Tråden om SC Johan Hult

Leise och Björn byggde en trupp utifrån suboptimering. Korrelationskungarna är förhoppningsvis nästa anhalt för Hult.

Känner på riktigt en större lättnad än när vi vann mot Leksand. Nu tar vi nya tag!

1 gillning

Älskar att höra Hults ord om vikten av att få in rätt tränare till rätt uppgift från start. Underkänner sin kollega rätt hårt där.

21 gillningar

Och med all rätt! Vilken annan förening hade behållt en tränare med sånt resultat ens en halv säsong? Finns det ens någon annan i SHLs historia som haft ett lika dåligt poängsnitt och fått vara kvar så länge?!??!

1 gillning

Hult från Zero to Hero. Det går fort i hockey.

5 gillningar

In Hult we trust :heart::folded_hands:

From zero to hero to Nero som romarna sa innan de gick under

1 gillning

Hult är ingen messias. Men det här känns ju iallafall väldigt bra och helt rätt. Credit where credit is due

1 gillning

Äntligen nån i HV som bryter den kognitiva dissonansen och gör det självklara. Alternativet hade varit likställt med att ge upp i princip, baserat på resultaten.

Hult behövde inte ens komma tillbaks till detta skeppsvrak till hockeyförening men gjorde det ändå för att han bryr sig. Tack Johan!

1 gillning

Vilken jävla fredag. Tack Johan! Nu kan vi andas nya vindar.

4 gillningar

Kognitiv dissonans är det som får honom att agera. Det är inte enbart begränsat till bortförklaringar utan du kan lösa en konflikt och obekväma känslor med att agera. Nu är just detta exempel ovanligt när det gäller HV och i folkmun är det förknippat med räven och de “sura” bären.
Räven kunde dock ha hämtat en stege för att lösa dissonansen istället.

Tycker HV som förening står upp för något här.

Målet för säsongen var slutspel, inte att ha överseende med en tränare som inte håller måttet.

Fick bra vibbar av denna intervju.

AB blir ju faktiskt underkänd på i princip allt som betyder något för framgång, såväl sportsliga resultat som utveckling av spel och spelare.

Hur kan någon vilja ha kvar en sådan tränare?

8 gillningar

Vi har påbörjat en utrensning inom klubben verkar det som. För mig är de två absolut mest giftiga borta nu. Det är bra, nu finns möjligheten att bygga om på riktigt, sanera. In med en bra, stabil tränare som kan sätta ett system. Även om Niklas Eriksson är otroligt tråkig hade jag gärna sett honom i just den rollen. In med en bra ordförande som har koll på vad hen gör och inte bara kan prata. In med ordentliga centrar, t.ex. DG. In med hjärta, förläng teden, in med DG och Olausson, osv.

1 gillning

Stort tack Johan.

Idag är du precis den hjälte jag behöver för att fortsatt tro på mitt HV som jag hållit på i över 40 år.

6 gillningar

Här är man borta ett dygn, forumet har exploderat och då har Hult tagit itu med problemet man trodde ”aldrig” skulle lösas.

Har ändå respekt för Antons försök att göra sitt bästa - men det har blivit så fel och så dåligt på så många sätt.

5 gillningar

Från AB-tråden:

Jag är imponerad. Det brukar alltid heta att “vi har tittat på alla delar och kommit fram till att vi behöver tillföra några andra egenska per och få till en nytändning i laget”.

Men Hult sammanfattat: “Anton är kass, kolla resultaten och hur individerna (inte) utvecklats” :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

15 gillningar

Har aldrig varit ett fan av Hult! Men nu ska han ha cred. Medans alla andra suttit och sett på när HV71 skiter ner sig så kom han in och rensade ogräset.

Kan ju hoppas att han även va med och påverkade valberedningen att inte fortsätta med ALI! Om han gjort det så ska hans kavaj upp i taket!

5 gillningar

Hult har verkligen sätt utifrån hur HV havererat han är trött på hur det ser ut! Han har enormt hjärta och även om han inte tok lyckats mm brinner han för Hv71 och gör det ingen vågar, han tar tag i problemen!

Tack Hult!

7 gillningar

Framförallt hoppas och tror jag att Hult lärt sig av sina misstag från säsongen 20/21.

12 gillningar

Undrar vad Hult kommer få för fortsatt roll i föreningen. Hade gärna sett honom som GM med en SC under sig för herrlaget. Tror det hade blivit bra.

1 gillning