Tråden om SC Kent Norberg

Japp den erfarenheten har jag också, men min mening med sportrådet var att bredda tanken lite mer, ex långa spelarkontrakt, kan någon plocka fram något långt kontakt (4+)som HV skrivit där spelaren är lika bra de sista åren som vid år ett. Exempelvis Ledin och Davidsson blev ju sämre och sämre efterhand, finns säkert fler exempel.

2 gillningar

Går ju rykten om att styrelsen är väldigt nöjda med Nubben och i alla intervjuer verkar de flesta väldigt nöjda med hans arbete inom HV71.

Han gör säkert sitt bästa och det är inte Nubbens fel att HV ville ha in honom och låter honom hållas.

Det jag däremot inte kan förstå är hur de ledande inom HV kan vara så nöjda med sin sportchef.

Han har lyckats med att i stor stil toppa löneligan i sina båda säsonger inom klubben. Han spretade emot med nubbar och klor när styrelsen ville göra en förändring på tränarsidan.

Hade han fått sin vilja igenom hade vi nog haft ett smålandsderby i residensstaden i Kalmar län i kväll.

Solklar ohotad etta båda säsongerna i tabellen över spenderad krona per poäng. Det borde styrelsen förstå är en liga man helst inte vill toppa. Bättre toppa något än inget kanske?

Han lyckades ligga på jumboplats efter tolv omgångar med återigen dyraste truppen och ett lag som är 100% hans eget. En helt egenvald coachstab dessutom.

Ofattbart att man är så nöjd med hans jobb efter dessa väldigt tydliga fakta som talar emot att en styrelse borde vara nöjd.

Troligen förklarar man det med att det är forumets fel som återigen hade rätt.

Kan någon oberoende objektiv hockeykunnig person förklara vad det är Nubben gjort som är så bra och som vi här på forumet fullständigt lyckats missa?

Vad hade behövt hända för att dessa ledande människor inom HV inte skulle vara nöjda med sin sportchef? Toppar man fel tabell två år på raken så är man inte direkt vass.

4 gillningar

Det du skriver vittnar om ett större problem än Nubben.

Jag började skruva på mig den dag Wilander anställde Lindbom. Vänta nu, tänkte jag. Lindbom var ju en del av Hult-eran när allt gick åt helvete. Men ok. Jag gav honom en chans.

Sen anställde Lindbom Nubben och jag skruvade ännu mer på mig. Men okej, vi måste ge Nubben en chans.

Tio omgångar in på förra säsongen och man insåg hur jäkla tokigt allt är.

På det anställer Nubben Montén och klubben börjar prata om att det är viktigt med kontinuitet, likt förra styret. Med andra ord menar de, resultaten är oviktiga, det viktiga är att det är samma personer som får styra de kommande åren.

Hua.

Tyvärr tror jag allt behöver blåsas ut. Igen. Beroende på Lindboms resultat i båset kanske han kan få vara kvar som tränare. Men det ska mycket till

3 gillningar

En rejäl utrensning måste till. Bort med all vänskapskorruption.

1 gillning

Alltså dom har ju inte fel när dom säger att det är ett drev mot ledarna i HV här :stuck_out_tongue:

Säger inte att ni har fel heller men det är bara en konstant flod av inlägg om hur kassa de är.

Tänk att försöka göra sitt jobb när man vet att det finns en tråd på internet dedikerad åt att nagelfara allt man gör och där alla skriver att man är sämst. Hur hade ni själva mått av det?

3 gillningar

Tränare osv måste ju begripa att det handlar om att vinna det är ingen picknick. Klarar man inte det ska man nog göra något annat. Sedan får man väl se till att skydda sig och inte läsa allt om man har en sådan position. Tycker inte att det är några övertramp på detta forumet iallafall. Jag tycker att det är ett väldigt gnäll från Monten och andra.

Visst det är inga övertramp. Men det är en kavalkad av långa utläggningar om hur sämst man är på olika sätt. Jag tror det tar på en tillslut. Bara för att man är idrottare så slutar man ju inte vara människa.

Och de senaste uttalandena i media tyder ju på att de trots allt är medvetna om vad som skrivs här.

Vi har Sveriges bästa forum. De flesta andra lag verkar inte ha som vi med en tråd för varje person etc utan det är mer att de skrivs lite på svenskafans i en enda lång tråd. Svårt att hitta nåt specifikt om just en person och inte så organiserat och kategoriserat.

När man har en tråd för varje person så blir det ju så himla mycket mer riktat just mot en person och det är ju helt öppet och lätt att hitta för vem som helst att läsa.

Jag har tänkt på det tidigare med men har hamnat mer i fokus nu.

3 gillningar

Jag delar inte din uppfattning om att det drevas mot ledare i HV här. Det ifrågasätts - ja absolut. Men det sker på mycket goda grunder.

Och jag tror knappast att ”en dedikerad tråd på internet” påverkar speciellt mycket, om ens nånting alls. Vad skiljer diskussionen här inne mot vilken diskussion som helst på ett café, i en matbutik, i ett fikarum eller på ett verkstadsgolv? Sporten engagerar tusentals och åter tusentals människor. Alla har sina synpunkter och sammanhang där de diskuterar detta. Det vet de som är på isen, står i båset och jobbar på kansliet. Och faktum är att det är en stor anledning till att de håller på med det de gör. För det tillfredsställer deras egon. Men det har en presumtiv baksida. Och den visar sig nu.

