Tråden om Linus Söderstrom

Lyssnade idag som först på podden med Linus.
Jösses vad jag blev ännu mer impad av den killen. Låter som han har varit målvakt i 100 år, mycket klok i allt han säger.
Fullblodsproffs är vad han är. Säker på att den dagen han lägger av kommer bli en ypperlig tränare.
Respekt och måste få vara våran förstemålis och håller alla tummar i världen för att han slipper skador och sjukdomar nu så han får chansen att ta förstaspaden på allvar!

Brottas med samma sjukdom som sin bror Tim, f.d spelare i J-södra. Vill ogärna skriva vad, med hänsyn.

En annan kamp, något som en mycket starkt berättade helt öppet. Aspergers syndrom.
Har dålig koll, medans moderator(doktor) kny är expert inom området.
hockeysverige.se/2015/12/16/ … en-man-ar/

Näst bäst räddningsprocent i serien. Släpper in minst mål per match.

Söderström är 5 plus!

Läsvärd intervju med Linus på NHL.com om HV, Asperbergs syndrom och hans fina framgångar i tv-spelet NHL 2017.
[url]https://www.nhl.com/sv/news/linus-har-koll-pa-spelet/c-286982104[/url]

Ser otroligt lugn och trygg ut i målet. Helt klart den bästa målvakten vi haft sedan Liv.

Vilken talang han besitter! Vilken målvakt! Får han bukt på sjukdom och skador kommer han bli en världsstjärna! Så stor är potentialen!
Hur kunde Djurgården släppa Linus och satsa på Reiderborn? En gåta!

Har en liten hypotes kring Söderström.
En kompis till mig jobbar som målvaktstränare i en lägre division. Tillsammans med andra målvaktstränare har han en facebook-chat där de diskuterar allt som har med målvakter att göra. Däribland Linus Söderström.

Deras snack baserades på ett rykte om att HV vet hur bra Söderström egentligen är och att de inte låtit honom stå så många matcher iår På grund av risken att andra klubbar ska bli intresserade av honom och att man skulle tappa honom, då han sitter på ett utgående kontrakt.

Vad tror ni? Som sagt bara en hypotes, kan vara någon pajas som velat sprida ryktet för att skapa diskussionen.

Att HV inte skulle spela honom för att han är FÖR bra känns orimligt, men man vet ju aldrig. Han kanske drar till NHL nästa säsong ändå, så bra som han spelar.

Då Islanders inte har en allt för stark målvaktssida skulle det inte förvåna mig om Linus är andrakeeper i NHL nästa år (om han får bukt på sjukdomsproblemen), satan vad bra han är, har nog aldrig sett en så lugn och stabil målvakt i sådan ung ålder

Det tror jag inte ett dugg på. I början matchade man in honom och sen har hans sjukdommar stoppat honom en del och därmed har han stått över endel

Vilken jävla chef han är!
jp.se/article/hv-starkast-i-sekunddramat/

Bra att är öppen med sin syn på matchen och ställer krav på försvarsspelet.

KUNG

Väl värt att notera att en halvminut från en hållen nolla igår, ett insläppt i Sudden mot Saik. Hade detta varit nollor så hade han stått på 6 st på en säsong. Lika många som Stefan Liv. Inte dåligt av en “andramålvakt”

Känns som en ganska het “kandidat” till årets spelare i HV.

Så länge vi gör 4 mål i varje match vinner vi för Linus släpper aldrig mer än 3 mål, känner mig väldigt trygg med den killen i målet!

Börjar ju att bli löjligt men fy helvete vad Söderström är bra! Fortsätter han såhär säsongen ut ink slutspel då blir det en lång vår. Wow wow wow

5 NOLLOR PÅ 20 MATCHER! Det är ruggit bra, så bra att det är värt att skriva i caps.

Inför säsongen la jag allt mitt hopp till Linus, högst osäkert ska sägas. Linus skulle bli tvungen att konkurrera ut PW för att HV skulle klättra i tabellen. Och nu står vi här. Linus är onekligen skillnaden på om HV är ett topp- eller bottenlag. Hade han inte varit sjuk så mycket är jag övertygad om att HV legat etta.

Det finns ju hur mycket statistik som helst att peka på för att visa på hans överlägsenhet. Men smält bara det faktum att han har 16-4 i antal segrar/förluster. Det är två fler vinster än PW, som stått åtta(!) matcher mer än Linus.

Måtte inte Linus bli sjuk eller skadad. Är han hel är jag inne på samna spår som ovanstående skribenter, då kan banne mig HV gå hela vägen.

Linus är garanterat en av anledningarna till att vi är i toppen. Men att säga att han är skillnaden från botten tycker jag är att ta ifrån cred till ledarstaben som gjort ett fantastiskt jobb med truppen och spelet. Framförallt försvarsspelet.

Luktar det NHL redan till nästa säsong?