Tråden om SC Kent Norberg

Kent Norberg blir klar för Frölunda i början av februari 2008. Han tillträder sin tjänst 1 maj.

Ulf Dahlen presenteras i slutet av maj.

Rätt mycket som talar för att Norberg var involverad, va?

Jag har aldrig dömt ut Nubben. Jag har höjt ett varningens finger. Jag hoppas naturligtvis han lyckas. Men han har mycket att bevisa. Förväntar sig HV utväxling och att vi ska bli ett stabilt topplag igen är mitt stalltips att Nubben inte fullföljer sitt kontrakt. Handlar det om att “endast” etablera sig i SHL igen blir han kvar kontraktet ut för att sen lämna över till en ny sportchef som ska ta oss dit Nubben inte kan.

1 gillning

Låter helt klart som att han hade minst ett finger med i den rekryteringen då ja. Jag är som sagt i nån annan tråd inte heller helt övertygad, men som du säger, är målet att etablera sig i SHL igen är nog Tommy och Nubben en stabil duo (förutsätter att Tommy blir kvar om vi går upp), men den känns inte speciellt…modern.

Efter intervjun i HVTV vill jag åter uttala mig om Kent:

Jag gillar vad jag hör. Han kommer förlita sig på tränarna, han kommer försöka nyttja läxan med timrå. Det är bra. Han vill spela snabb hockey, men vem vill inte det? Han säger precis samma sak som vi: hjältar måste offras.

Just nu sitter Kent och dricker Lonkero och jäser, men han har gått igenom laget med tränarna och jag är väldigt nyfiken på vart det slutar.
Likt Lonkero väljer jag glädjen.

Skål nubben!

+1

Jag är supernöjd med Nubbens första lagbygge som sportchef i HV. Speciellt med målvakt- och forwardssidan. Jag förstår att en del förväntar sig mer men vi är ingen toppklubb längre och är dessutom nykomlingar i SHL. Inget är givet i hockey men jag skulle bli förvånad om vi inte har ett eller två lag bakom oss inför slutomgångarna. Kan t o m bli slutspel. Det enda som oroar är tränar- och backsidan. Samuelssons hockey känns inte jättemodern och backsidan ser lite klen ut.

Nubben har satt ihop två lag inför årets säsong. Efter sex omgångar ligger båda lagen på kvalplats. Starka papper!

1 gillning

Avgå.

1 gillning

Har killen börjat jobba ännu? Eller sitter han och snicksnackar med Strålman fortfarande?

sämre än hult han är sämre än hult sämree äään huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuult för han är sämre än hult

1 gillning

Till nubbens försvar ska dock sägas att det finns minst en minst lika inkompetent individ i HVs ledning, nämligen den som anställde nubben. Och varför skulle man kunna ställa kravet att han skulle kunna lyckas med att bygga en trupp för SHL? Det har han ju aldrig lyckats med tidigare.

Som jag brukade säga 20/21 hämtat från Einstein: bara en idiot gör samma sak om och om igen och förväntar sig ett annat resultat.

1 gillning

Det är dags att agera nu medan det finns tid… mitt psyke håller inte för ännu ett negativt kval.

1 gillning

#Nubbenout
Motivering överflödig.
Se backsidan man väljer att starta säsongen med.

1 gillning

Dags att släppa backsidan. Nubben har misslyckats med precis ALLT.

1 gillning

Jag tycker att Hansson är bra scoutad och en bra värvning.
Ortio med. Men i övrigt inte många rått.

Hansson var väl Lindboms värvning?

Nubben har byggt två SHL:lag denna säsong… detta i helt olika skeden tidigt-sent, låg/hög budget, nya/gamla kontrakt etc. Dessa lag ligger efter 7 spelade omgångar:
13: Timrå 9p
14: Hv71 5p

Är ingen expert men tror inte detta är mannen för jobbet om vi inte ska spela i Allsvenskan nästa år.

Nu va du inte helt rättvis faktiskt, Timrå är 11a. Visst HV har ej startat som önskat, men jag skulle tro att lokalpressen här hemma lär skriva ett och annat om Rögle nu…

Avgå.

Jag är inte jätteimponerad av Nubben hittills men tycker kritiken mot honom är överdriven och att en del av kritiken mot Nubben borde riktas mot Samuelsson istället.
Han kom in sent och satt med många kontrakt som Hult tyvärr i sann Hultstil hade förlängt och som gällde även i SHL så redan där satt Nubben i en rävsax.
Tror aldrig vi givit ex Billins ett SHL kontrakt samt troligen ej heller många andra av de som Hult förlängde. Nu gick det inte ekonomiskt att riva alla kontrakt utan Nubben fick lösa de allra värsta casen.

Tittar vi på värvningarna så är ju sett till kostnad och förväntningar Elvenes och Tedenby katastrofvärvningar. Skulle Elvenes lyckas i Leksand, vilket jag inte tror, så får man sätta det på Samulssons konto i så fall.
Bengtsson och Westerlund tror jag kan funka sett till förväntningarna så där hoppas jag de får chansen och används rätt. Jag kan tänka mig att använda Bengtsson i PP2 före Billins och Andrae.
Martinsson är ju en bra back men inte som förstaback utan behöver något stabilt bredvid sig.
Ortio är en bra värvning.
Hansson och Vigneault får också anses som bra värvningar sett till kostnad.
Problemet är ju Miele, Peterson, Bödker och Nättinen men där tror jag att vi ska sitta lugnt i båten och jag tror att de kommer att varva upp och visa vara OK så tycker inte vi ska bryta kontrakten.

Så ersätta Elvenes och ta in en ytterligare spetsforward samt givetvis två toppbackar, mer behövs inte och är ju svårt bara det men allt krut behöver läggas där och sen bedöma Nubben efter det.

Så alla sågningar av Nubben tycker jag är förhastade samt viktigt att ta i beaktning att han inte valt Samuelsson som HC.

Jag tycker inte vi skall såga Kent. Dock skall vi granska honom ordentligt. Killen behöver bli synad, för det han gjort hittills imponerar inte.