Tråden om SC Kent Norberg

Att det (den här gången också!!!) är styrelsen och en tillförordnad ordförande som får ta besluten som sportchef borde tagit för flera omgångar sen, ja det säger fortfarande allt om läget.

Sparka Kent Norberg.

1 gillning

Klart att Nubben måste bort, men sedan måste nog också föreningen sanera sin självbild en aning - inte storklubb, utan f d storklubb. Då kan man inte år efter år sparka tränare och att klubbdirektören därefter ska göra en Messias 2.0. Det ger ett löjets skimmer över en förening, som likt dess nu f d HC har en kostym som man inte riktigt fyller…en långsiktig organisationsplan efterlyses!
Om nu Jojo-JL enbart kommer att vara HC resten av säsongen och man inte ersätter KD-rollen. Märks det då ändå ingen skillnad, vad ska man då i framtiden ha en KD till? Enkom för att mitt i säsongen ersätta odugliga tränare…dags att slimma organisationen, eller finns det omåttligt med pengar att ösa ut över ickeleverantörer? Någon (läs publiken) ska ju i slutändan betala för “gratisluncherna”, så det vill till kollektiv skärpning om man inte vill uppleva nya pinsamma “go bananas” situationer i HG.

4 gillningar

Kollar på första intervjun med Nubben och Montén i HVTV.

Montén: Det är en stor möjlighet, en rolig utmaning. Möjligheten att jobba med Nubben igen. Jag har jobbat med honom tidigare så det var många grejer som föll på plats.

Nubben: Jag har jobbat med Montén tidigare, det var väl 12/13. Vi åkte ur, det är väl lika bra att säga det…

Montén garvar.

Vem skrattar nu???

12 gillningar

Saldot på bankkontot skrattar

hahaha aa det är en larvigt usel värvning måste man säga.

Hans meriter på förhand? Han har ju aldrig lyckats med ngt den gode Montén ändå fick han uppdraget.
Det är sjukt !

1 gillning

Nubben! Jag vet att du är härinne och läser.
Jag är också säker på att du vet om att ingen i föreningen respekterar dig.

Du skulle vinna massa respekt om du sa upp dig själv och avgår så föreningen slipper betala din lön något mer.

Om inte för alla andra lukrativa kontrakt du skrivit med tveksamma spelare.

Har du den minsta skam i kroppen så avgår du och då får du iallafall respekt från supportrar och sponsorer.

VI.VILL.INTE.HA.DIG.HÄR.EN.MINUT.TILL

5 gillningar

Aningen hårt inlägg/går lite väl hårt åt Kent som person för min smak. Kontentan av ditt inlägg håller jag dock med om (att det är dags för han att steppa åt sidan). Tycker dock vi bör hålla oss på en bra nivå just då det faktiskt finns en möjlighet att personen i fråga läser inlägg och kommentarer.

26 gillningar

@Jompii Det var just min tanke att han skulle läsa.

Det är tyvärr så det känns och vill Admin ta bort mitt inlägg så får se göra det.

Men det är så det känns just nu.

Bra inspel Jompii.

Rent generellt gäller följande:
Som jag försökt säga: välj orden med omsorg. En bra regel är: skulle jag våga/kunna säga detta direkt till personen i fråga, om vi träffades vid kaffe-automaten? För de människor som är normalt funtade så är det en jättebra regel. Skriver man nått hårresande, OCH att man dessutom är en sådan som säger det direkt till en annan människa, ja då är det nog “kört” ändå… och inga regler hjälper.

Och, då syftar jag på de EXAKTA orden och formuleringarna. Inte bara sakinnehållet.

6 gillningar

@Diabolics Ja jag skulle utan tvekan kunna säga det öga mot öga.
Jag skriver aldrig något som jag inte vågar stå för i verkligheten för jag är sådan som person.

Skulle nog vara ännu värre i verkliga livet men lugnt och belevat.

Viktigt att komma ihåg att personen Kent Norberg är en hyvens och trevlig kille, däremot har sportchefen Kent Norberg helt misslyckats i sin roll i HV71 och förtjänar all kritik som han får för sitt lagbygge och sitt val av HC.

2 gillningar

@Jonte72 Givetvis är det i hans roll som SC jag kritiserar honom.
Han verkar vara en hyvens kille men ska inte vara här i positionen SC.
Men enligt senaste artikeln i JP så har ju styrelsen fortsatt stort förtroende för honom.

Så han blir nog kvar.

Så låter det alltid tills de längre inte har det. Har varit med om att man gått ut och sagt att man har förtroende för en person ena dagen för att sen dagen efter sparka dom från sin post.

Sen är det väl det att man inte ska tala för alla andra. Du vet väl inte om huruvida andra i föreningen respektera honom, oavsett om det är som SC eller person. Den biten är särskilt onödig kan jag känna.

Jag är på något sätt ambivalent till Kent. Som några ovan skriver verkar han vara en trevlig och sympatisk person. Dessutom har han ändå värvat en del bra spelare som jag inte tror hade varit på kartan för Hult att värva. Jag gillar även att han är rätt öppen vilket ger mer insyn som supporter. På minuskontot är ju naturligtvis resultaten. Två sparkade tränare, trupper som inte kommer samman och brandkårsvärvningar som påverkar ekonomin negativt långsiktigt. Summan av kardemumman för min del blir att Kent är en mycket bra person men på fel plats.

1 gillning

Det är här det blir viktigt att skilja på sak och person. Det finns ingen logisk motsättning mellan att vara trevlig och inkompetent/dålig på sitt jobb.

3 gillningar

Värvat några bra??
Om jag tar kliver ut i skogen och plockar kantareller och bjuder hem vänner på middag, är jag bra vän när 3 av 4 får akut söka vård efter förgiftning när den fjärde fick en god kantarelltoast?
Det är inte svårt hitta god svamp om du plockar all svamp…

1 gillning

Välkommen ut ur garderoben och in bland skribenterna!

Här inne så är kritiken helt inriktad mot hans resultat. Jag postade detta innan:

Baserat på detta skall han ut inom fem minuter, från och med nu, … nu… nu … nu

Ett magiskt dåligt utfall på vår investering. Så dåligt att: truddelutt: klockorna stannar.

6 gillningar

Vilka? Jag är genuint nyfiken på vilka de här bra spelarna är som Nubben värvat, och som aldrig hade funnits på Hults karta… Den enda jag kan komma på är Strålman. Han hade aldrig kommit hit utan Nubben. I övrigt är det en kombo av spelare som alla sportchefer troligen har koll på, spelare som redan har HV-anknytning, spelare som Nubben känner från Timrå eller finnar för han tog en kryssning dit och kollade på hockey…

OBS! Jag vill också understryka att PERSONEN Nubben har jag inget emot, som sportchef däremot är han inget vidare. Eller rättare sagt, verkar finnas två Nubben… en som var i Timrå och värvade smart pga begränsad budget och en som inte kan hantera stora pengar.

1 gillning