Tråden om SC Johan Hult

Ska vi för andra gången behöva steppa upp och stötta Hult?
Var väl ungefär samma läge i AJ-härvan?

Jag står 100% bakom Hults värderingar och han verkar till skillnad från många andra ha ett schysst ledarskap.
Hans värvningar är en annan femma men han hade ju inte någon större organisation av scouter att luta sig mot.

3 gillningar

Hult som GM med en bra sportchef under sig hade varit något.

1 gillning

GM o sportchef är väll samma sak typ? Kan ha väldigt fel här.

En GM ska (enl mitt sätt att se på de) vara ansvarig för sporten överlag. Helikopterperspektiv. Under sig ska han ha en SC som bara jobbar mot herr och en som bara jobbar mot dam. På stolen bredvid dessa ska en junioransvarig sitta. Det viktiga här är att dessa 3 har en samsyn på hur vi vill spela och hur vi vill vara så vi kan ha en röd tråd genom alla lagen.

Ovanför alla dessa sitter en VD/KD som är ansvarig för hela organisationen med allt ifrån försäljning, samarbeten till diskussioner med kommun osv.

4 gillningar

Johan Hult va det sämsta som kunde hända HV71.

2 gillningar

Vad har du stoppat i dig? Två personer som har namn som börjar på AN var det värsta. Eller?

Hult vill sluta med att byta ut spelare och dyra utköp. Vill få ut mer ur varje spelare.

Vi här på forumet har ett tips:

27 gillningar

Ser det som ett steg i rätt riktning. Går från utgångspunkten ”hur får vi ut mer av vår HC” till ”hur får vi ut mer av spelartruppen”.

ändå intressant att HV vågat ifrågasätta normer som att förlänga istället för att sparka och senare utgångspunkten ovan.

En rogivande tanke är att verkligheten är villkorslöst verklighetsförankrad. Den som vänder sig mot denna blir över tiden villkorslöst motbevisad.

Delvis tycker jag det är bra. Det är inte hållbart att behöva betala en massa pengar för spelare som inte spelar för klubben. Det är bättre att försöka få ut mer av spelarna, sen ska man såklart vara noggranna när man värvar spelare så man inte sitter på supertunga kontrakt.

2 gillningar