Tråden om SC Johan Hult

Hold your horses.

Nu skall vi inte få hybris.
KD är så nära sporten han någonsin bör komma. Han kan ta beslut som nu, fronta, jobba för den klubb han älskar, men vi behöver, tror jag, en bättre sportslig ledare.

10 gillningar

Okej då. Men Hult är redan in-house och vet vad han gör. Därför tycker jag det hade varit bra. Hult har ju också lite hjärta för klubben och har hittills, enligt mig, bara tagit bra beslut.

1 gillning

Hatten av! :top_hat::top_hat::top_hat:

2 gillningar

Hult säger i Nedsläpp att det var han som tog Anton-beslutet och att det är han som är ansvarig för lagbygget i framtiden.

3 gillningar

Tror nog han säger så mycket för att ”skydda” BL när han antagligen haft de väldigt tufft mentalt.

Att fronta allt själv eller hur man nu ska uttrycka det.

2 gillningar

Måste hylla Hult för att han vågat ta beslutet för att sparka Anton. Så som jag känner att de gick till va att Liljander nog hade haft kvar Anton om han fick medan Hult starkt ville bli av med honom. Jag får känslan att de inte va överens och att Hult gick emot vad Liljander helst hade velat. Tack för det Hult.

1 gillning

Farliga spekulationer. På ett forum där många vill vända och vrida allt åt det negativa (förståeligt) tar sådana spekulationer gärna fart som en oriktig sanning.

5 gillningar

Tänkte så först med, att Hult försöker skydda Björn. Men det kom fram ganska tydligt att Hult och Björn tycker olika i vissa frågor och då är det Hults väg som gäller. Björn verkar mera ha en roll som bollplank nu. Hult är tydlig med att han tagit beslutet utan Björn och Stille och att han fått det mandatet i sin roll. Helt andra toner än tidigare så Hult framhållit att han inte gör något större på egen hand och utan att ha stämt av.

Här har något ändrats på senare tid är min tolkning. Antingen är Björn långt ifrån att vara tillbaka på heltid och då har Agne gett Hult fullt mandat, eller så är Björn på väg bort.

1 gillning

Jag tror de är som du säger att Bl kanske är på väg bort och att Agne har gett Hult fullt mandat.

Det va vad jag fick för känsla när jag hörde intervjuven i JP. Sen om den är mer farlig än andras vet jag inte. Kanske onödigt att börja ranka åsikter. Folk på forumet lär väl bli bättre på källkritik kan jag tycka men det är en annan diskussion…

Vad gav dig denna känslan? Baseras det på nått eller är det rent hittepå du tagit ur luften?

1 gillning

Vi har ju rykten och datapunkter för bägge sidor av myntet, vad gäller Hult/Björn och Antons vara eller icke vara. Tycker inte det finns fog för att landa i en åsikt här. Ännu.

Hult har hittat farten. Bra eller Anus? Just nu ligger han på plus i min bok.

6 gillningar

Hult har agerat helt rätt i beslutet angående Anton. Det är mer påståendet att Liljander skulle motarbetat det som jag tycker är lite onödigt att börja sprida spekulationer om, när vi inte vet.

4 gillningar

Helt rätt att det är Hult som styr skutan. Om Liljander jobbar 25 procent för att han förmodligen gick in i väggen så ska han inte ta sådana här beslut. Sådana här sjukskrivningar kan lång tid, det kan även ske bakslag. Liljander ska inte ta några viktiga beslut tilld han är 100 procent fit for fight igen.

Kör hårt Hult. Bra start. Två centrar, eventuellt en vinge, förlängning med Rindell kvar att ro i hamn. Och getingboet längst ner i hierarkin förstås. Ror han hem detta så kommer jag att börja andas optimism.

2 gillningar

Just en känsla. Hult ville tydliggöra att det va han som tagit beslutet och inte Liljander. Därav tror jag de är oense.

Där av tror jag att det är av vikt att visa för Försäkringskassan, försäkringsbolag, osv att han inte jobbar mer än sina 25%

1 gillning

Man kan inte ta så viktiga beslut om man bara jobbar 25% tycker jag.

Drömmer mig tillbaka till alla kvartsfinaler under Hult. Det var tider det! Hellre evig 8a än evigt kvallag.

3 gillningar

Och uttåg ur SHL.

10 ggr hellre Hult än Liljander. Hult har ändå förmågan att fatta obekväma beslut för föreningens bästa. Visst, han har misslyckats, men det har även Alcén gjort.

7 gillningar

Håller med, får verkligen känslan att Hult är så trött på allt strul!

1 gillning