Han har rätt i allt han skriver!
Helt ärligt så är jag glad över denna krönika.
Han för vår talan i det offentliga rummet.
Höken: “Nu jävlar ska jag skriva en krönika som retar upp alla HV-fans”
Klipp till när han öppnar mejlkorgen imorn, överfull med beundrarpost från HV-fans"
Jag kommer maila Johan och tacka honom.
Han skriver det som behöver skrivas.
Skönt att någon i det offentliga rummet skriver det som behöver skrivas
Klockren artikeln av Svensson som lär svida som grovsenap i röven på styrelsen som redan kanske tröttnat på Kent. Bästa av allt är att det är ingen liten rad utan den täcker hela första sidan på sport expressen som är omöjlig att missa. Detta kommer det pratas om ordentligt i HGs korridorer.
Är det någon som uppfattar att kent skulle vara mer prestigelös än någon annan vi haft på SC-posten?
Skrev till både höken och sanny att lus läsa vårt forum för ett par dagar sedan om de verkligen vill få en inblick i vad vi fans tycker ( tror inte hans artikel bygger på mitt mail, men kul hade de vart om de va så att de är jär inne och kikar )
Det är nog en del lurkande här. Ungefär hälften av vår trafik är från folk som inte loggat in, som bara läser. Många av dem kanske har konto också, men många lurkar. Min gissning är att vi har ca 10-15% regelbundna skribenter, ytterligare lika många ibland-skribenter samt resten lurkers. Däribland andra fans samt folk i allmänhet. Skulle väl vara tjänstefel att bara kolla svenska fans… (har de ens någon trafik?)
Så trött på Nubben och hans sätt bygga lag att bara hoppas HV skickar honom snarast! De kan inte tillåta han kasta pengar i sjön som han gör. Så skönt med Hökens artikel för då kommer allt mer till ytan det är inte bara vi HV fans som ser alla fel utan typ alla.
Det hela påminner lite om Kejsaren är naken. Vi är ett gäng pojkar som under ett bra tag skrikit: Nubben är naken, Nubben är naken!
Höken med sin krönika är den första i folkmassan som lyssnar och snappar upp det vi säger.
Snart ropar förhoppningsvis hela hockeysverige att Nubben är naken.
Tack. Nubben naken. Nu kommer jag inte kunna sova resterande dagar av månaden…
Haha! Ja, håller med till fullo
Uppladdning inför matchen. 70 minuters snack med Nubben…
Det tar vi imorgonbitti
70 minuters hymlande, den tar vi imorgon
Lyssnat 20 minuter. Ger ett rätt ärligt intryck hittills. Sympatisk. Ibland kanske han är för ärlig… Typ om vad han tycker om vissa spelares insats… Tikka däribland. Samtidigt. 20 minuter som kan summeras med att han underkänner sig själv.
Han vill fortsätta jobba för HV, sa han precis just nu.
Uppdatering. Han gillar Monty och står för tränarvalet. Nu börjar de svamla om kontinuitet. Han vet att många var kritiska till Monty för att han kom från LHC och inte vunnit guld med småkronorna. Nämner inte sitt eget förflutna med Monty… Meritmässigt inte särskilt stor skillnad mot Rönnberg innan Frölunda värvade honom.
Nämner att det sällan blir bättre av att byta tränare. Kommer på sig själv och benämner fjolåret som en lyckträff…
Tryckte mig igenom det sista.
Sammanfattning. Nubben är självkritisk till vissa saker. Många förluster rör sig om individuella misstag, dumma utvisningar sist mot Frölunda. Monty är rätt man. Måste ge det tid. Pratar om att det är höga förväntningar från fans. Skyddar sig bakom att HV sparkat många tränare osv.
Jag har inte ändrat uppfattning. I teorin låter det bra. I praktiken är det så fel det kan bli
Smeknamnet ”nubben” fick ny betydelse?
Kan inte någon bara gå full “UT UR MIN KYRKA!”