Tråden om NHL: 2014/2015!

Vi får hoppas på säsongen 2013-2014 istället när det gäller NHL hockey tror jag. :frowning:

Man undrar ju lite. Olyckkorparna däröver tippar på en rekordlång lockout.
Det vore ju sinnesrubbat att även nästa säsong skulle gå upp i rök.
Jag hoppas fortfarande på en lösning så vi får se en halv säsong i alla fall.
Då kanske mitt lag har en möjlighet att chocka och gå till slutspel :laughing:

Men de verkar så oerhört långt borta från varann. Men den här ggn har de ju suttit i flera dagar. Det måste ju betyda ngt i alla fall.

Lägg ner hela NHL, slipper man ha en diktator inom hockeyvärlden.

Jag tycker inte det känns så jefla mörkt ändå. Nu har de diskuterat i… vad är det, 4 dagar? Nu får de samla sina trupper över helgen och besluta sig för vad man är redo för eftergifter på bägge sidor.

nhl.com/ice/news.htm?id=6452 … L|NHL|home

Tycker att lilla Henke Lundqvist kan hålla käften när han gnäller på Hockeyligan.
Han kan ta sitt bagage och åka och förhandla med dom som gjort så han sitter i Sverige och inte spelar.
Han kan väl begära att få spela i AHL?? :astonished:

Henrik Lundqvist tänker:
”Försöker förstå varför hv-fansen är de enda supportrarna i världen som ej vill se NHL spelare betala tillbaka till/bli betalda av de klubbar som fostrat dom”, skriver han på Twitter.
”Att se många av våra bästa spelare runt om i Europa och inte i Kinnarps Arena tycker jag personligen visar tecken på svaghet och inte styrka.”
”Är NHL strejken verkligen ett problem för mrcadaza eller ska han se den som en härlig möjlighet istället?”

Jag tror inte att AHL är bekvämt nog för de etablerade spelarna.
Har personligen jävligt svårt att se att NHL-spelarna “betalar tillbaka”. De blir mest en stor jävla kostnadspost.

Ja möjligheten är höga skatter och juniorer som lånas bort (ex Collberg i Frölunda)till förmån för lockoutade spelare. Vad vinner svensk hockey på det? Knappast ngt.
Wennerholm och förespråkare tänker bara på sig själva idet läget att få se våra s.k bästa spelare. Ingen annan anledning. Och sen gnäller man över en påstådd kartell.
Ett fåtal lag i Eliten jo men tjena. Det var visst 10-2 i omröstningen.

Wennerholms senaste utspel lyder.
“Ett embargo styrt av några få elitserieklubbar som bara tänker på sig själva och som inte har några egna produkter att kalla hem.”

Tycker normalt båda bröderna Lundqvist gett ett bra intryck även vid sidan av isen men Henrik hade inte sin bästa dag när han blev intervjuad av GP och sedan twittrade. Han verkar kritisera Hockeyligan när han istället borde kritiserat Frölunda. Den överenskommelse som gjordes inom hockeyligan har KKV redan underkänt och jag tror att högre instans kommer att hålla med. Det är alltså upp till Frölunda om de vill presentera ett förslag till honom vilket de valt att inte göra. Han kissar i motvind den gode Henrik.

Precis. Hockeyligans VD har ju själv sagt i intervju att det är upp till var och en utav klubbarna att plocka in spelare.
Henke ja han lär ju kosta miljonen minst i försäkring. Skulle han bjuda på den? VARIFRÅN får Frölunda sina pengar? När pengar försvinner och snillas bort och man måste tigga ihop extra slantar?
Frölunda växer ju inte som förening av detta.

Lägger in en ny länk här.
aftonbladet.se/sportbladet/h … 5760572.ab

expressen.se/sport/hockey/el … n-spricka/

läs det som står längst ner i artikeln :unamused:

Så jävla trött på Lånlunda så jag spyr, som jag sagt innan: Har man inte råd, så kan man ge fan i det :angry:

Det är ju en parodi hur det sköts i Frölunda.
Tror de gamla trotjänarna Jörgen Pettersson och Anders Broström gråter floder över att klubbnamnet är förenat med skit ekonomi och trassliga affärer och högmod i stor dos.
Har man inga pengar så handlar man inte. Annars får man ta det slutgiltiga straffet. Konkurs om man nu envisas med att fortsätta handla med monopol pengar.

Frölunda fick inte ihop tillräckligt med pantburkar. :frowning:

aftonbladet.se/sportbladet/h … 5776262.ab

“Nu blir det skattetekniska saker och sånt som spelar in. Det har varit riktigt kul att kunna vara med att bidra i Frölunda.”

Det är inte bara det att det skulle kosta Frölunda en del att förlänga, även Viktor Stålberg själv skulle få betala en hel del i skatt på pengarna han tjänat i USA senaste tiden. Han har börjat närma sig de där 183 dagarna eller vad det nu är man får vistas i Sverige under ett år utan att ryka på extra-skatten på lönen från NHL under den tiden.

Hoppas HV kan ge han en riktigt bitter eftersmak i sista matchen och riktigt tvåla dit tigge-lunda.

Troligtvis vill han inte förlänga eftersom han då måste betala svensk skatt??

Är ju inget problem med skatten om man frågar Lunkan. Enligt honom vill ju spelarna betala tillbaka till sina moderklubbar, så det är ju bara att tuta och köra…

Jag håller med Wikegård om Lunkan i hans videoblogg: “om han nu vill betala tillbaka så ska han stå själv för alla kostnader”.
Man blir ju så trött på det där “man vill ju betala tillbaka”-snacket för att det klingar tydligen så fint i media för den omedvetne som ej förstår vilka konsekvenser det kan få. Faktum kvarstår att det kostar skjortan och det ansvaret tar inte Lunkan eller någon annan lockoutare heller.

wikegard.blogg.tv4.se/2012/11/13 … -tillbaka/

Han har helt rätt, det är rent uppenbart att Lundqvist inte vill betala något ur egen ficka för att få spela i Frölunda, därför går han då ut i media och skyller på en överenskommelse som inte ens existerar, inte riktigt vad jag kallar för “att betala tillbaka” :laughing:

Jag sa det innan här på sidan att han kan hålla käften.Han gör ju bara bort sig den lille gossen…
Inte sjutton betalar han för sig om han skulle får spela och försäkringen skulle kosta Frölunda dess illa uns av intelligens som finns kvar.