Tråden om SC Johan Hult

Nja. Det visar åtminstone att vi har spelat flest matcher… Utvisningsminuter/match är det ju flera lag som har mer. Det förbättrar ju i ochförsig inte vår ineffektivitet men man behöver inte överdriva.

Jag hävdar med en dåres envishet att just denna säsong så tycker jag inte att vi skall hålla Hult ansvarig för underpresterande PP.
Ljung, Nisse, Thure borde ju om man ser till tidigare säsonger ha lyft PP markant jämfört med tidigare år. Jag anser att det snarare är ett coach än SC problem.
Visserligen SC som värvar coach. Och där kan jag hålla med om att vi behöver hitta på något till nästa år.

Skrev ju play-in inräknat. Och HV har ju haft mest pp tid men gjort minst mål. (Rögle uträknat)
Det är ju ändå fakta. Så vad är överdrift menar du?
Fler matcher bör ju ge fler mål. Hade ju varit annorlunda om det hade varit tvärtom. Om HV hade gjort flest mål. Men spelat flest matcher. Det hade varit att överdriva att säga hur duktiga vi är då

Kolla M:S. Siffrorna också

Sedan så har siffrorna ändrats sedan jag skrev inlägget och du svarade. Men poängen kvarstår

LAG…GP…Mål…Min/G
SKE…6…6…3:41
LHF…5…5…4:41
FHC…5…5…5:49
FBK…6…4…6:29
VHC…7…4…8:05
DIF…6…2…8:17
MIF…5…3…11:48
HV71…8…2…22:09

Ser man bara till kvartsfinalerna så minskar vår tid/mål till 19:09 och Växjös ökar till 10:47.

Jag tror att de kommer att njuta av den statistiken hela sommaren i Skellefteå… :wink:

Ja helt bedrövliga siffror fortfarande. Det måste göras något åt det.
Efter jag skrev mitt inlägg så har ju HV fördubblat sina pp mål.
Faktum är att vi hade gjort 1 och släppt in 2 i powerplay när jag länkade till stats.swehockey
Nu ligger vi ändå på ± 0

Tänk såhär istället. Hade vi haft Skellefteås Siffror så hade vi redan varit klara för semi.

Och sedan borde du vara lite ödmjuk. Vi har inte tagit oss vidare ännu.

En fråga till dig, om vi skulle gå vidare. Tycker du då att HV inte behöver förbättra sitt powerplay?

Kapar tråden lite. :slight_smile:
Jag tror att alla här inne är överens om att vi behöver förbättra vårt PP. Det har varit alldeles för svagt i slutspelet och kunde varit bättre i grundserien med. Dock kan man inte säga att vi garanterat varit i semi nu. Chansen hade så klart varit större, men målen kanske hade fallit i dom matcherna vi vann ändå och då hade vi fortfarande haft en match 7.
Sen ser man på statistiken att ett vasst PP inte nödvändigtvis garanterar framgång heller. ZAIK är bäst av alla i den spelformen, men ändå åker dom ut efter 6 matcher. Med det sagt hoppas jag så klart att vårt PP lossnar och blir ett farligt vapen.

Ok visst du har rätt. Men samtidigt har HV haft powerplay i riktigt viktiga lägen. Tex när Färjestad tog två st 6man på isen utvisningar i rad och ställningen var lika, den matchen förlorade vi sedan.

Men jag tror och hoppas att Hult inte är skadeglad för att Skellefteå åker ut med ett bra pp. Utan istället fokuserar på HV71 och ser att vi är sämst och jobbar på en förbättring. Vi borde kunna ha bättre siffror med truppen vi har.
Jag gillar idén att ta in någon utifrån ett tag som enbart kör powerplay med laget. Tycker tränarna som vi har nu är bra, så vill inte byta ut någon.

Johan Hult. Du ska bort! Amatör.

Det måste vara nog nu. Hult måste bort. Det räcker nu.

Hult har ett enormt HV-hjärta. Övertygad om att han vill klubben allt det bästa.

Men det funkar inte. Många höjde på ögonbrynen när han presenterades. Och med all rätta, vad det visat sig. Spelare måste utvecklas, så även sportchefer. Det gör inte Hult.

Dags att ta avsked, för i HV håller det inte.

Så, det räcker nu…
Nu borde framförallt HV:s tyngre sponsorer ställa HV:s styrelse mot väggen och kraftigt markera att man INTE accepterar att Johan Hult som nu återigen bevisat att han inte är rätt man för jobbet som föreningens sportchef och därmed INTE får förlängt förtroende för denna uppgift i föreningen!

Detta i all respekt för alla fans som senaste säsongerna kunnat bevittna hur märkliga nyförvärv och förlängningar gjorts i frånvaro av fingertoppskänsla. Samtidigt måste man förvånas hur man säsong efter säsong inte lyckas få till ett välfungerande PP, är det någon kod som alla utan HV lyckas knäcka?

