Tråden om SC Kent Norberg

Nubben… Varför gör du ingenting? Vi tappade Elvenes för längesen nu. Tedenby gick sönder för längesen. Bödker nu skadad ett tag framöver. Vi förlorar matcher på löpande band och vi tappar allt mer mark i tabellen. Om vi ska överleva denna säsong måste vi agera nu! Kosta vad det kosta vill. Att åka ner i allsvenskan igen kostar ännu mer! Snälla! Värva ihop ett gäng spelare per omgående.

Googla Nubben+Frölunda/Kent Norberg+Frölunda och där har ni all research som Lindbom borde ha haft innan han valde att skriva tre år med Nubben.

Annars.

Kapanen har alltså brutit Nubbens kontrakt med LaLeggia för att struktera om Timrå. Man var alltså beredd att saka fjolårets poängstarkaste back i Timrå (eller i SHL-jumbon beroende på hur man ser det…) pga ekonomi och för att få ett BÄTTTRE lag. Dessutom ryktas Nubbens värvning Halloran vara på väg bort, enligt Timrå-forum. Kapanen valde också tidigt att bryta Viktor Liljegrens kontrakt när han tog över. Hur många år som Nubben skrivit med en då 26-årig allsvensk spelare? Tre år.

Allt går igen. Men nu i HV. Grattis till oss. Eller inte.

Jag förstår inte hur man ens med onyktra ögon kan på pappret gå för nubben…Jag är fullt medveten om att jag inte är “expert” inom området sportchef och saknar insikt i flera detaljer.
Men inom alla branscher tittar man iaf på ett CV/merit INNAN anställning!
Vad säger då herr Norbergs CV då? -

  1. Notorisk Timråit som studsar upp och ner emellan ligorna.

  2. Långa och fullständigt GALNA kontrakt för spelare där endast Nubben kan se storheten.

  3. Totalt havererade Frölunda när han arbetade med något annat än Timrås sparbössa.

  4. Kontaktnät och erfarenhet? Aka Strålman/Dahlen?

HV var naturligtvis förutseende och värvade Nubben för att han är grym i Allsvenskan.

Efter att ha läst intervjun med nubben så tilltar känslan av att detta är den största katastrofen i HVs historia. Vilken jävla pajas. Han sitter och rakt av erkänner det som vi amatörer har sagt hela tiden - att man blev förblindade av framgångarna på försäsongen och de som tippade laget som guldkandidat! Förstår ni innebörden av detta ofattbara uttalande?!

Och för er som av outgrundlig anledning har en enda tillstymmelse till förtroende kvar för denne halvfigur måste ju inse nu att det aldrig kommer att gå vägen med denne halvfigur i klubben?! Han sa att han lärt sig massor av förra säsongen, men ändå sitter han här, ansvarig för lagbygget som ligger sist så in i helvete i år och så går han och erkänner detta!?

Att denne fars till sportchef inte fick sparken i samma sekund som denna intervju trycktes pekar på att HV är en sjukligt misskött förening ledd av dilettanter. Inte en chans att HV etablerar sig i SHL med nuvarande ledning, med tanke på att de först värvade nubben (vilket var helt ofattbart i sig) och som nu inte heller ger honom sparken.

Fy fan säger jag bara. Trots att jag redan dömt ut det här lagets chanser att hänga kvar i SHL så måste jag säga att det vände sig i magen både en och två gånger när jag läste denna intervju…. Ser absolut ingenting som kommer att rädda HV.

+1.

+2
Jag blev riktigt provocerad av intervjun.
Sådär drygt nonchalant och som att han tycker att han själv är lite skön.

Nubben har basat över en klubb från en bruksort där han fått agera lite starkeman. Gick åt h-vete när han fick chansen i en större organisation som Frölunda. Ser ut att gå åt h-vete nu när han är i HV.

Den kultur han är fostrad i verkar helt enkelt inte gifta sig med en förening med större ambitioner än att hålla sig kvar. Sen är det inte Nubbens fel. Har man det inte så har man det inte.

Däremot. Att Lindbom och Wilander (eller vem det nu var) valde Nubben som sportchefen att göra HV till ett topplag igen, både på kort och lång sikt (Nubbens egna ord inför säsongen). Det är ett ofattbart dåligt beslut i nivå med när vår gamla KD valde att förlänga Hults utgående kontrakt med tre år.

Ibland behöver hockey inte vara så jäkla svårt, vilket många, i synnerhet de som styr föreningarna, vill få det till. Ibland räcker det bara att vara lite logisk.

  1. Väljer man att ta in SHL-jumbons sportchef borde det rent logiskt sett ge en fingervisning om var man kommer hamna i tabellen.
  2. Väljer man att ta in en sportchef som misslyckats i en organisation, snarlik ens egen, borde det rent logisk ge en fingervisning om hur samme sportchef kommer att lyckas i ens egen organisation.

Men näe, i HV ska man vara smartare än alla andra. Och det ser ut att straffa oss. Igen.

Man kanske hade förstått Nubbens tugg om det handlade om ngt div 4 lag i smygehuk… men nu handlar det om en klubb med alla ekonomiska förutsättningar som finns, varför sparkar man bara inte ut denne man?

Nån som har länk till intervjun ni syftar på?

hv71.se: studio 71, program 1

Här är en ny artikel om kent

Stor skillnad i kommunikation jämfört med tidigare sportchef

Nubben: “Det är klart, ligger vi där vi ligger så är det en del som inte har fungerat och då måste man försöka åtgärda det och då blir det en del att göra”

Jämfört med Hult : “det är denna gruppen som ska göra det”.

Sen är väl frågan om det skiljer så mycket i utfallet eller om det bara är tomma ord och en ett annorlunda sätt att kommunicera. Återstår att se.

Nubben är mer rak än Hult? Ja.
Levererar han bättre än Hult? Högst tvek. Och då är det illa. Väldigt illa.

Som sagt. Timråfans skrattar åt Nubbens uttalanden i HV. De har hört hans snack så många gånger förr.

Tror fortfarande på nubben även om han kunde täppa igen brödluckan ibland (Strålman). Är inte nubbens fel att vi saknat ett grundspel sen 2011 det tar tid att vända.
Vad det gäller klyktattarna bryr jag mig inte ett smack.

Så han sa som det var… eller? Precis samma som vi konstaterat. Däremot är jag provocerad av att vi ligger tvärsist.

Nubben säger om det krävs så kommer han agera.
Dax att visa handling nu Nubben! Bort med Samuelsson och in med Jonas Rönnqvist.
Sen måste vi ha in centrar som kan leda laget! Det är liksom den viktigast delen i ett lag. Men vi har inga som kan ta tag i det.

Agera nu för fan!

Jag lovar att de slutar med att han tar in Timrås gamla tränare. Fredrik Andersson

Nån som tvivlar?

Jag vill inte se Kent mer. Bort med han. NU!

Söndag idag. Räknar med beskedet från Hammer idag. Nubben sa denna veckan. Hoppas han håller detta.