara frisk och skadefri.
Hoppas verkligen vi kan få behålla honom 1 år till.
Så otroligt viktig förlängning!
Var lite rädd för att vi skulle tappa Linus efter säsongen, så detta var en underbar överraskning!
Härligt, bra jobbat Hult (igen).
SWEEET!
Mycket bra förlängning, bra jobbat Johan x2
Hockeysveriges mini-intervju med Linus innehåller så otroligt mycket “rätt” saker i mina öron:
- En otroligt sansad Linus i allt som kommer ur hans mun, mogen, medveten, allt. Texvis hur han hanterar situationen kring “tavlan”.
- Inblicken i hur HV hanterar rutin vs form: Lex Arlbrant, Lex Abbott. Hur detta verkar ha gett en positiv stämning och drivkraft.
- Lite inställsamt smicker i frågan: “Vad tänker du om att du får starta som förstemålvakt i slutspelet för en så klassisk klubb som HV71 ändå är?”
Har skrivit det förut men måste upprepas, vilket jävla fullblodsproffs och ödmjuk kille!!
Linus Söderström vad säger man? Bara wow.