Tråden om Nicklas Rahm

Håller faktiskt med måste erkänna att jag instämt i klagokören so vill se Rahms huvud på ett fat.
Men efter intervjun i Cmore efter MIF matchen känner jag medlidande för honom.
Det verkar faktiskt så att spelarna skiter i vad han säger. Kanske kan Lillis få dom på andra tankar.
Kan för övrigt rekommendera denna:
expressen.se/sport/hockey/b … -krisdrag/

Jag lider också med Nicklas. Som ni skriver. Man kände verkligen för honom i gårdagens intervju. Viktigt att alla som ifrågasätter är på det klara med att personerna i fråga alla vill klubbens bästa. Att ifrågasätta deras brinn och passion för klubben, ja, det blir bara löjligt. Med det sagt tycker jag det är en ohållbar situation.

Föreningen drar med sig allt och alla ner i skiten när man vägrar byta spår. Både sett till vilka som ska leda klubben och hur man ska spela på isen.

Som sagt. En ohållbar situation.

Tyvärr räcker det ju inte med att brinna. Som huvudtränare krävs även ett gångbart ledarskap. Det måste ju finnas en anledning till att spelarna inte lyssnar, om det nu är det som är problemet.

Jag vill inte ha Rahms huvud på ett fat. Har aldrig velat det. Vill hellre att det ska fungera. Men nu gör det ju inte det. Och i det är Rahm själv högst delaktig, oavsett vad det beror på.

betterthanamonkey.com/forst … erna-data/

Klistrar in en länk från betterthanamonkey.com
Lite intressant detta. Med Lindbom så var vi dominanta i spelet över tid. Men gjorde inte målen.
Kanske var de förhastat att sparka lindbom?
All statistik tyder ju på detta. Rekommenderar även twitter där han redogör för åren efter lindbom fick sparken.

Så klart att man lider med Niclas Rahm i den situation som är, hjärtat för klubben går inte diskutera. Detsamma gäller ju för sportcheferna. Men alla har ett jobb att utföra med resultatkrav. Något stämmer inte, trots att jag tycker att SC har skrapat ihop ett helt ok lag. T o m ett sådant som de flesta tippade skulle hålla till i toppen av ligan. Så det är klart att pressen först och främst ligger hos Rahm och hans lag. Sedan om han har fått order uppifrån om att utöva ett visst spelsätt vet inte jag. Men så länge det ser så här håglöst och virrigt ut så tycker även jag att tränarposten är den som ser ut att inte funka. Tyvärr! Hoppas att de får ordning på det utan entledigande.

Alla borde läsa den artikeln.

Speciellt angående forskningen kring tränarbyten. Jag har ju gett uttryck för att jag gjort en pudel kring sparkandet av Lindbom. Jag tror det var fel nu såhär i efterhand. Lindbom/Lillis var en bra konstellation tror jag numera. Detta efter rätt mycket läsande och grubblande.

Att klippa banden med Lillis helt och hållet var nog inte heller helt rätt. Lillis har näst bäst poängsnitt genom tiderna som coach i HV. Är det verkligen han som har varit problemet?

Vilka tränarbyten tycker då jag varit befogade, och är det befogat att kicka Rahm nu?

AJ:
Självklart. Allt i denna affär luktade bajs, från hela AJs karriär som en röten spelare med uppvisande av noll positiva egenskaper sett till coachande, samt hans katastrofala hantering av sin tid i HV. Det som fick upp min blick för hur usel denna människa är var inte bara hans lipighet i alla situationer, hans egoism och totala världsfrånvaro, utan faktiskt mest för den mentala (som “sjuk i huvudet”) coach han lierade sig med. En total kvacksalvare som sålde föreläsningar till företag baserat på hitte-på-psykologi kryddat med namedroppande av kändisar för att låtsas vara på riktigt. Finns få människor jag har lika lite till övers för som liknande kvacksalvare. Som parantes luktar det jag hör om dagens mentala coach i HV inte heller så bra, detta skulle jag vilja veta mer om…

Rahm:
Här ser jag idag (framtiden får utvisa om jag gör en “lindbom” eller “AJ”, just nu) en person som har tendenser liknande AJ i sitt ledarskap. Gapig i situationer. Lipig? En del, känns som skyttegravar grävs när kritik riktas åt hans håll. Skall man stå upp för sig? Självklart, men det gör man genom ödmjukhet, inte genom mothugg. Så just nu lutar jag åt att vi har en “AJ” i båset, om än med de hedrande egenskaperna att han verkligen älskar HV och i grund och botten saknar mycket av allt det (som borde varit uppenbart) usla träsko-baggage som AJ hade. Dessutom minns jag inte Rahm som en “oborstad brute med mindrevärdeskomplex” på det sätt som AJ var so spelare, men i ärlighetens namn så minns jag inget alls om Rahm i egenskap av hockeyspelare… ni andra som har koll får gärna läxa upp mig.

Så hjälper det att plocka in Lillis nu, i elfte timmen? Nej, det tror jag inte ett smack på. Precis som jag inte trodde att den målarfärg som lades på i ett tunt skikt över den rötna trästommen i badrummet, i min hyreslägenhet i Kalifornien, skulle avhjälpa grundproblemet eller stoppa den cancerogena miljön.

Skillnaden mellan Rahm och Lindbom är ju att Johan hade visat resultat innan. Kanske skulle man varit coolare och låtit honom vända den negativa inledningen. Med Rahm har vi inget track record som visar att detta bara är en tillfällighet, det kan lika gärna vara så att han inte har förmågan.

– Åter igen en sådan där match som jag tycker är mer som en 2–2-match precis som i Göteborg senast, men vi hittade ett sätt att förlora. Jag gillar det inte och jag mår inte bra av det. Men det finns ingen tid till att deppa ihop, vi kan inte tycka synd om oss själva och måste försöka hitta lösningar. Vi måste upp på hästen redan nu för att mobilisera kraft till nästa match.

  • jag gör allt vad som behövs för laget och klubbens bästa!

Avgå då! Det låter exakt likadant match efter match men blir bara sämre!

Tack för ett mycket bra inlägg Diabolics.

Tycker Rahm redan nu bör få förlängt!
Han tycker vi spelar bra mot Leksand och vi är snart uppe på hästen igen.
Ett fall framåt och vi åker skridskor som bara den.

Allvarligt talat! Vad dricker han för gött innan match så man kan se det han ser match efter match?

Om han nu har ett sånt stort hjärta för Hv71 så måste han ju själv inse att han inte klarar av detta jobb.
Hv71 spelar totalt värdelöst och utan några som helst linjer i spelet. Allt går på en höft!

Sämsta tränaren i Hv71 historia heter Niclas Rahm men då han är kompis med sportchefen så får han fortsätta!
Han saknar också egen självbild där han står match efter match och tycker synd om sitt lag då man har chansen.
Man hade inte en jävla chans i något match egentligen utan allt hopp är att vi får 5 PP och gör mål där.

Du var inte redo att ta över som HC!
Gå tillbaka som assisterande och ta lärdom av detta så ska du se att om några år kunna vara HC!

Så, då stänger vi denna tråd och fortsatt diskussion om Rahm kommer få fortsätta i “Forna…”-tråden.