Tråden om SC Kent Norberg

Det jag har hört är att Nubben är borträknad

Anställningen av Tomas Montén måste ha varit spiken i kistan för Kent, det kan omöjligt finnas en väg tillbaka efter ett sånt misstag!

3 gillningar

Nubben är en trevlig person, en mysig farbror från Sundsvall verkar det som.
Men som tidigare skribent är inne på - att anställa “Thomas IGEN Montèn” är och kommer vara den sämsta värvningen som skett inom svensk ishockey. Att dessutom IGEN rekrytera en “kompis” helt utan ordentlig erfarenhet och ställa till det så för en förening är bortom allt förstånd. Nubben hade kunnat lösa McDavid och det hade fortfarande varit blekt jämfört med Monty.

3 gillningar

Var det här Nubbens sista match som sportchef i HV71?

Vi kan ju hoppas på det. Att fira jul på kvalplats är så jäkla underkänt. Det är fiasko. I år igen.

Jag hoppas HV bjuder på en rejäl jävla julklapp och meddelar senast den 24:e att Nubben är sparkad.

14 gillningar

Största felrekryteringen NÅGONSIN i klubbens historia. Personen i fråga samt SAMTLIGA bakom beslutet att plocka in honom kan dra åt helvete. På riktigt.

6 gillningar

Nubben uppfyller allt som HV är idag, inkompetens. Nubben vara kvar viktigare för hv än hv kvar i SHL. Att han är kvar än visar detta

1 gillning

Det enda som står på min önskelista är att Nubben ska ta över sportchefjobbet i Växjö eller LHC.

2 gillningar

När t o m motståndarna pikar ”Nubbens lag” i tv, ja då är nog äventyret över.

1 gillning

Det borde komma ett pressmeddelande 09:00 på Julaftons morgon från HV om att Nubben har fått kicken. En julklapp man önskar sig.

1 gillning

Nubbens slarvsylta ruttnar på julbordet.
Äckligt.

Hängde inte med. Vem sa Nubbens lag?

För övrigt borde Nubben ändå få pris. Aldrig tror jag en sportchef förstört så mycket under så kort tid. 19 månader har han suttit på sin tjänst, och det finns inget, absolut inget att bygga vidare på. Det han kommer lämna efter sig är en förening och ett lagbygge i ruiner. Nästa sportchef och ledning har ett hästjobb framför sig när det kommer till att få ordning på den här skiten. Visst, det kanske är magstarkt att kräva att HV skulle bli ett topplag direkt när man gick upp. Men att föreningen medvetet skulle släppa en atombomb över det lilla sköra man byggt upp i allsvenskan. Det trodde jag aldrig.

4 gillningar

Det som för mig är svårt att förstå är att om man nu har decimerat Nubben så mycket som väldigt mycket talar för så varför ens ha kvar honom i klubben? För nu är det väl uppenbart även för de största Nubben-kramarna att han är precis lika värdelös som vissa av oss sagt från första gången detta illavarslande rykte tog sin början?

Vilken funktion fyller han? Vad bidrar han med? Vilka ansvar har han kvar? Konstigt.

1 gillning

Lodin under “efter matchen” intervjun.
De sa att han verkar trivas mot HV, och han sa nått i stil med “det är ju nubbens lag”

2 gillningar

Att dessutom lyckas med det två gånger, både här och i Frölunda. Det säger allt.

1 gillning

De vill väl underminera hans roll så grovt att han blir så rastlös och avgår självmant. Kan inte se någon annan anledning än ren ekonomisk, att man inte sparkat honom officiellt än. Katt & råtta lek.

Tror det är samma anledning till att Lindbom fick fortsätta i båset i stället för sparkas. För helt enkelt spara in en resurs / omplacera istället för ytterligare ett kontrakt som måste köpas ut.

Lindbom anställde Nubben och har kommit för lindrigt undan för folk ser honom som en Messias efter Montén — det är han inte.

3 gillningar

Lindbom är en lika stor del i detta fiasko men då han är en gammal Hv ikon så skyddas han.
Men finns ju en anledning att man är där man är nu också. Fel folk på fel plats på tok för länge för att man är en Hv kille.
Skippa det och ta in rätt folk istället. Kvalité före klubbanknytnig. Vi skulle må bra av att få in någon som inte är skadad.

3 gillningar

Så är det tyvärr. Misslyckanden får inte konsekvenser i HV71, man får flera chanser, blir omplacerad istället. Det är svårt att ta det seriöst när så mycket fel begås och så mycket underprestation inte leder till att folk entledigas. Huvuden bör/måste rulla helt enkelt. Det bör rensas upp i så många led i HV tyvärr.

1 gillning

Att vara anställd i HV71 är som att jobba inom kommunen. Missköter man sitt arbete blir man bara omplacerad.

1 gillning

Hejdå!

Svart på vitt. Johan Lindbom låg bakom rekryteringen av Kent (givetvis inget eget beslut). Likt förbannat stod han bakom beslutet att anställa det största skämtet i klubbens historia. Sånt borde inte få rinna mellan fingrarna utan konsekvenser.

2 gillningar