Tråden om Nicklas Rahm

Välkommen Nicklas: hv71.se/artikel/80692/

Intressant. Skönt att tränarsidan är officiellt helt klar redan nu.

Kanoners! Han vet vad som krävs för att vinna guld mm. Kan säkert förbättra HV71 fys som jag tycker sätt rätt dålig ut senaste tiden.

Ledarsidan är jag mkt nöjd med!

Kul med 2 guldhjältar från 1995 som tränare i HV71 nu!

Varmt välkommen hem Nicklas Rahm - både till hemstaden och Hv71 igen.

Blir nog bra det här! Finns det förresten några släktband mellan Nicklas och William?

Bröder va? Eller har jag fel?

Otroligt skönt att ha tränarstaben klar redan! Och hoppas Nicklas tillför det alla säger bättre fysik i laget vore ju otroligt skönt.

Är det inte väldigt många hjältar från 95 som arbetar runt laget just nu?

Du har fel :wink:

Fel ja. Däremot har han en bror, Magnus, som är gammal målvakt och nytillträdd tränare i Tyringe. Inget släktskap mellan William och dessa.

Ok…

Intervju uppe på HVTV med Nicklas.

[url]http://hv71.se/artikel/80745/[/url]

Nicklas gör ett stabilt intryck i HVTV!

Välkommen till föreningen. Det skall bli sjukt kul att se vad en “hel” tränarstab kan åstadkomma. Niklas med ordentlig cv som spelare och en gryende men hyffsat framgångsrik tränarkarriär är definitivt en person med potential.

Jag tog mig friheten att uppdatera hans wiki-sida :wink:

Välkommen Nicklas.
Tränarsidan känns nu riktigt bra :slight_smile:

Nicklas verkar vara en mkt god kommunikatör.

Visserligen bara sett inslaget från Hv-tv, men han uppvisar stabil ögonkontakt med ett avslappnatt kroppsspråk och ett behagligt tempo i sitt tal, vilket ger tydlighet till det han säger. Om hans kunskaper är lika vassa som hans kommunikation verkar var. Så blir det nog riktigt bra det här! :slight_smile:

Har du någon uppfattning även om övriga tränare angående detta? Tycker det vore intressant! Typ en ranking, eller något annat.
Skulle vara kul och veta vad du tycker om Brithén, Lindbom, Lundh och den andre Rahm :slight_smile:

Var tvungen att kolla på klippet när jag läste ditt inlägg. Det känns som att det är nästa huvudtränare efter Lindbom, bara utifrån hur han pratar och hur han verkar vara som person.

En av HVs bästa värvningar på många, många år! HV har lägst snitt i hela serien på 1.95 insläppta mål per match. Linus har självklart en väldigt stor roll i det hela. Men det har försvarsspelet också. De målisar som de senaste åren har varit bäst i SHL har också ofta haft ett bra försvar framför sig, och därför inte fått så mycket skott på sig. Linus har grym statistik i GAA och räddningsprocent, men i antalet räddningar så ligger han 19:e i ligan bland målvakter. Nu har han också stått färre matcher än många, men slår man ut det på antal skott per spelad match ligger han fortfarande långt ner. Ju färre antal skott en målvakt får på sig, ju färre mål släpper en målvakt in.

Förra årets slutspel, när Nicklas hade hand om försvaret i lejkers, stängde de ner lhc totalt. Linköping vann första matchen med 6-1, sedan stängde lejkers ner dem totalt i sitt försvarsspel, Linköpings stjärnor blev helt utcoachade.

Det han har gjort med HVs försvar är riktigt bra! Måtte han stanna länge.

Många skrev när HV förlängde med Lindbom “årets viktigaste förlängning”. Jag skulle vilja påstå att årets viktigaste förlängning kom idag. Niclas Rahm förlänger till 2020. Rahm är nog en av dom viktigaste och bästa värvningarna HV har gjort på många många år.
Oerhört glad att han stannar ytterligare 2 år.

Mycket glädjande att Nicklas fortsätter ytterligare tid
Utan att förta något ifrån övriga coacher så känns Nicklas grymt viktig och jag är helt övertygad att hans noggranhet och tydlighet mm var
oerhörd stor del i att det blev så jäkla bra som SM-Guld
Känns som kontinutet är oerhört viktigt och nu får vi det i båset :slight_smile:

Menar du mig? Står solid fast med Johan Lindboom som den viktigaste av dom alla.

Nicklas Rahms betydelse för Hv71 behövs ingen kommentar från mig.