Vill bara förtydliga för de som inte är inte och läser statistik att Linus har på sina 10 spelade matcher släppt in 1,57 mål i snitt per match och har 93.77 i räddningsprocent. En riktig vinnare. Dessutom hållt 0an 2 gånger redan dvs 20% av matcherna han stått.
Och ska man vara lite generösa har han faktiskt tre hållna nollor under ordinarie tid (tänker på bortaförlusten mot Skellefteå då det blev 0-1 efter sudden). Riktigt starkt!
Jag älskar verkligen det jag sett av Linus Söderström den här säsongen. Men dessvärre får jag mer och mer en känsla av att det inte kommer bli någon förlängning.
Linus Söderström är en av Sveriges mest lovande målvakter. Ändå valde Djurgården att inte förlänga.
Det finns en anledning, och jag tror HV kommer ta samma spår när säsongen summeras. HV behöver en stabil förstamålvakt, men nu när vi äntligen fått en i Söderström håller det inte att han missar så många matcher som han gör. Tror inte Hult vill starta nästa säsong med PW som målvaktsetta och därför tror jag man kommer försöka hitta en ny mer erfaren keeper.
När det gäller Söderström kan man skylla hans massiva frånvaro på otur. Men samtidigt, ta en titt på hans karriärsiffror så ser man snart att det inte är en tillfällighet.
Sedan Söderström som junior gick till Djurgården har han i snitt stått 16 matcher per säsong. SEXTON matcher. Som mest har han stått 23 matcher under en säsong. Något stör och därför tror jag att HV, precis som Djurgården, inte kommer våga satsa på Söderström.
Synd, men förmodligen ett riktigt beslut då HV verkligen behöver en pålitlig förstakeeper.
Vad jag minns så var det att Djurgården erbjöd ett sämre kontrakt än Hv, därför det inte blev nåt med Dif.
Har du vägt in konkurrens och antal matcher som spelas under en j18/j20 säsong? Vill minnas att det är betydligt färre matcher för junisarna. Lägg av med dina konspirationsteorier!
Du har fel. Djurgården valde att inte gå vidare. Googla.
Konspirationsteorier? 16 matcher i snitt kan jämföras med HV:s J20 målvakt Adam Åhman. Förra året stod han 28 matcher i J18 och J20. I år har han redan hunnit stå 21 för J20.
Vad gäller konkurrensen kan jag inte uttala mig om den. Men jag finner det ytterst märkligt om en av Sveriges största målvaktstalanger skulle ha blivit bortkonkurrerad i samtliga klubbar han spelat i (Djurgården som junior, Vita Hästen ifjol och HV nu).
Att Söderström spelar anmärkningsvärt få matcher är inga konspirationsteorier. Det är fakta.
Ok, då tolkade jag dig fel. Men det är väldigt lätt att tolka första meningen som att det är något han sagt offentligt eller enligt en källa. Det ser mer ut som ett påstående.
Men det finns knappast någon anledning till oro för det nu. De kan lika väl vara i full fart på att förhandla fram det nya.