Tråden om NHL: 2014/2015!

Här skriver vi om allt som rör NHL-lockouten. Ändrar även rubriken på denna tråd nu när lockouten är definitiv

EDIT: Nu tvingas Hockeyligan ge med sig: expressen.se/sport/hockey/el … nderkanns/

EDIT: Ska man skratta eller gråta när man läser detta? - expressen.se/sport/hockey/el … formation/

EDIT: farjestadbk.se/artikel/28487/ - En sansad krönika från FBK ang detta

EDIT: expressen.se/sport/hockey/el … ensverket/ - nu har Hockeyligan lämnat in sin överklagan till marknadsdomstolen,

Hoppas inte!

Inga lockoutspelare i elitserien tack. Jag hoppas överenskommelsen hålls så vi slipper se en transferröra i elitserien. HV71 är ett av det lag som skulle förlora mest på den turbulensen efter som de idag har ett mycket bra lag relativt de andra lagen och dessutom har laget startat fantastiskt bra.

Hade dock varit riktig “komiskt” om det nu blir lockout och Jesse skriver på ett kontrakt med HV71.
Då blir Jesse’s ersättare…han själv :wink:

True that :slight_smile:

Det hade varit det enda bra med lockouten att Jesse bryter sitt kontrakt med Islanders och spelar i HV hela säsongen.
För övrigt så är jag emot lockoutspelare i ES

expressen.se/sport/hockey/el … ckeyligan/

nu lipar alla agenter ut i media för att de inte kan få tjäna sina feta cash för NHL-spelare. Ni är så himla ägda agenter :laughing:

Man får väl lockouta agenterna och NHL-spelarna från ES då om man inte kommer överens… :laughing:

haha klockrent dekman :wink:

expressen.se/sport/kronikore … r-olustig/

Nyström tar fram motorsågen och jag håller med honom fullständigt

´

Samma här, skönt med någon som inte har silkesvantarna på när det gäller NHL spelarna som många andra har…

Jag hoppas bara att det inte blir LO säsongen ut, för då kommer vi drabbas av invasion. Var det slutar då är omöjligt att säga.

Nu snackas det om lockout över även 2 säsonger, är inte 100% insatt i det just nu.

Jag ser det bara som skadligt för Hockeyn när detta händer, kan ju varken vara NHLs mål eller spelarnas mål att de inte ska spela i världens bästa liga. Verkar vara riktigt kämpigt för dom att komma överens.

Det värsta är att det är svårt att välkomna NHL proffs med öppna armar in i en elitserie som kan bli som den vid senaste lockouten, där vissa har tur med förstärkningar och vissa otur och en säsong som blir mest bara olustig för alla.

Jag hoppas dom löser konflikten och låter de andra ligorna utvecklas i egentakt istället för att skicka dom till stenåldern under 1 säsong.

Om det blir av så är jag helt klart för att spelare ska få möjligheten i elitserien men med ett tak på max 2 “NHL” spelare per lag.

Det där med två säsonger är bara nån agent som hävt ur sig och som sen media hakat på. Vad han egentligen sa är att spelarna är beredda att ta strid för sina krav och kan vara lockoutade allt från nån vecka till två år om det är så. Att det dock skulle bli två säsonger är lika osannolikt som att Stillman presenterar Crosby som nyförvärv i morgon.

Det finns knappt en klubb som skulle överleva ett sånt scenario. Det skulle vara slutet för NHL.

Sen är det som sagt en agent som sa det, och agenter består till 90% av skit. :wink:

På ett sätt så vill jag se dessa spelare i ES, men inte pga en lockout. Är tragiskt att läsa hur spelarna gråter ut i media för att dom inte får spela för sina “respektive” klubbar i ES under en lockout. För allt dom vill göra är ju att spela hockey. GÅ DÅ MED PÅ KRAVEN SÅ FÅR NI SPELA HOCKEY I NHL!!!

Jävla trams och det gör mig extremt upprörd.

Nu är det ju inte spelarna som kan gå med på kraven, utan spelarfacket. Visst spelarfacket skall föra spelarnas intressen vidare men så fungerar ju inte byråkrati riktigt :slight_smile:

Men jag kan hålla med om att det börjar bli rejält tramsigt nu.

Visst fattar jag att det är NHLPA men spelarna är ju NHLPA.

Är också rätt stönigt att dom måste streja vart 8-9 år. Har detta hänt i ngn annan liga?

Inte vad jag vet, men nu handlar det ju om deras pengar, lönerna ska ju ner från 57% av intäkterna till 46%.

Tom flaska: är det inte så att dagens lönetak är högre än vad lönerna låg på inför förra lock-outen? På något sätt blir det iaf lite komiskt med tanke på hur feta cash killarna. På något sätt känns det mer som en principsak.

Sen måste jag nämna TIKs gnäll inför vårens kvalserie. De vill ha NHL-spelare för att kunna klara sig kvar mot ett stjärnfyllt DIF. Står inte Timrå med en tom kassakista? Varifrån ska pengarna komma?

Jag är mest mot lockout för att det skulle ödelägga ekonomin och hindra utvecklingen för Elitserien, unga spelare, klubbar etc. Tycker de ska starta sin egen lockout liga medan de leker barnrumpor.

Sen är det barnsligt av dom att gnälla om att de vill spela, så klart i världens bästa liga, men kan inte acceptera en lön på bara ett par miljoner dollar per år för vad alla spelare säger är världens bästa jobb, att få betalt för sin hobby.

Vet inte 100% just angående lönetaken, men tror de är högre nu.