Tråden om SC Kent Norberg

Ja men va fan, man får som nykomling inte bli förblindad på detta sätt. Efter så många år som SC. Anmärkningsvärt.

Exakt. Det var precis det som var min poäng. Ska vi bli imponerade av en sportchef som ”säger som det är” när det han både direkt och indirekt säger är att han är totalt naiv och inkompetent? Trots att han tidigare påstått att han lärt sig massor, men nu gör om samma misstag igen?

Ok jag tolkade det som att han syftade på att det är något som han i efterhand tror smugit sig in i spelarnas huvuden.

Har svårt att tro att Nubben på försäsongen håller tal för laget om hur jävla bra dom är som vunnit försäsongsmatcher men vad vet jag.

Jag brukar tycka att de flesta OUT-inlägg om tränare och sportchefer är överilade och felaktiga, men när det gäller Nubben så är det tyvärr bara att instämma. Han HAR gjort det skickligt med Timrå genom åren - med begränsade resurser, men så fort han får en stor budget att jobba med så verkar han hoppa på allt som kan tänkas vara ledigt, och gärna dyra kända namn utan nån egentlig linje.

Avsaknanden av linje är tydlig.

Det känns som han vill balansera ett i SHL svagt HA-gäng, med stora namn och många meriter, snarare än rätt spelare. Kan väl inflika att på fråga om värvningar på mötet igår så är det så att ingen värvning Kent gjort har inte oxå diskuterats med Tommy etc. Det var Tommy noga med att påpeka.

Nubben…

Som du ser så dominerar André Pettersson just nu i landslaget. Varför gör han de? Jo tör att han har två riktigt bra spelare bredvid sig. Så var snäll o skaffa en till lekkamrat till honom. Om de inte är för mycket begärt.

Tack.

Smärtsamt o säga men Nubben känns oprofessionell. Kommer med dåligt underbyggda påståenden. Ibland rent av felaktig information eller saker som han inte har på fötter när han säger. Tänker såklart på informationen kring Hjalmarssons återkomst och när han skulle bli spelklar samt ”uppsnacket” inför det stora omtaget…

Ska man se det från de positiva, är ju ändå 2 dagar kvar på uppehållet.
Tror inte man kan vara så dum så man uttalar sig om att ”saker kommer hända” om man inte sitter på något?
Tror vi blir överraskade av nubben gubben.

Mycket trevligt med Dekman igen på forumet. Tack!

Verka ha en förkärlek till långa kontrakt igen. Minns Johan Davidssons 5-års kontrakt 24 mille och Ledins 6-års kontrakt 19.5 mille osv…
Håller min personliga åsikt utom räckhåll - Versteht mich fast :wink:

#76 aftonbladet.se/sportbladet/ … ner-kronor
#97 aftonbladet.se/sportbladet/ … 95-milj-kr

Annars en trevlig sida med tröjnummer genom tiderna:
hv71.se/trojnummer

“Du kan lita på mig” jajaja Nubben löser detta innan 15:00 imorgon. Känns som hypen för lill-dansken är ett PR-trick för att kompensera för uteblivna trades (inget emot fisker men jag har inte sett tillräckligt för att han ska rädda Nubbens bygge).

Det här är exakt det som är nubbens stora problem och den totala avsaknaden av kompetens. Lagbygge. Spot on, Diabolics.

Och tyvärr är ju detta inget nytt. Vi hade facit redan när han kom. Bara kolla på vad han “lyckats” med i Timrå och ställt till med i Frölunda.

Nej precis. Utvecklingen i HV med nubben som SC var lika säkert som amen i kyrkan.

Uppehållet är över… du kan lita på mig Nubben Norberg levererade inte på sitt löfte. Okej, jag ställer några öppna frågor.
Borde man inte kommunicera ut varför det sket sig denna gången också?
För visst måste nubben ha haft något på kroken?
Varför meddela något så starkt och ingjuta hopp i fansen om det aldrig fans ett namn?
Om det inte finns något, säg det istället.

Det enda jag önskar mig i julklapp är att nubben inser att det här med hockey inte är hans grej, ber om ursäkt för allt han ställt till med, bryter sitt kontrakt och lämnar med omedelbar verkan.

Vi leker med din önskan och vem ska isåfall i detta prekära läge ta över rollen som ny sportchef enligt dig?

En mycket bra fråga. Jag vet inte. Men om jag hade fått gå bakåt i tiden så hade jag hellre sett att man förlängt med Hult till den här säsongen och rekryterat en ny sportchef under den här säsongen. Hur som helst så kunde jag inte i min vildaste fantasi eller i mina värsta feberdrömmar tro att man skulle gå och värva nubben! Jag undrar verkligen på vilka meriter och under vilka omständigheter denna värvning faktiskt skedde. Men det lär vi aldrig få svar på.

Men åter till frågan. Jag vet inte. Jag har inte koll på marknaden.

Nej, nej absolut inte Hult! Är ju tyvärr till stora delar hans fel att det ser ut som det gör med alla idiotiska långa kontrakt han delade ut som gällde även i SHL.

HV gjorde det bra som värvade en ny sportchef under förra säsongen, det man kan diskutera är valet av Nubben, inte tidpunkten för byte.

Jag har ännu inte helt givit upp hoppet om Nubben utan hoppas att vi hänger kvar och att han nästa säsong visar toppresultat när det mer blir ”hans” lag.

Hittills är han en svag 2a.

1 gillning

Nubben är ju bara Hult ver 2.0. Långa dyra kontrakt med spelare som få andra vill ha. T o m för en amatör så är lagbygget uppenbart obalanserat. Värvningar under säsong är ljumna. Och ”marknaden är död”…… Vad skiljer? Förutom att Hult ändå bryr sig om HV?

Jag tyckte att lagbygget såg intressant ut inför säsongen. Möjligen att försvaret såg lite svagt ut men målvakter av bra SHL-klass. Kanske också att det satsades på en del “föredettingar” istället för unga “up and coming”. Tedenby, Petersson, Nättinen, Boedker, Vigneault och Miele. Hur många var kritiska till dessa värvningar? De borde tillsammans med Forsberg och övriga kvar från året i HA vara en fullgod forwarduppsättning. Det visade sig vara fel. Dessa herrar förtjänar kritik, mer än Nubben som trots allt har värvat och förstärkt på en svår marknad. Ni som kritiserar Nubben, vad borde han gjort annorlunda förutom att kanske ha skaffat en spåkula? Enligt mig har laget underpresterat kraftigt, inte sportchefen.