Det tackar vi för @Regnet.
Vi fortsätter diskussioner om vår sportchef i denna tråd och försöker hålla oss till det nu alla
Det tackar vi för @Regnet.
Vi fortsätter diskussioner om vår sportchef i denna tråd och försöker hålla oss till det nu alla
Jag ser en poäng i både det du och Shitkicker skriver (lite lagom svenskt mellanmjölksaktigt).
Det finns väldigt mycket väl underbyggda resonemang, analyser och kritik på forumet. Ris och ros. Engagemang. Majoriteten av skribenterna tycker jag håller sig på denna planhalvan.
Men det finns också en del inlägg om hur inkompetent en viss spelare eller ledare är. Inte alltid lika väl undebyggda resonemang och ofta med en svans som bara fyller i. Det blir repetetivt. Jag tycker själv det är ganska tröttsamt att läsa dessa och kan ha förståelse för om man som “utpekad” tycker det känns jobbigt och en smula orättvist emellanåt. Jag anser dock inte att det faller under begreppet hat, men så är jag inte heller den som stått i skottgluggen.
Det jag retar mig mest på av skriverierna och uttalandena senaste tiden är att det det skulle förekommit hot också. Var då? Inte här iallafall! Modsen reagerar ju hårt redan om någon skriver “sopa”.
Sammanfattningsvis så har jag viss förståelse för den enskilde individen, men anser att utspelen från A. Davidsson är orimligt överdrivna, orättvisa och en offerkofta som snarare gör klyftan mellan ledningen och supportrarna ännu djupare.
Montén har ju inga social media — han sa att han slutade med det under JVM tiden så det drabbar ju inte honom ändå. Men är man inte mer hårdhudad än så i denna branschen så ska man nog inte ha en ledarroll. När vi har de sämsta siffrorna både offensivt och defensivt de senaste 20 åren, då bör kritik vara befogad. Sen som sagt, kritiken gäller prestation / ledarskap och inte person.
Kent Norberg har, med rätta, fått enorm kritik för sitt lagbygge. I allt negativt kring Kent, vill jag ändå ge honom lite beröm för turerna runt Nick Shore.
Dels att, i konkurrens, överhuvudtaget få hit honom. Sen måste han förberett ankomsten och all pappersexercis jättebra, förbeställt tid för Shores inställelse på Migrationsverket mm.
Shore landar alltså på tisdagen, tränar på onsdagen och är spelklar idag. Tycker det gått överraskande snabbt, så bra jobbat!
Han har ju övat nått så in i helvete med all 3696 spelare han värvat, så något måste han ju lärt sig
Samt, redan gjort allt detta för exakt den här personen för mindre än ett år sedan
Han behövde bara ändra datumet på ansökan. Easy-peasy
@CROHB Kan det vara så att man skyddar varandra?
Jag tycker det brådskar i att vi får in en person från forumet som kan blanda runt tankarna lite i styrelsen.
Jag förstår att De över Nubben måste säga att de är nöjda med honom fine…
Men det är inte farligt att lägga till ett - men… När de pratar om Nubben.
Vi allihop som ser hur det ser ut i verkligheten kan väl inte ha så satans fel i vad vi tycker är galet med SC!
Förstår inte styrelsen att de drar ner sig själva i gyttjan när de blundar för allt som är solklart fel med SC!
Nu hoppas jag SC + styrelsen ser att det är en målvakt vi behöver och absolut ingen mer med anknytning till Timrå eller Nubben överhuvudtaget.
Brattström är ju ännu en nubbenkompusvärvnibg från Timrå.
Snälla styrelsen kan ni inte bara entlediga Nubben åtminstonde inte låta honom rekrytera någon mer .
Så Pecka Lindmark är utesluten som målvaktsalternativ…han lirade visst någon säsong i Timrå. Synd, jag var annars på väg ner till HG för att inmuta en rökruta jämte spelaringången…
Vi har inte glömt, att den största boven av dem alla fortfarande har jobbet kvar.
Upp till bevis nu!
Han ryker nog ändå. Är han kvar till jul så har han ju i princip byggt nästa säsongs lag till stor del.
Mycket är ju klart till jul säsongen innan i ett lagbygge. Ska en förändring ske så bör det ske snart.
Alternativt att han är kvar fast med ett kort koppel. Frågan är bara vem som håller i kopplet?
Känns inte som det är någon handlingskraft i föreningen så jag kan se honom bli kvar faktiskt och det längre än vi tror.
Tänk om han sparkar sin chef som tillfälligt är ute på ett krisuppdrag?
Jag avskydde Johan Hult men Norberg tar tamefan över stafettpinnen. Herregud vilken värdelös ”sportchef”. Och du, pysen, TF A.Davidsson, läser du detta så ska du ha jävligt klart för dig. Jag kommer fortsätta denna häxjakt tills ni rensar ut skiten från föreningen. Ni får ingen ryggdunk från mig.
Högst budget, särklass sämsta trupp och en självbild utan dess like. Annie Lööf vore kanske inte så dumt trots allt……
Hade jag haft med SHL-mått mätt oändlig budget hade jag också kunnat sätta ihop ett jumbolag. Kan till och med gå så långt som att säga att jag hade klarat det med minimal budget.
Nubben är total katastrof, vi såg idag hur välmående Timrå ser ut post-Nubben. Måtte HV göra samma resa.
Känns som att vi inte kommer att överleva Nubben till slut. Klarade oss ifjol med nöd och näppe men nu är känslan att vi ryker. Beslutet att låta Nubben leda återetableringen och framtidsbyggandet av klubben blev ödestigert.
I det korta perspektivet så kvittar det vem som är sportchef nu. Finns ingen sportchef som kan komma in och ändra speciellt mycket nu.
Det är spelarna vi har som på nåt mirakulöst sätt måste få sina huvuden ur röven och börja spela sporten ishockey.
Till nästa år oavsett vilken serie så får inte nubben vara kvar så är det bara.
Yes, Nubben har inte gjort det bra men det är snarare fel på de personer som tillsatte sportchefen.
Ja men precis @Josefina tror många med mig skulle vilja få svar på hur anställningsprocesser gått till för KD, SC och HC samt AC de senaste åren. Att det funnits förbestämda kravställningar, att processen genomförts med välgrundade faktabaserade beslut, i samförstånd. Även om de inte är tvungna att dela med sig av detta skulle det visa på en god självkritik och förändringsvilja. Och hur är planen att de ska gå till framöver. Bra frågor ta med sig till nästa styrelse. Kanske även vilken fakta man tänker ta hänsyn till och motivering till det.
Tänk om det skulle tas ett beslut att en oberoende konsultfirma fick de tillgång till allt för att se vad som är fel och vad som behöver göras.
Sorry något OT
Satt i en rekrytering för några månader sedan, tester till förbannelse och därefter en sittning med psykolog i 3 timmar för genomgång av utfall. Fick inte jobbet och tror inte Nubben hade fått det heller:-)
Håller med dig, alltid lätt att flytta fokus från eget ansvar till ”mellanchefer”, som sagt börja alltid uppifrån. Rätt från början blir rätt i slutet således ligger felet i ekvationen innan Nubben.
Jag vill inte försvara Nubben! I mina ögon är han kass. Men jag tror ändå att det finns mycket att förbättra för att stödja en sportchef.
Jag undrar tex hur scouting verksamheten ser ut.
Man har ju ett statistik/video team. Hur är de inkopplade?
Hur kopplar man dem och scouter till de som jobbar med spelarutveckling.
Jag tycker det är lite för många värvningar som inte levererat för att det bara skall vara sportchef och coach som felat.