Förresten var det Johan Hult som värvade jere karalahti? Och glöm inte ryan obyrne.
Säkert inte billiga och inga lyckade säsonger.
Sedan tycker jag han skriver för långa kontrakt med osäkra kort.
Jaja att Johan Hult har haft topp budget att röra sig med behöver ni inte diskutera.
Det finns dokumenterat.
Han är tyvärr en av SHLs sämsta sportchefer enligt mig. Hade utan tvekan bytt med lag som Luleå. Rögle. Malmö.Färjestad, Djurgården, Växjö, Frölunda mfl.
Jag begriper inte varifrån Johan Hult har fått att man inte vinner med spets.det är bara att titta alla vinnare senaste åren. Särskilt Skellefteå som haft dominater som Jocke Lindström Oskar Möller bud hollaway med många många flera. Och dom har varit i många finaler senaste 10 åren minst sagt.
Nä Johan Hult du är en amatör. Att räkna in spelare som önerud ullström arlbrandt är inget som imponerar. Albrandt ville avsluta i HV så det är noll kredd till Johan Hult.
Förövrigt är Ted brithen mer spets än Marcus Ljungh. Inget snack om saken. Förstår inte hur vi ska kunna vara topp4 med överbetalda halvbra spelare. Googlar man runt lite så betalar HV mer för Marcus än Vad man gjorde för Ted.
Ted vann varje närkamp medans Marcus Ljungh blir lätt bortplockad och han gör även mindre poäng.
Gå in på andra forum och fråga om Tex Djurgårdsfansen blev ledsna att Ljungh lämnade.
Han var absolut ingen bärande spelare där och många tyckte att man kunde hitta bättre för dom pengarna.
Det bevisar bara Johan Hults inkompetens.
En artikel från 2014 visar att HV betalar tedenby 300 000kr i månaden då.
expressen.se/sport/hockey/s … ner-i-shl/
Undrar hur mycket Hult gav han för dom är 3 nya åren.
Hade hellre sett att man gav 300 000kr till palushaj tex.
Vi hade absolut kunnat ha ett riktigt spetsigt lag som Växjö förra året. Som inte hade högre budget än HV.
Bara bättre sportchef.
Här är en annan länk från förra året där HV är en av klubbarna som betalar bäst.
idrottensaffarer.se/kronikor … e-miljoner
Många här inne har säkert inte tid till att följa vad andra sportchefer gör osv men man kan snabbt konstantera att de flesta gör det bättre än Hult
Sedan vill jag självklart att man satsar på HV killar men tråkigt om man överbetalar.
Och ännu tråkigare när man överbetalar för spelare som inte ens är HV killar