Jag hoppas att först åker Brynäs ur SHL sen i tur och ordning Linköping och efter det Växjö.
Man kunde se paniken i Brynäs ögon på samma sätt som man gjorde hos våra spelare för två år sen. Det var bara en fördel då att det var restriktioner vid tillfället. Hemskt att se sin fåtaliga hemmapublik gå till parkeringen med två minuter kvar och 2-5.
Nu har man till och med plockat bort Lassgård från agendan. Brynäs är körda, såg ut som vilsna hundar under hela matchen och jag blir inte förvånad om Malmö tar det här med 4-0. Inte mycket att hänga i granen hos Brynäs heller, möjligtvis att Hannes Björninen hade kunnat tillföra nånting som en 3C men annars är det en fruktansvärt ointressant trupp.
Från Brynäs hemsida:
Efter att ha sett matchen igår och tillhörande tränar-intervjuer ifrågasätter jag valet av Molin som headcoach skarpt.
(Eller ”Ove Melon” som Kronwall sa… )
Om det är energi Brynäs behöver så känns det helt fel. Molin såg ju helt färdig ut redan innan matchen startat.
Ingen auktoritet, självförtroende eller pondus över huvud taget. Han är bara snäll och har ett blödande Brynäs-hjärta.
Jämför med t.ex Boumedienne sist det begav sig eller varför inte Lindbom.
Energi, sa Bill. Energi var ordet, sa Bull.
Sen vet jag inte om nuvarande assisterande täcker upp för det heller. Masken såg mest trött ut.
Jag tyckte också det återspeglade sig på isen. Stressigt, slarvigt och helt utan go.
Kan nog bli svårt för Brynäs detta.
Låter lite som Manner nu på slutet.
Bra sammanfattning.
Jag tror BIF kan komma tillbaka, inte minst för att Markus Sylwegård fick en sån rejäl smäll - och som nån skrev här verkar han ju vara den som gör mest poäng i Malmö och han var +2 när han gick ut.
Var jag Malmö skulle jag fundera på att anmäla Timashov för bentackling ( förutsatt att jag bedömde situationen rätt - hann inte se riktigt)
Tror inte lagen själva kan anmäla någon längre. Det är upp till domare och situationsrum.
SylVegård spelade ju vidare efter bentacklingen och fick inte ordentligt ont förrän efter nästa duell i andra zonen.
Ja, men jag tror första smällen la grunden och ibland märker man inte vad som hänt förrän man belastar knät/benet.
Första smällen såg betydligt otäckare ut
Vatten, Marabou, ostbågar och snus! Och njuta av kvalet, vilken guldkväll!
Marängswiss och rikligt med kaffe här.
Hemgjord Baklava och sött Tokaij dessertvin här. Ska njuta av segerns sötma från de sista 15 omgångarna och att vi slipper våndas längre
OT. Jag älskar baklava…
Själv firar vi födelsedag med pizzor och chokladmoussetårta. Och kollar lite Real Betis - Manchester United under tiden.
I motsats till senaste matchen i Gävle så hörs iaf publiken här, roligare att titta på hockey med lite drag. Sen är det iofs tveksamt när dom brölar om Malmö men får väl ta vad man får
Ikväll är de effektiva Brynäs!
Var en del situationer som jag tyckte verkade vara holding på BIF:are, men Malmö-spelarna stod ju kvar på skridskorna och då tar inte domarna verkar det
Lite tungt för Malmö nu … blir nog svårt att vända för BIF är duktiga på att kontra
ah bra . 1-2 viktigt
Bra fart på Malmö idag
Malmö känns tunga. Dålig målvakt dock.
Shit Wernblom ! han gör succé !