Tråden om SC Kent Norberg

Såklart en Nubben reject slår sitt personliga rekord efter han lämnar oss. 8+16 på 26 matcher, vilket redan är personligt rekord för Elvenes. Dessutom debut i Tre Kronor.

1 gillning

Ja nubbens anställning i HV drevs hårt och envetet av Lindbom. Han låg bakom den och det finns ingen i styrelsen som kan tillräckligt om hockey m.m. för att sätta sig emot Lindbom i en sån fråga. Sen är det egentligen inte styrelsens uppgift att göra det heller, men det är ju naturligtvis ett ofattbart stort problem att ingen ens ifrågasatte Lindboms beslut.

2 gillningar

Nu är inte det här enbart nubbens fel men börjar bli ganska många landslagsmässiga HV-killar som inte spelar i HV. Men så är det kanske just därför de blivit landslagsmässiga.

1 gillning

Men på tal om nubben, nu måste det väl ändå varit spiken i kistan. Vore kul om Lodins kommentar är tungan på vågen. Vet inte ens om han menade så, tror mer han menade som en liten friendly pik mot nubben men han satte ju huvudet på spiken. Det här är nubbens lag och vi ligger näst sist vid jul. Tack och hej.

1 gillning

Frågan är vad han gör för sysslor i Hv just nu?

Känslan är att han sitter där och funderar " vafan har jag gjort ".

Kanske inte är så men om man minimerat hans uppgifter så börjar man undra vad han gör i föreningen

Problemet är väl att han just inte gjort det. Självreflekterat. För då hade han lärt sig av tidigare misslyckanden.

2 gillningar

Det stora problemet är att Kent kom till HV71 över huvud taget. Vi hade inte behövt sitta i den här skiten. Tack för de, anställande chef.

3 gillningar

Är det Nubben som ligger bakom lånet?
Eller är det HV71 som skriver det bara för att det ska se bra ut utåt?

Sämsta rekryteringen någonsin. Säger det mesta. Vilken jävla missbedömning av Johan Lindbom som kommit väldigt billigt undan.

4 gillningar

Plockar in en galning i huset men höjs själv till skyarna för en bra säsongsavslutning. Vansinne.

1 gillning

Inte många rätt i det uttalandet tyvärr

Många spyr galla över Nubben och jag förstår frustrationen över hans misslyckande med att få ihop ett slagkraftigt lag.
Dock övertygad om att han gör vad han kan (som jag säger till mina elever dagligen, man kan inte göra mer än sitt bästa) och att det är de som anställt honom som borde få skit.
Lite som när man blir frustrerad över att Maalahti får speltid.
Det är tränarna som är ansvariga för det.
Klart som fasen att han vill spela.

1 gillning

Klart han gör vad han kan. Problemet är att han inte kan. Och det är ju trots allt Nubbens eget problem.

Men ja, de som sett till att vi har Nubben som sportchef ska ha också ha kritik. Vilket de får av oss här på forumet. I mängder.

2 gillningar

@lejacques vad anser du om nedanstående? Har varit med för lite för att kunna dra några slutsatser,

Man pratar ju om att HVs förfall började för 10 år sedan, sen kom ett SM-guld som kom för tidigt?? Som till slut landade i allsvenskan, och sedan direkt avancemang.

Min fråga är, hade föreningen sett annorlunda ut förra och denna säsongen om inte Kent Norberg varit här? Sportsliga resultat, vad tror du?

Det känns som att vi hade ett gyllene tillfälle att få en nystart i SHL, men likt förbannat är vi här igen.

Självklart hade det sett annorlunda ut om vi inte hade valt en dokumenterat dålig sportchef som nästan satte Frölunda i konkurs några år tidigare.

Nu får han som tillsatte honom hantera hans katastrofala lagbygge för andra säsongen i rad.

Allting är en mardröm som aldrig tar slut. Vi har nu en klubb som saknar spetskompetens rakt över alla positioner. Vi har ingen som styr skutan, det enda vi kan vara säkra på är att den som styr är inkompetent…

Dock är sportchefspositionen vår svagaste position och då är konkurrensen verkligen mördande gällande att vara svagast inom någon position i HV71.

8 gillningar

Det beror ju helt på vem vi tagit in istället för Nubben. Men av alla lediga alternativ som fanns så tror jag ingen annan än just Nubben hade “lyckats” med att skapa sånt totalt kaos som Nubben gjort på sina 19 månader.

Vi hade kanske missat slutspel, vem vet. Vi hade förmodligen varit missnöjda då också. Men jag har svårt att se att vi med en annan sportchef, med den budget vi har, riskerat kval två säsonger i rad. Uppsidan om vi inte haft Nubben är att vi nog kunnat skaffa oss någon form av kontinuitet på spelarsidan, vilket på sikt förhoppningsvis lett till mera stabila resultat. Nu med Nubben är ju allt i ruiner.

I några av mina första inlägg i den här tråden skrev jag att om HV vill bli ett topplag igen så var mitt stalltips att han inte kommer fullfölja kontraktet (läs få sparken). Om det bara handlade om att etablera sig i SHL så skulle han fullfölja sitt kontrakt.

Vi kan nu konstatera att han inte kommer att lyckas med något av det. Att etablera sig handlar inte om att spela för sin existens två år i rad.

Jag har även skrivit tidigt om Nubben att hans år i HV kommer bli förlorade år för föreningen. Och att det blir nästa sportchefs uppdrag att få oss att lyfta ordentligt.

Så på så sätt. Ja, jag tror att resultatet varit ett annat om vi inte låtit Nubben bygga/förstöra laget.

8 gillningar

@Gmni personligen tror jag detta är en typ av Waiting game för säger HV upp Nubben så får han lön kontraktstiden ut men säger han inte upp sig så försvagas hans anseende fruktansvärt mycket på marknaden då han kommer att få ha med sig en spark i ryggsäcken och detta vet HV om.

Det bästa för alla parter vore att Nubben avgick själv med hedern i behåll och kunde starta om någon annanstans…Men som i allt så är det ekonomi som ligger bakom för jag tror ju allt att Nubben sitter ju nog med ett väldigt fett kontrakt under baken.
W
Men vad vet vi för just nu väntar ju parterna bara ut varandra.

Blir Nubben kickad kan han ju gå ihop med monte’n till banken varenda månad som kontraktet lyder och skrattandes ta ut sina feta löner.

För inte fan bryr han sig ett skit om HV!!! Nää Timrå är och kommer ALLTID vara hans lag.

Men nu fick han chansen att leka med en stor plånbok i en stor förening EN gång till och så blev det samma skit återigen… Ska man inte lära av sina misstag??

Varken HV eller Nubben har gjort det…Nubben fick en väl tilltagen lön från HV samt att han fick leka med en stor ekonomi igen…och vad gör han???

Samma jävla misstag EN gång till…

Over and out /Bakom

3 gillningar

1 gillning

Vad vill du säga med detta?

Att Timråiter har genomskådat Nubben också? Men det visste vi ju iof sedan innan.

3 gillningar