Ibland skriver du saker som är väldigt uppenbara. Bara ett tips i all välmening.
Vi hoppas det går jättebra för honom där så vi slipper honom i LHC framöver.
Vilka är dina andra favoritlag i NHL då? Plats 2 till 10?
Någon som ska åka och se Pittsburgh och Nashville i november i Avicii Arena?
Kanske! Får se vad biljettpriserna landar på? Men ja, lutar åt fredagsmatchen
Ja men det är väl ganska avgörande. Pittsburgh är mitt lag men att betala x tusen för en plåt för ett jippo. Ja det känns sådär. Samtidigt så länge man inte åker över Atlanten så är detta enda chansen att se laget och framför allt Crosby, Malkin och Letang.
Det kanske är så, men när ska man dra en gräns för vad som är uppenbart? Om man ska oroa sig för vad man får skriva och inte kan man ju strunta i att skriva något alls och då kan man i sin tur strunta i att ha forum över huvud taget.
Jag förstår vad du menar, tänkte bara slänga in hur jag ser på det.
Klart du ska skriva, även om det för vissa läsare kan vara uppenbara saker. Det är fritt fram. Hur kommer det sig att du håller på Calgary? Lite udda lag att hålla på ändå, men intressant!
Jag håller också på Calgary. Kenta Nilsson var en idol i barndomen
Looben var ju också där. Och Iginla.
Al MacInnis
Tack för ditt svar
Jag gillar Calgary för att jag tycker om Kanada-lag, och att de har en fin logo. Om man ser efter vilka NHL-lag som är populära i Sverige kanske Calgary är lite ovanligt, men det är kanske en individuell sak.
Har någon erfarenhet av när NHL-matcher spelas utanför deras ordinarie arenor? Blir det samma sak utan riktiga supportrar och istället mindre engagerade åskådare?
Jag går bara på vad jag hört. Det är ett jippo typ som när Europas större fotbollslag har varit här på sommaren. Kanske kanske händer det lite mer då det är en tävlingsmatch och poäng står på spel.
Tycker nog att upplägget med fyra lag här förra(?) säsongen var rätt bra! Bättre när de kommit igång med säsongen, och kommit in i matchtempot.
De gångerna de inlett säsongerna utomlands har det varit lite si och så.
Är väl iofs inte särskilt bra tryck under en NHL-match överlag?
Om man bortser från vid mål och slagsmål…
Jag såg Anaheim -San Jose i LA. Typ fullsatt. Ingen stämning, ingen intensitet, ingen glöd. Matchen slutade 0-0 och efter slutsignal blev det ett stort slagsmål med samtliga inblandade. Dock ingen som ville vinna det heller.
Jag funderar på en sak, tror du inte att det skulle vara annorlunda om du skulle sett det i Kanada, tänker att sporten är större där. Det kanske är annorlunda beroende på vilken stad man är i, i och för sig.
Ja så är det. Det är till och med bättre publik på juniorligorna i Kanada än många arenor i USA. Jag håller själv på Vancouver men de var på bortaturne när vi var där.
Jag såg Bruins - Ottawa i TD Garden i Boston för några år sen.
Inte alls som här. Det uppstod spontana klackar lite här och var i arenan. Dom varade en stund sen så var det tyst ett tag igen.
Den enda som höll låda konstant var den fulla irländaren som satt framför oss. Han visste hur man beter sig när man kollar på hockey.