Tråden om SC Kent Norberg

VÄRVA!!! KÖP KÖP KÖP!!!

Vet att läget är prekärt och jag är den första att skriva under på att skicka iväg spelare som ej presterar.
Men jag vet inte om de är särskilt smart av nubben att dagen innan ödesmatchen mot rögle och veckan efter den tyngsta förlusten i modern tid (efter uttåget.)
Att då gå ut i jp o hota med sparken för spelare som ej presterar. (Om nu inte jp gjort en höna av en fjäder.)
Antingen blir de en jävla fart på laget. Eller också får de motsatt effekt. Jag tror dessvärre på de sistnämnda i vår situation.

Tror inte de var så smart.

Fast som hockeyspelare på denna nivån är dom nog ändå ganska medvetna om att risken finns. Tror det snarare kan ge positiv effekt. Hade det iaf gjort på mig. Gillar att prestera under press

Sämre än Hult. Helt otroligt.

Ett kapitalt misslyckande. Avgå.

Så här går det när man värvar en sportchef vars största merit är att ha gått upp i SHL tre gånger. Grattis HV.

Men nubben har sagt att hans telefon går varm så det känns lugnt. Nubben är Hult, Hult är nubben. För Hult är marknaden död och ingenting händer. För nubben är telefonen varm och HV kommer ha ett kanonlag om tre år och ingenting händer nu.

Tidernas flopp värvning, sämsta truppbyggningen som någonsin har skådats.

Dags att sparka Norberg. Finns inget positivt att hämta. Ingen av de som värvades för att lyfta laget till SHL-nivå har levererat. De enda som levererar på den nivå de borde är kvar från förra året eller värvades från Allsvenskan. Bara någon av dessa som överhuvudtaget spelat i SHL tidigare.
Norberg kan ta och hitta någon annan klubb att köra i botten och justera sitt facit till 3-3 hos.

han är ju sååå stolt över han tackade nej till nhl meriterad spelare så han var tvungen att skryta med det i media, häärlig sportchef

En bedrift även med HV-mått att lyckas sätta ihop ett helt lag utan en enda matchvinnare.

Jag tänker inte dömma Nubben ännu.
Tycker spelet ändå ser OK ut. In med ett par matchvinnare och låt laget bygga upp ett självförtroende så tror jag vi kommer göra en helt ok säsong i SHL.

st.nu/2022-10-14/nubben-om- … er-allting
Nya uttalanden i Sundsvall Tidning. Någon med access?
Undrar just om klubben har någon policy för vad man säger och inte.

Det är nästintill samma artikel som var i jp för någon dag sedan, telefonen går varm, inget mer och inget nytt. Eftersom Bonnier äger st så går det logga in om man har premium för jp eller någon annan i koncernen

Nubbens badrumsrenovering

I 50-årspresent önskade sig Fru Norberg en badrumsrenovering. Nubben ville så klart göra sin fru glad och satte igång med beställningarna.

Eftersom väggarna är det viktigaste i ett badrum satsade han på kakel av elfenben från tjuvjagad afrikansk elefant. Tyvärr ville frugan ha sådana där arabiska mönster på kaklet men det löste Nubben kvickt genom att beställa knasiga klistermärken från wish.

Elfenbenskaklet blev så klart kostsamt men det ordnade Nubben med sina internationella kontakter. Efter inköp av en handvevad torktumlare från Bulgarien och en försåtsminerad toalett från Ukraina fanns det gott om pengar kvar.

När Nubben åkte runt en dag i Jönköping för att få täckning på sin tejpade Nokia 3210 i hopp om att Strålman skulle ringa fick han syn på en stor reklamskylt: ”Gratis toaborste vid köp av tio meter duschslang.”
Det var ödet. Nubben insåg vad som skulle bli kronan på verket, en 100 meter lång duschslang som man kunde gå runt med i huset och duscha. Till på köpet skulle han få tio (!) toaborstar. Då kunde han skippa inköp av två tandborstar, ha en som toaborste och ändå ha 8 stycken kvar som ryggkliare (Nubben var inte så bra på matte).

Så kom tillslut dagen D. Fru Norberg fick sätta på sig ögonbindel och gnuggade händerna förtjust inför den stora överraskningen. Men när hon tog av sig bindeln utbrast hon: ”Vad har du gjort med mitt kök!?!”

Efter några dagar på intensivvårdsavdelningen kunde hon åtminstone trösta sig med en sak. Äntligen fick alla de där bajskorvarna i diskhon sin förklaring!

Höll på att köra över, inte jättenära dock, Nubben ikväll utanför Hemköp i nya Munksjöstaden, periodpaus i matchen emellan Örebro-Skellefteå. Han kom gående från Hemköp i kortbyxor med telefonen i högsta hugg i ena handen och lite inköpta varor, snus?, i andra handen.

Såg väldigt upptagen upp måste jag säga och samtidigt väldigt fokuserad så ser nog bra ut med nya nyförvärv till HV var känslan i mörkret vid västra Munksjön. Måste vara kallt i Sundsvall om han kör kortbyxor i Jönköping.

Analys av HV samt intervju med Kent

Cirkus 25mil skillnad men jag har fortfarande shorts i skånsk stad så :wink: :smiley:

en vän till mig som bor i jkpg hade sett nubben på stan idag, där var telefonen vid örat konstant!

Jagr confirmed!