En förändring borde gjorts redan i vintras om man i styrelsen hade haft en större insikt om detta men nu skulle jag som sponsor gått in och gjort en kraftig markering om missnöjet med hur det sportsliga resultatet utvecklat sig och ifrågasätta varför fortsatt stöd skall göras till föreningen om ingenting ändras…

Varför Hulth?, varför?, vart du så snabb att skriva kontrakt med Lillis?

Detta är ytterligare en fiasko säsong, Lillis skulle såklart inte förlängts innan säsongen slut.
Och Hulth själv?, ja han bra måste bort, skulle kickats ut efter förra årets fiasko.
Men antar att vi har en lika menlös och passiv styrelse som sportchef.

Jag gillar HV, har lagt mycket tid och pengar.
Men, jag överlever även utan hockey.
Om nu inga förändringar görs på ledarsidan efter alla dessa misslyckanden, mm, jag tar då faktiskt en säsong utan hockey.
Nhl kommer jag följa, men inte Shl, tänker inte stödja detta längre, där det sportsliga inte verkar prioriteras alls.
Alla håller varann om ryggen i familjen, fy fan, kräks på det…

Hult han spelar inte.
Hult och HV har krav på spelarnas uppførsel och uppførande.
Hult har krav på Trænarna, agerade efter en dålig start, får skit ændå.

Det enda jag kan lasta Hult før ær att vi inte fick PP backen vi behøvde. Att vi fick in Sandberg var ju kanon tills han blev skadad.

Ønerud får handlederna slashade, gærningsmænnen går fria.

Allt som kan gå lite emot har gått emot.

PP ska vara bættre. Spelarna vi har ær ledande men avsluten kommer från fel spelare. Vem vill vi ska skjuta? Landslagsbacken från Finland, tydligen inte de øvriga fyra på isen i alla fall.

Vad med Nisse A nej før fan! Forwards tar avslut utanfør tekningscirklarna eller førsker från slottet dær det står 8 spelare.

Jag har førtroende før Hult och Lillis.

Spelarna måste rannsaka sig sjælva før spelet finns i dom.

Jag tror också Hult har ett riktigt stort HV hjärta och då gör man det som är bäst för klubben och inte nödvändigtvis bäst för sig själv. Vill se en ny sportchef nu som inte tillhör den innersta kretsen i HV.

Bort bort bort!
Ytterligare en gubbe som kommer undan för att han har Hv hjärta!
Lindbom överlevde 1 1/2 säsong med bedrövliga resultat! Ett guld är inte kattskit men efter det så är vi ett bottenlag i SHL!
HV71 bottenlag i SHL! Är det OK för sponsorer o styrelse?

Om inte så måste Hult bort!
Ser absolut inga tendenser till ett skarpare lag än det i år med de rykten som ryktas på G in!
Chansvärvningar!

Nej nu får ställa hoppet till sponsorer för jag tror inte de fattar innan.
För publiken sviker i arenan då stolar ekar tomma vilket man sällan skådat!
Förr var det alltid svårt att få tag i biljetter till slutspel! Men inte längre och det beror ju på det Hv bjuder på ute på isen!

Avgå Hult!

Att kräva Hults avgång i det här läget är åtminstone lite huvudlöst. Särskilt som ni inte vet vad som pågår för diskussioner om truppen nästa säsong. Enligt vissa rykten har Hult nåt riktigt bra på gång. Kan man landa 2 eller tre av de spelare man för långt gångna diskussioner med, ja då ser det riktigt bra ut. Men…det är ett jäkla rävspel med både spelare, agenter och klausuler i kontrakt mm. Så vi får väl se vad det mynnar ut i. På det hela taget taget gör Hult ett bra jobb.

Enligt ett annat rykte gick HV all in på Malte Strömwall inför deadline och var beredda att lösa honom. Tyvärr blev Malte skadad nån dag före deadline och därför blev det inget. Han var sedan borta från sitt finska lag i drygt tre veckor, så det var väl klokt att avstå. Sportchefer har en verklighet att förhålla sig till, till skillnad från oss på detta forum.

Fast jag förstår inte riktigt varför det är huvudlöst? Johan har varit ansvarig sedan 14/15 (?) och gjort en godkänd säsong och övriga är underkända på gränsen till fiaskobetonade. Hur mkt tålamod ska man ha?

Kan nån snälla lägga upp JP’s intervju med Hult? Hade varit intressant att läsa vad han har att säga.

Du förstår väl att denna åsikt inte bara grundar sig på dagens resultat och är skrivet i affekt? Hv71 gör en ruggigt bra serie. Kanske Shls bästa kvartsfinal serie sedan hv-fbk 2012. Detta är en bedömning baserat på hela Huls tid som sportchef. Jag tycker det är dags att skiljas åt. Jag tror det är rätt många fans som är inne på att det är dags att skiljas åt.
Nej Zico jag lever inte i en drömvärld. Jag tycker bara det är dags för by sportchef.

Nej jag vet inte vad Hv71 har på G. Vet du det? Upplys gärna. Vart mycket snack och rykten sen guldet, Dock ingen som helst leverans. Hv71 gjorde såklart helt rätt som inte plockade en skadad Malte till överpris.