Tråden om NHL: 2014/2015!

Finns ingen anledning att ta in honom just nu. Skulle tro att han spelar på korttidskontrakt ett tag framöver. Ringer sedan HV är han tillbaka när kontraktet rinner ut (Lär inte skriva mer än 1-2 månader i stöten).

Nu pratar parterna med varandra, undra hur det går denna gång?

aftonbladet.se/sportbladet/h … 5735025.ab

Dom förhandlade i 7 1/2 timme igår och kommer fortsätta idag. Måste säga att det är positivt. I oktober “förhandlade” de väl typ en timme och kom sen överens om att de inte var överens. Tror vi får ett besked om säsongen den här veckan, och jag hoppas givetvis det är positivt.

Ja hoppas dom drar igång snart…

frolundaindians.com/artikel/30304/

:laughing: :laughing:

Är otroligt tacksam att HV71 inte sysslar med sådant

Har man inte pengar så kan man ge fan i det. :imp:

Jösses… jag blir fan provocerad. Precis som Macce skriver ovan, har man inga pengar ska man ge fan i det. Det där luktar desperation. Och det blir ju inte bättre av att en av de skadade “nyckelspelarna” faktiskt är tillbaka.

När blev Frölunda en så själlös klubb med så själlösa fans? För inte har de väl alltid varit det…?

Sen undrar jag också: vad händer med eventuellt inkomna pengar om lockouten avbryts?

Det som Frölunda gör är att skämma ut sig å det grövsta.
Måste kännas suveränt tillfredsställande att vara en Frölunda supporter idag
samtidigt som man luktar fisk (diskutabel kombination)

Som om HV med Stillman i spetsen skulle stå på torget och kränga överblivna SM-Guld t-shirts
för en fem hundring.
Nu tror jag iofs att dom skulle sälja bra ändå då både jag och cadaza står först i kön :unamused:

Jajamensam med en stadig ström av Pizzaleveranser och färsk dricka (modell stark) så står vi där. :wink:
Utöver detta så är det pinsamt att ett lag som profilerar ut att de ska satsa på sina egna produkter. Det var ju så viktigt till förra året eller var det året innan. Och det första de gör är att ta bort Collberg. De skulle ju spara pengar och nu närde inga har då tar de hit spelare och så ska publiken betala för kalaset. Jo vad bra. Vilken lojalitetsförklaring.

Blickade bara som hastigast nu och ryktena har nu tryckts i svensk media också.
aftonbladet.se/sportbladet/h … 5735025.ab

Så där har vi ännu flera som ska låsa in sig med pizzaleveranser och dricka men där behövs det nog sodavatten skulle jag tro eller så kanske de ska bjuda på starkt virke för då godtar parterna allt. :unamused:

Är det inte bättre dom drar igång NHL istället för att lipa över elitserien.
Stackars Henke som inte får spela i Lånlunda istället. :unamused:

aftonbladet.se/sportbladet/h … 5742036.ab

Fan vad trött jag blir på alla som argumenterar genom “tänk vad bra för juniorerna att få träna med de bästa, NHL-spelarna!”.
Varför tror folk att unga spelare blir utlånade till Allsvenskan för? Inte fan är det då för att få träna med bättre spelare i alla fall.
De hade kunnat träna med elitseriespelare och spela 3 minuter/match, men istället tycker de flesta klubbar (och spelare!) att de utvecklas mer av att träna med sämre spelare och kanske spela 15 minuter per match, samt PP/BP. :angry:

skulle nog vilja säga att detta inte är allt för långt ifrån samma sak :S
hv71.se/hv71-panelen

Men är du inte rätt navlad? :wink:

Det där är ju rätt långt ifrån. Du kan väl inte jämföra marknadsundersökningar med att skänka tusentals kronor per mål? Att gå med i panelen innebär bl.a att svara på undersökningar OM HV, men även - helt frivilligt - om andra företag. För detta får HV lite småpengar.
Sen rör det sig om pengar som går direkt in i den allmäna verksamheten. Vad FHC försöker göra är att mjölka ut STORA pengar enbart för att finansiera försäkringen på ett par NHL-spelare. Det är alltså inte ens jämförbart med t.ex 1971-klubben eller andra saker som klubbar använder sig av för att få in lite extra kulor.

Om vi säger så här:
samla in pengar till allmäna verksamheten = bra, nåt som alla föreningar sysslar med.
tigga pengar för att finansiera vidlyftiga spelarvärvningar man egentligen inte har råd med = idiotiskt.

Skitlångt ifrån samma sak ju, inte ett enda öre lämnar ju supportrarnas ficka utan här letar man ju bara inkomster genom att supportrarna ger sig tid. Förlundas korkade idé är ju att supportrarna skall sponsra klubben trots att de har skyhöga biljettpriser, som även blir högre när de möter populära lag.

Haha, vad de kommer få sota för detta i framtiden. Så fort NHL sätter igång kommer är de tillbaka på ruta ett samtidigt som de har ökat på sina skulder ordentligt.

aftonbladet.se/sportbladet/h … 5754235.ab

Tyvärr tyvärr så kom de inte överens nu heller, föga överraskande.
Det är nog en alltför tuff uppförsbacke.
Ägarna ställer jag mig mer och mer emot.
Tjuriga giriga pengakåta gubbar (allt som oftast).

Spelarna ska ha helst ingenting och ägarna ska ha ett maximalt inflytande över karriären.
Fjantigt!!
Säger det igen. Det blir ingen NHLsäsong 2002/2003.

Har för mig att det spelades NHL hockey 2002-2003 eller hur vad det cadaza? :wink:

Han är säkert full. :wink:

Säkert :laughing:

Hahahahaha.
Herregud jag är bakfull :unamused: Hick…
Pinsamt.
Jag låter det stå kvar för det var rätt komiskt.
Självklart är det säsong 2012/2013