Det är dock en jättestor skillnad mot träningsmatcher i fotboll. Minns New Jersey-Edmonton i Göteborg 2018. Den matchen var slarvig, men båda lagen ville gärna vinna, definitivt. Inget fel på intensiteten.
Just nu är det Winnipeg mot Buffalo, det står 1-1. Det verkar som att Winnipeg har PP, hoppas de gör mål.
En uppdatering, det blev fucked Winnipeg hade ett mål att hämta upp så de plockade ut målvakten, vilket så klart blev crap.
Såg NHL, Minnesota-Toronto i Sthlm häromåret. Kändes helt menlöst och längtade till SHL hela tiden. Kommersiellt jävla jippo. Publiken, många tillresta från NA, hade fullt upp med mat och öl under matchen. Sen alla satans jävla avbrott med plojgrejer. Nån slags underhållningstillställning där det bjuds lite på hockey också. Som man går ut och käkar på restaurang och så är det nån pianist som spelar i bakgrunden. Så var känslan, ”ah, det pågår en NHL-match också ja”
Jag känner tyvärr att JVM har blivit samma grej. Arrangeras ju inte av IIHF utan av Kanadas förbund.
Ja, de har helt tagit bort momentet med längtan efter att domaren ska SLÄPPA PUCKEN!!!
Typiskt amerikanskt dock, baseball är samma småmysiga men stentråkiga formatering. Jag tycker basket verkar vara sporten som är mest fylld av sport där borta. Också såklart kommersiellt ut i fingerspetsarna men ändå.
NHL-hockey är roligast på (svensk) tv som fokuserar på spelet. Det är ju helt sjukt men för oss svenskar blir det mer hockey att se NHL på tv än på plats.
Enig. Såg Detroit - Toronto. Lite kul att se stjärnorna men i övrigt var det nog inte mer.
Massa tillresta NHL-fans där det kändes mer som att de är där för att tjoa lite och ha lite kul. Lite som mello. Gärna när någon sagt till dem att tjoa.
Tänkte på en sektion med Wild-fans. Deras hejande eller vad det ska kallas synkade inte mkt med matchutvecklingen. När de behövdes som mest när det stod lika hördes de inte alls. Och vad det blev i matchen var inte så viktigt kändes det som, så länge de hade kul.
Håller med er. Såg Sharks-Avalanche för typ tio år sen. Förvisso en match som inte gällde någonting, men fy fan vad urvattnat allt kändes.
Visst, paketreringen av produkten var cool. Biostolar, ölbärs med in på arenan, bra ljud och bild osv, men hockeyupplevelsen kommer aldrig slå vår.
Sen var både biljetter och matchtröjor svindyrt, även för sämre platser. Nja, en gång räckte.
Jag tror ändå det mycket har att göra med att ni inte följer och fastnat för ett lag .
Jag tycker Toronto är så roliga att se med Nylander, Matthews, Marner och Tavares.
Då börjar man hålla på dem och sen är man inne i det hela.
Toronto spelar så pass kreativ och fantasifull ishockey när de där lirarna är inne så man kan inte låta bli att hålla på dem - en annan favorit är ju Kucherov , då med Point och Hedman & Co
Äh som sagt kanske kul på tv eller möjligen i en kanadensisk stad - även om det gör det samma med sjutusen reklamavbrott, då kompenserar ju svensk tv upp det med att åtminstone snacka hockey och inte köra tävlingar med maskotar.
Kul om man gillar sönderryckt hockey där man gillar det som händer emellan och således gillar den samlade upplevelsen.
Det där med alla reklampauserna blir jag så trött på, snacka om att lägga ner tid på oviktigheter.
Nåväl, vilka tror ni tar hem Stanley Cup i år då?
Vancouver
Habs. Samma svar varje år och nån gång får jag rätt.
Edmonton får min röst
Vegas
Svårt att säga, Edmonton har väl varit nära ett tag eller minns jag fel? Det skulle vara kul om SC kom till Kanada men det där andra landet får det säkert igen, boring.
Tror på Dallas Stars. Väldigt bra bredd och mkt stark offensiv.
Ja jag håller med, Edmonton skulle va kul!
Winnipeg, hade varit kul om ett kanadensiskt lag vann, var ju ett tag sedan!