Tråden om Nicklas Rahm

Menar ej specifikt dig sir ward. Har läst det på flera ställen. Tyvker hela hvs tränarstab är ruskigt bra. Så mycket bra jobbat att lyckas förlänga med dessa. Också en stor anledning till att HV kommer fortsätta att vara ett stabilt topplag en tid framöver.

hockeysverige.se/2019/03/09/ … estivalen/

#rahmOUT #melloOUT

Hahahaha. Det var den berömda droppen!

Ja, man undrar ju var hans tankar är en dag som denna :wink:

Fy fan. Fy fan… här gick jag in för å skriva något glatt om det nya jobbet, så påminns man om detta. HV har gjort ett gigantiskt misstag. Det finns inte en enda mäniska övewr 7 år som har vett i skallen och kollar på me… me… mfrpd98384nrfnvm… den jävla skiten.

hockeysverige.se/2020/08/27/vis … om-mojligt

Riktigt intressant intervju med Rahm. Tycker han på ett bra sätt adresserar många saker som fans klagat på som ojämnhet bland annat och hur de arbetat med att lösa det.

Hans svar ger mig ganska mycket tilltro till honom som HC. Inledningen har ju varit bra och det ska bli oerhört spännande att se hur den nya tränartrion med honom i spetsen går i SHL.

Ingen rolig start för Rahm. Om jag har alla fakta rätt så är Rahm den första tränare att förlora de två inledande matcherna sedan… Randy Edmonds. Kanske inte det sällskap man vill tillhöra…

Rolig o rolig, näää…men även om han förlorar dom 17 första matcherna så sitter han garanterat säkert med en hög lön också.
I omgång 27 kanske Hult börjar fundera lite om resultaten fortsatt gåt emot…

Inte för att göra dig besviken, men tror faktiskt du är helt fel ute här. Förlorar Rahm de 17 första matcherna så kommer han få sparken, garanterat. Han har precis som alla andra i truppen sportsliga krav på sig.

Nu tror jag inte Rahm får sparken eftersom jag tror det kommer trilla in några segrar de närmsta omgångarna, och HV kommer klättra i tabellen. Men. HV har verkligen satsat i år. Rahm har bara ettårskontrakt. Känns som att pressen på föreningen är rätt stor nu, dels med tanke på det ekonomiskt ansträngda läget, dels med tanke på att man gav Hult ett treårskontrakt. Ligger HV i botten efter 15 omgångar så ska det bli intressant att se hur och om de agerar.

Med det sagt. Jag är i dagsläget långt från att hoppa på något #rahmout-tåg. Trots att det inte var mitt förstaval, tycker jag det fortsatt är ett spännande tränarval.

Edit. Faktan var inte helt rätt. Det är alltså den sämsta säsongsstarten en ny tränare har haft sedan Ulf Dahlen. Likväl. Nu är Rahm på samma nivå som både Dahlén och Edmonds. Ett sällskap man DEFINITIVT inte vill tillhöra.

2-3 förluster ytterligare som INTE på ngt sätt känns osannolikt alls så är vi verkligen illa ute…

Därmed inte sagt att Rahm sitter illa till. Han får åtminstone 20-25 omgångar på sig av Hult…

Sparka Rahm!

Varit några rätt tunga matcher med. 3 Borta 1 Hemma.

FC Götlaborg, ouerebjooww, tråklule

Rögle hemma borte man kanske vunnit. Men resten måste ju räknas som de svåraste matcherna i serien i år?

Ja, man kan vara optimistiskt lagd och hävda det. Men tror vi får pisk mot Oskarshamn på lördag också och det är väl o andra sidan en av dom enklaste matcherna i serien i år?
Vi är totalt genomusla ingen spelide inga linjer, Inget kämpa! Värdelösa !

Hult är åter en huvudtränare som Hv anställt som jobbar med Corsi!
Det är inte nyckel till framgång det måste man fatta snart!

Bort med allt som heter Corsi och gå tillbaka till lite gladhockey! Hv71 kommer falla om vi ska spela Corsi hockey!
Sen är Rahm ytterligare en tränare som man anställt med oerhört smal meritlista. Från fystränare till ass i 2-4 säsonger.
Här skulle man byggt vidare med en erfaren tränare som är otroligt skicklig att utveckla individer och ha en otroligt bra hand med människan bakom skydden. Rahm verkar inte vara den typen men jag kan ha fel. Men han upplevs inte vara den typen.
Rätta mig gärna om jag har fel!

För Corsi är det ju fördelaktigt att ta skott på oskymd målvakt så fort man kommer in i zonen …

men mål kommer ju ofta av att man väntar in skymning framför mål (nr 1) eller ett riktigt bra läge med t.ex. en spelare placerad vid ena burgaveln …

det fick man ju se den säsong då HV hade så bra Corsi men resultaten var usla …

Det känns som det just nu tas skott på oskymd målvakt

Att man dessutom i defensiven “glömmer” att markera spelare gör ju inte saken bättre …

Undrar ändå hur många fler nollpoängare Rahm har råd med? En sak om poängen trillat in lite, om än för få och för sporadiskt. Men nu kasserar man in den ena nollan efter den andra och det kan ju inte hålla, ens för en bäste bror som Rahm.

Han tål nog 10 ytterligare iaf i rad…

Bara i HV71…

Nu är det dags att avgå Rahm.

Har inte gapat efter Rahms avgång, men nu är det nog dax att lämna.