Tråden om SC Johan Hult

Inget av värde, i vanlig ordning. Han är nöjd med truppen och tycker mycket var bra.
Fick frågan om man söker spelare för att rätta till PP. Svarade ngt i stil med ”största delen av matchen spelas dock 5vs5 men klart vi ska se över PP”. Värdelös.

Andersson711:
Det jag menar är att det faktiskt vore just huvudlöst av ledningen att entlediga Hult nu när man skall sätta nästa års trupp. Tänk efter vad som skulle hända då, eftersom det är Hult som sitter på alla kontakter. Då blir det kaos och då skulle det kunna sluta riktigt illa.

Varför blir man inte förvånad? Alltså han är verkligen sämst på mediahantering, finner inte ord…

Vilka rykten då? Fast samtidigt känns det ju lite som att det inte spelar nån roll. Man kan ju landa Toews, Malkin och Crosby, men man har ju redan förlängt med lagledningen. Samma lagledning som inte fått PP och BP att fungera i snart 4 år.

Så om det ”stora på gång” inte är en ny tränarstab så sitter åtminstone jag lugnt i båten…

Och det här med Strömwall - vet inte om jag ser det som en merit att ”gå all in” på honom, ärligt talat.

Tycker du inte att det redan är illa? Vi slutar 8 och missar återigen semin

Från JP betalvägg:

”Alla kontakter”. Människan verkar ju ha galet svårt att hitta spelare överlag. De allsvenska spelarna har ju plockats upp av vår scout?
När skulle det vara rätt läge att sparka en underpresterande ledare då menar du?

Är möjligen Zico Johan Hult? :wink:

Nej, det tycker jag inte.

Och apropå JPs intervju med Johan Hult…varför måste du serveras den här. Gå in på JP själv och läs!

Avslöjad. :blush:

Man skulle nästan kunna tro det :wink:

”Är du nöjd med den här säsongens lagbygge?

– Ja, det är jag. Vi har haft ett bra lag, en bra grupp – en fantastisk grupp att jobba med.

Vad måste ni addera till kommande säsong för att gå längre?

– Det är svårt att säga just nu exakt vad. Men det finns säkert detaljer i spelet vi behöver krydda upp.”

Han är alltså nöjd med säsongens lagbygge? Hmmm, what??

Han vet inte just nu vad som behöver adderas till nästa säsong för att gå längre?? Är han inte sportchef och har betalt för just detta? Han borde väl vara väldigt på det klara med vad som behövs vid denna tidpunkt? Va fan gör karln om dagarna? Analyseras det ingenting under säsongen? Så många frågor…

Hela Hults agerande doftar okunskap och amatör

Okej, fast går man tillbaka till januari, så var det ju Strömwall de flesta gastade om här inne. Och nog fan presterade han i Liiga. Spelar för övrigt i KHL (förmodligen) nästa säsong. Men det hade väl inte varit nån merit att faktiskt landa de du själv nämner, Toews, Malkin och Crosby.

Zico:

När är, enligt dig, rätt läge att avskeda en ledare som underpresterat å de grövsta 4 av de 5 säsongerna han varit ansvarig?

Oj då… Ok, poängen jag försöker göra är att den svagaste delen av lagbygget, nämligen ledningen, ju har lämnats intakt. Det är det som var det stora problemet inför den här säsongen och det som kommer att vara det stora problemet inför nästa säsong. De spelare som kan vara aktuella för HV att värva kommer inte att ha en lika stor och avgörande betydelse för resultatet som lagledningen kommer att ha, eftersom det knappast handlar om spelare som just Toews, Malkin och Crosby (jo det vore en merit att landa dessa…).

Se bara hur det slutade i år! Man kickade ju Lindbom trots att man förlängde med honom så sent som innan förra säsongen var över. Och vad gjorde man i år? Förlängde med Lundh innan säsongen var över! Och rent resultatmässigt så ser ju båda säsongerna nästan likadana ut. Så det lär inte bli nån större skillnad i resultat nästa säsong heller. För vad i ärlighetens namn skulle tyda på det?

15 september.

Vet inte om du menar allvar så vi bryter diskussionen där.

Zico. Jag respekterar dig till hundra.

Men just nu undrar jag om du inte är ute och frispinnar helt.

HV har alltså gjort sin andra raka fiaskosäsong och inte ens du kan se problemen.

Nej, jag säger då det. Jag tror fansen, som kommer stötta och hylla HV efter en ny fiaskosäsong, gör föreningen en riktig björntjänst.

Kom igen, du förväntar väl dig inte att han skall såga laget när de precis åkt ur, eller någon gång för den delen? Han är sportchef inte kommentator på sugmore.
Som chef kan du inte gå ut å såga dina anställda. Många av dem kommer vara kvar nästa år. Vad han verkligen tänker om truppen kommer han diskutera med styrelse, ledning, andra i den nivån. Det är inget man skriker om i media.

Att inte fatta/bry sig om detta och sedan använda det mot som slagträ mot någon är bedrövligt beteende.

Jag försvarar på intet sätt JH som sportchef, jag vet för lite om var problemet ligger. Det jag vill ha sagt är: försök iallafall vara lite rättvisa och sansade i kritiken.

Egentligen ids jag inte dra det här en gång till, men ändå. Nu talar vi om Johan Hults jobb med truppen. Du har själv skrivit vid ett flertal tillfällen att Hults trupp 18/19 varit bra och där håller jag med, spelare för spelare har HV haft ett riktigt bra lag. Sen att det sen gick som det gick, “skyller” åtminstone jag, till största delen, på spelarna, de som ska vara bärande spelare framför allt. Man har rätt att ställa mycket höga krav på alla dessa välbetalda spelare. Det har varit väldigt mycket underprestationer, tyvärr.

Att under de premisserna, under denna oerhört viktiga perioden när en ny trupp ska formas, kräva att Hult ska sparkas, är fullständigt korkat och horribelt. Det finns absolut saker han kan göra bättre, men just i detta nu, med de förberedelser som gjorts och med de kontakter som tagits, finns det ingen som kan sätta nästa års trupp bättre än Hult.

Slutligen vill jag meddela att detta är mitt sista inlägg på detta forum. Ha det bra alla HV-fans!