Sen dess har vi haft typ 3 olika sportchefer som tagit oss till kval. Även om vi åkt ut med Hult så har han bättre track record.
Fel tråd men jag tycker ändå Björn lyckats med att hitta vissa guldkorn som Heppo, Rousek, Rindell, Hatakka och Kloos. Även om lagbygget inte var bra.
Känns verkligen som att Hult vill kommunicera ut vad som händer också efter beslut som tagits. Känns som Björn inte ville säga någonting om allt, väldigt hysh hysh. Hult vill gärna hålla kontakten med alla HV fans och den transparensen uppskattar jag vädlgit.
Jobbar du Johan eller har du kompat ut för april?
Där kom Hults första misstag. Gistedt förlänger.
Känns spontant som en tveksam förlängning.
Dock bara 1 säsong.
Tror man ger Gistedt en sista chans. Har endå etablerat kontakt redan med Sandström och Glifford o de kanske har uttryckt att de vill ha kvar honom. Inte lika stor press på målvaktstränare som HC så inte så konstig förlängning…
Första? Nu va du snäll. Ser 2 på 3 dagar från min soffa.
Första STORA misstag då. WIN är en vattendelare.
Men säger målvakterna själva att dem vill ha honom så är det väll bara att lyssna på det?
Förstår inte riktigt varför detta är ett så dåligt beslut..?
Jag menar vad skulle karln göra denna säsongen? Trolla med knäna?
Han fick alltså arbeta med.
Lehtinen- en av dom sämre målvakterna jag sett i Hv.
Dichow- var väl typ skadad halva säsongen
Glifford- var utlånad till Oskarshamn.
När Sandström kom in så tycker jag han tog kliv. Han var bra. Ingen toppmålvakt. När hade Hv det sist) Men ändå bra. Och blev bättre i kvalet.
Inte dom bästa förutsättningarna för honom.
Visst.
Men hade han värvat riktiga Centrar så hade vi fått betydligt mer ut av 2-3 av dom. Och då hade vi med stor sannolikhet inte lirat kval. Kanske till och med Blomman hade överlevt, iofs en hemsk tanke så den glömmer vi fort.
Med andra ord, feltänkt/felbyggt = underkänt
Håller inte med, vet inte riktigt vad han skulle gjort denna säsong så som det sätt ut med målvakterna mm.
Tycker det är helt Oki han får en säsong till.
Om Gistedt ska få skiten för Hugo och Lassi kan han väl lika väl hyllas för Dichow och Felix?
Precis så. Går ej polera en bajskorv. Hur mycket man än vill.
Jag har dålig koll. Men känslan säger mig att det kanske hade varit bra att testa något nytt.
Grejen med Hult har varit total tombola när det gäller värvningar. Nu när han förlänger med våra värsta sopor till spelare så minskar möjligheten till lyckträffar.
Svider att vi kommer åka ur om ett år för att vi inte göra tillräckligt många ändringar.
Det är som att HV bara identifierar ett problemområde åt gången när man behöver attackera allt med frenesi på en gång.
Vår nästa tränare behöver ett vettigt material att jobba med. Inte WIN och Eriksson.
Fan Johan Hult. Du förnekar dig aldrig.
Att du inte fick fortsätta senast va så jävla självklart som något kan bli. Nu förlänger du alltså både (förmodligen) WIN och Eriksson.
De namnen ska såklart aldrig ens nämnas i SHL-sammanhang.
Hoppas du får rollen som GM omgående. Sparkas, anställs igen och får sparken ytterligare en gång.
Sämst. Absolut sämst.
Jag håller med, Eriksson tror jag inte på. När det gäller WIN kan vi bara hoppas att det sker ett under. Jag tänker på Pär Arlbrant som inte gjorde ett enda mål i HV på 50 matcher, sen blev han fullkomligt suverän senare. Sen hade han det goda omdömet att komma tillbaks. Men som sagt man slits mellan hopp och förtvivlan.
Så jävla sur man blir.
Fredag. Dansskorna putsade. Solen skiner. Jobbveckan över.
Så loggar man in å läser rykten om Hampus.
Va fan. Så var den kvällen förstörd.
Tack Johan, tack!