De som lipar i HV nu använder bara detta som ett försvar och ett sätt att flytta fokus från sin egen oduglighet och inkompetens. För jag menar - varför har ALLA ifrågasatt i princip allting som hänt i HV denna säsong? Allt från SC till HC till lagbygge och klubbledning? Skulle det vara ogrundat? Knappast! Ingen rök utan eld. Och nu brinner det mer än på en grekisk ö i juli! Dom har gjort bort sig totalt. Och dom vet om det. Men nu vill dom som sagt flytta fokus från det.

4 gillningar

Skillnaden mot ett snack över en fika är att allt som sägs stannar kvar för alla att läsa helt publikt. Det kan alltså inte uteslutas att det som skrivs når de berörda.

Missförstå mig rätt. Jag säger inte att kritiken är ogrundad. Den är däremot konstant, upprepande, ibland helt icke-konstruktiv och sker helt öppet och publikt för alla att se.

Jag tycker inte det kan uteslutas att de bidrar till en sämre arbetsmiljö i hv oavsett hur “rätt” vi har.

4 gillningar

Antingen så är det en omedveten handling eller medveten, att man skyller ifrån sig för att flytta fokus,

Jag tror dessvärre att det är mycket värre, att man tror man har kompetens och tar rätt beslut.

2 gillningar

Tycker dom att det är jobbigt med kritik så behöver dom ju inte vara härinne och läsa? Dom kan ju också stänga av kommentarsfältet på insta och fb sen kan dom köra vidare i sin egna bubbla.

1 gillning

Ja men det gäller ju även det positiva.

Jag tror att du överdriver betydelsen av det här, men det innebär inte att jag har rätt. Det är bara min uppfattning.

För alla som håller på med offentlig verksamhet vet att de är utsatta för folks osakliga granskning i allt de gör. Oavsett om det förevigas på ett forum eller inte, så kommer uppfattningarna att finnas, positiva som negativa. Och detta vet de om. Men jag tror inte de bryr sig så mycket.

Dock är denna diskussion, även om den är intressant, Off Topic i denna tråd. Så fortsatt diskussion tas i annan mer lämplig tråd.

1 gillning

Grejen är ju att det går inte att stänga av internet. Om man inte tänkt sig flytta ut i skogen och bli heremit.

Det som skrivs i alla sociala medier kommer till en tillslut. Det som skrivs här tror jag inte blir lika synligt men det är naivt att tro att det stannar mellan oss.

Sen kan man ju framföra kritik på olika sätt. Det finns ju nån slags gräns där om det är samma kritik som upprepas av tillräckligt många och på ett abrupt sätt så kan det upplevas jobbigt. Jag försöker skriva som om vederbörande faktiskt läser det så vet jag att jag inte bidrar till något dåligt iaf.

Inser att jag kanske är den enda som tycker så här men nån ska ju va motvals med :sweat_smile:

Sorry för OT. Kan ta det i en annan tråd fom nu.

4 gillningar

Exakt. Det otroligt repetetiva kan nog bli mkt både för en och annan.

1 gillning

Jag tror problemet är att det är så mycket som är så dåligt och istället för att fokusera på det så flyttar man fokus till något helt annat.

Det “andra” problemet är att forumet är så grymt så att man bryr sig dessutom. Alltså att det är så mycket bra och argumenterande kritik att det inte går att vifta bort.

Jag tror inte man bryr sig lika mycket om ev kritik från ex facebook.

Hade detta varit ett forum med en massa icke underbyggd kritik och en massa oneliners så tror jag ingen hade brytt sig. Tyvärr för bra forum helt enkelt som inte låter sig duperas eller luras.

Grundproblemet är ju hur klubben sköts och att det blir jobbigt när det kommer konstruktiv kritik från skribenter som vill klubben väl.

Sen är ju ett forum ett forum med en mängd olika åsikter som oftast spretar. Fanns ju ganska många som ex var positiva till både Nubben och Monten när de kom in.

Sen att båda två presterade på ett sådant sätt att majoriteten svängde över till att bli negativa har ju logiska orsaker. Dessutom finns ju alltid en historia innan HV71 som man får ta i beaktande.

Är ju väldigt få övertramp och de som ev sker fixar ju mods till direkt. Så bra mods som vi har nu har vi aldrig haft är min uppfattning.

2 gillningar

Haha
Undrar hur många gångar du klagat på klagandet.

Apropå att upprepa sig själv.

1 gillning

Uttryckte en åsikt som medhåll i ett inlägg.

Spelar ingen roll. Du gör precis det du anklagar andra för. Små gliringar, suckanden och stönanen upprepas om och om och om igen.

Gör som jag. Scrolla vidare om du stör dig.

Edit. Noterar att Blue_Vision ändrat sitt ursprungsinlägg. Mitt svar ovan är alltså ett svar på följande inlägg av Blue_Vision.

“Jag ligger i lä ett bra tag till kan jag lova :slightly_smiling_face:

5 gillningar

Tack för tips, detsamma!

3 gillningar

Fortsätter debatten om detta här för de som är intresserade av att munhuggas lite. HV71fans.se - Nr 338 av Regnet

3 gillningar