Tråden om SC Johan Hult

Jag ifrågasätter inte Hults värvningar i det stora hela. Jag ifrågasätter den idé han så envist håller fast vid.

Hörs i september Zico :wink:

Jag är inte helt totalt misnöjd med Hult i år. Men det finns några stora minus.
1: SC är ansvarig för val av coach. Definitivt även ansvarig för omorganisationen när JL kickades. Där kunde mer gjorts. Framförallt kopplat till punkt 3 nedan.
2: När transferfönstret var påväg att stängas borde vi ha förstärkt. Vi hade behövt något “tung pjäs” både för att minska känsligheten för skador men också för att ge lite extra självförtroende för laget. Kanske främst kopplat till punkt tre nedan.
3: PP har varit uruselt länge. Det innebär i min värld att SC borde agerat. Om inte förr så i samband med att JL kickades. Där borde man tagit in en ny röst, gärna någon med erkänd styrka i just att organisera upp ett effektivt PP.

I övrigt vill jag fortfarande hävda att rekryteringar typ Ljung, Nisse och Thuresson såg ut att vara med tanke på att förbättra PP. Är det verkligen SC fel att dessa spelare misslyckats på denna punkt. Bortsett då från att han är ansvarig för rekrytering även av coach…

Det är väl tämligen bevisat nu att Hult är fel man på fel position? 4 av 5 år underkända.

Hans vision om 4 jämna kedjor ( mellanmjölk) är inte framgångsrik. Enkelt!

Ljungh är BRA men jag hade hellre sett en ännu lite vassare förstecenter som kan styra PP bättre.
Jocke Andersson är definitivt ingen 2.a center i ett lag med topp 5 ambitioner. Alldeles för dålig offensivt.

Men antar att det bara kommer rulla på. Som vanligt. PP kommer fortsätta vara uselt?

Skall Tedenby o Co vara våra bärande spelare? Då blir det som bäst kvartsfinal nästa år också.
Av senaste 9 säsongerna har vi passerat kvarten en gång (!) och det var 2017.

Har vi inte högre ambitioner/KRAV än så? Förtjänar inte vår publik bättre än så?

Vad tyder på att nästa säsong skulle bli bättre? Jag är mkt tveksam till det!

Äh, det finns nog många som skulle göra detta bättre än Hult. Zico har rätt i att somliga stjärnor underpresterat men många har spelat på toppen av sin förmåga, man kanske inte kan kräva mer av vissa än vad de faktiskt levererat.

Sen kan man inte längre försvara hans totala handlingsförlamning även denna mid-season.

Så, min fråga lyder… har ngn sett Johan bära ut kontorsprylar från Kinnarps under dagen?

Räkna ihop poängen som HV tagit sedan Hult tog över som sportchef så hamnar vi på en 8-9 plats i SHL, Minns inte nu i huvudet men jag gjorde ett inlägg här angående det.

Det borde väl vara bevis nog att han inte borde få fortsätta. Vad är det som gör att så många försvarar honom?

Säga vad man vill om Hult. Men nästa säsong kommer inte bli en dans på rosor för vår sportchef.

I och med förlängningen med Lillis har han målat in sig i ett hörn och satt sig själv och föreningen i ett extremt svårt läge.

Det kommer krävas omedelbar framgång de första 10-20 omgångarna för att fans och sponsorer inte ska börja knorra.

Kollar man på tabellen under den period Lillis var tränare så var HV 3e bäst i serien efter Lulä och fbk på 30 matcher vilket är tillräckligt många för att inte bara förklara det med tur eller slump. Jag ogillar vissa saker med hur vi spelar under Lillis som t.ex. special teams vilket är värdelöst. Men topp 3 är heller inte kattpiss och frågan är om man kan begära så mycket mer när lagen har så jämna lönebudgetar, vilket över tid har visat sig vara den avgörande faktorn för var man hamnar i tabellen. Hade Lillis blivit HC tidigare talar allt för att vi hade hamnat mycket högre upp i tabellen och haft ett enklare slutspel än att möta seriesegrarna, som vi torskar med udda målet mot i match 7.

Tycker ärligt talat att det är lite lurigt och känner mig lite kluven för inför vad jag tycker. Det går definitivt att värva ner sig från Lillis, samtidigt som man kanske borde testa något annat men jag kan inte komma på något annat namn än Hans Wallsson som intressant och det är inte säkert han är intresserad.

Jag håller med om att det är en knivig situation för Hult, det enkla hade varit att anställa någon annan istället. Men han väljer att fortsätta på det inslagna spåret och man kan definitivt argumentera för att han gör det på goda grunder, men råkar det gå lite snett kommer många (inklusive jag) nog kräva avgång.

Alla tankar på avsked bara att släppa.

Agne har via mail bekräftat att man är mycket nöjda med Johans arbete med truppen.

Skellefteå smular sönder Hults och alla andras snack om 4 jämna kedjor.
7 av de 8 senaste finalerna säger allt i en liga där man alltid hör hur jämnt det är.
Nu åkte dom ut tidigt, Men deras facit går inte att snacka bort.

Frågan är om HV:s guld och platinasponsorer är lika nöjda med Agne och hans ledamöter där det sportsliga
resultatet inte lever upp till målsättningen år efter år :frowning:

Aa helt makalöst. Vilken ansvarig person på ett bolag i näringslivet hade fått sitta kvar ens två år med dåliga prestationer?
Hult har kommit undan alldeles för länge nu.
AIK-supporters hade tvingat bort honom för länge sedan.
HV-fans är alldeles för lama och godtar precis allting. Jag personligen ser det som ett hån. Dom spottar oss rakt i ansiktet när denna inkompetenta människa får vara kvar.

Asså va i helve*te…
Johan Hult: ”Sportchefen berättar att HV71 vill bygga ett framgångsrikt lag. Ett lag som inte är beroende av att en eller två toppkedjor drar laget poängmässigt.”

Kommer ju bli exakt samma som förut…blir så jävla less
Så kommer säkert Ytterell få förlängt dessutom

AHHHHHHHHHHHHH pallar inte

Varför är inte Ytterell en av dem 8 st som lämnar?Varför Berglund?

Ang. Berglund, det kan ju faktiskt vara så att han själv vill lämna. Allt måste inte vara Hults fel.

Ja. Om jag var Berglund hade jag nog velat lämna också- Han hittar vi kanske i Luleå nästa år

Läser man intervjun in JP så verkar det snarare som att Berglund gärna hade stannat.

Jag orkar inte mer, hejdå.

HUR KAN MAN INTE VARA KLAR MED ATT YTTERELL LÄMNAR EFTER SÄSONGEN MEN BERGLUND SKICKAR MAN?!

Visst, det kan vara så att man vill bygga nytt och har bra spelare på gång in. Men det ska vara riktigt toppklass för att ersätta Berglund, riktigt tungt tapp enligt mig. Sen kanske man visste sedan tidigare vad för anspråk som låg på bordet också och att det inte var något man kunde tänka sig betala.

Hur kan man släppa Berglund om det nu stämmer att han vill stanna i HV?
Väldigt förvånad över detta beslut.
Hult har en hel del att besvara.

Vill väll ge hans lön till Ytterell som är hults nya kelgris

Jag fattar inte att det finns folk som fortfarande försvarar Hult,Berglund ville visst stanna.Det är ju Hults fel.

…att det ens förs diskussioner med Ytterell, hade gärna varit en fluga i rummet och hört det snacket :laughing: :laughing: